Petrie-laarzen en hun problemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Steef_Yelle

Re: Petrie-laarzen en hun problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:09

Ik heb ook slechte ervaring met deze laarzen, elke keer dat er iets stuk was ben ik terug gegaan en werd het kosteloos gemaakt en na 5 keer en heb andere laarzen van een ander merk van de zelfde prijsklasse gekregen, omdat ze er genoeg van kregen. en de winkel heeft toen alle petrie laarzen terug naar de fabriek gestuurd en ze verkopen ze nou niet meer. want ik bleek niet de enigste te zijn met problemen.
ik raad iedereen aan om andre laarzne te kopen, want ze gaan heel snel stuk!

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:14

bij mij kwam de balein(zo heet dat toch?)er een stuk uit en ze zaten vor geen meter
ik vond ze niet zo perfect zitten ik heb nu van petrie de elite die zitten bij mij ook veel beter daar ben ik echt heel tevreden over alleen zijn ze wat duurder als perfect

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:46

Ik heb nu gekozen voor Cavallo Weltmeister. Lachen Goodyear genaaid en niet die coating waar ik in dit topic veel over hoor. Haha!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:49

Ik heb zelf nooit problemen gehad met petrielaarzen.. bevallen mijn super!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:51

Al heb ik nu Derby laarzen..

Alleen nog petrie voor op concours..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 10:09

De duurdere petrie laarzen zijn ook met goodyear genaaide zolen... en als ze er af gaan door de laarzentrekken, gebruik je deze niet goed Knipoog Hij moet niet achter je zool blijven hangen, maar ner onder je enkel op het breedste gedeelte van je hiel.
Over de perfects en hampshires hoor ik idd erg veel klachten, over de standards, elegance, excellents etc veel minder Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 11:26

chantjuh kan je mij misschien vertellen welke klachten je krijgt over de Petrie perfect? Ik heb deze gekocht en wil graag weten waar ik op moet letten.
thnx!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:11

Lees het topic even door zou ik zeggen Knipoog staan de meeste klachten over de perfect wel in.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:27

ooow sorry ik bedoelde de Petrie Standard die ik heb besteld

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:29

Zelfde verhaal.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:53

nou sjakie ik heb heel dit topic doorgelezen en zoveel staat er niet over de standard hoor. Ik neem aan dat deze laarzen dan goed zijn?? En ik er straks geen problemen mee ga krijgen?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 16:58

Ik heb de petrie perfect. Ik heb ze nu bijna 2 jaar en de coating gaat er aan de binnenkant nu af(rij 2x in de week). Verder heb ik geen slechte ervaringen met petrie. Na deze laarzen zal ik zeker voor de duurdere modelen van petrie gaan met zo'n goodyear genaaide zool en zonder coating.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:34

LinZZZZ schreef:
nou sjakie ik heb heel dit topic doorgelezen en zoveel staat er niet over de standard hoor. Ik neem aan dat deze laarzen dan goed zijn?? En ik er straks geen problemen mee ga krijgen?

besteld? niet aan laten meten?

Maar als je mijn post leest zie je dat ik zeg dat het vooral over de "goedkopere" petries gaat...
Al is de standard ook goedkoper dan toen ze er net waren Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 10:30

Heeft iemand een (werkend) telefoonnummer van Petrie? Dat nummer op de site werkt dus niet Gestoord

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:42

Ik ben in juni dit jaar aan mijn 3de paar Petri laarzen begonnen. Altijd heb ik mijn laarzen op maat laten maken. Wel iets duurder, maar veel betere pasvorm. Ik heb, misschien daarom, dan ook nooit last gehad van loslatende zolen en/of hakken, beschadigingen e.d.. Ik heb nu het Anky model van Petri en die zitten echt super de luxe!!!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:23

mijn laarzen zijn heeeel extreem ingezakt nu, ik heb nog geen jaar de Petrie Anky, en rij er lang niet elke dag mee..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:23

had eerst petrie windsor (oude versie van perfect hoorde ik?) daar was de coating na 2 maanden al van stuk (bij de plooien) na paar wedstrijdjes en 1 (of 2 wee'k nie meer) les, teruggegaan naar de winkel, heeft ze teruggestuurd naar petrie, kreeg later bericht terug da'k maar nieuwe moest komen uitzoeken, toen wat geld bijgelegd om petrie anky te nemen, die bevallen wel goed Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:43

Ik volg dit even, ben ook van plan binnenkort laarzen van Petrie te kopen..

senriejetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:50

nou ik dacht vandaag eindelijk na 4 maande in het bezit te zijn van bruine petries.. maar nee hoor kom ik aan bij de ruitershop trek ik ze aan zijn ze veel te groot!! terwijl het dezelfde maat hoorde te zijn als mijn andere petries.. ik binnen in de laars kijken.. ook daar stond de goede maat in.. de eigenaar van de ruitershop meten.. hebben ze de laars bij de fabriek 2.5 cm te breed gemaakt! en wel de goeie maat erin gezet :S dus nu heb ik nog steeds geen bruine laarze want nou worden ze opnieuw gemaakt.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 16:53

Ja dat heb ik ook gehad de hak kwam los van de laars, had ook geen aankoopbewijs meer en toen bij de schoenmaker laten maken en heeft er toen nog tijden perfect onder gezeten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 20:46

Ik zag gisteren dat het stiksel bovenop de schacht (dus helemaal bovenop, net onder je knie dus) van m'n 3.5 jaar oude standaards los laat. Veel te vroeg dus. Maar m'n oudere perfects zijn nog steeds goed.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:18

Weet iemand of je in de petrie perfect een rits kan laten zetten?.
Die van mij gaan nl niet zo makkelijk uit. Vandaar dat ik er overna zit te denken om een rits er in te nemen.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:12

Ja rits kan kost ong €50,- Meest voorkomende problemen bij Petrie zijn dus de coating die los laat en de hak/zool. Gebruik bij leren laarzen ALTIJD een vis/ruitvormige laarzentrekker (waarmee je de druk op je wreef/punt van je laars zet) anders knal je zo je hak eraf.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:24

ik heb ook zo'n laarzentrekker, kreeg m'n vorige laarzen (petrie perfect) niet uit als dr niemand op de voorkant van dat ding ging staan... Scheve mond

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:39

Kun je eigenlijk ook door een schoenmaker ofzo Vibram zolen onder Petrie laarzen laten zetten? Met nat weer vind ik die gladde zolen maar niets en eigenlijk zou ik dan wel profielzolen onder m'n slechtweerlaarzen willen hebben (de petrie standaard die ik gewoon met training aanheb als het vrij nat is). Als er gewone zolen onder kunnen, waarom dan geen profielzolen? Iemand hier ervaring mee? Als je dan Vibram zolen neemt voor categorie B of C voor bergwandelen, dan gaan die zolen net zo lang mee als de laarzen als het goed is. Dat lijkt mij nog wel eens een fijn idee als dit betaalbaar zou kunnen. Die Petriezolen zijn echt superslecht, zowel bij de perfect als de standaard. Mijn perfects die ik nu 3 wedstrijden aangehad heb zijn nu al aan het verslijten, alleen de zool dan he. Die zal binnenkort wel weer vervangen moeten worden door een zool bij de schoenmaker, die dan zo'n 2 jaar meegaat. Voor wedstrijden hou ik wel graag vrij gladde zolen, maar zoals met dit weer zou ik graag een paar hebben met meer profiel en dan niet die lelijke grove laarzen zoals de Freerider of die van MH, maar een elegante laars met een goede profielzool zodat je er prima mee kunt lopen. Ik draag m'n trainingslaarzen op stal, met mesten, door de blubber en met rijden. Daarna maak ik ze weer onder de kraan schoon en 1 keer per week of 2 weken vet ik ze in (met ledervet van BE).
(en nu niet meteen mijn idee jatten Petrie Haha!)