Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mutjei schreef:Niet alleen mooie paarden maar ook van bepaalde rassen!
Mijn andalusier is harstikke mooi, maar niet KWPN mooi. Dan krijg je dus sowieso minder punten.
Ook is zijn stokmaat maar 1.60m en dit vinden ze toch wel erg klein!!![]()
want dit keer deed hij alles in de ring
, neemt niet weg dat mn dochter een keer in de ring reed in het Z2 en de voor mij onbekende jury letterlijk zei "wat doen ze met zo'n dier in de ring, die moet voor de wagen." Na afloop heb ik verteld dat het om mijn dochter ging, hij was beleefd genoeg om zich te generen. Dus ook voor jury's geldt; je kunt niet alles zeggen wat je denkt
Leonora schreef:Jury's blijven wel mensen
als je na een wedstrijdjaar je punten op een grote hoop gooit, dan klopt meestal het gemiddelde aardig met de door jouw geleverde prestaties
marjolein87 schreef:ik vind dat niet mag mee spelen. het is belangrijk dat het paard er goed verzorgd uitziet en de ruiter natuurlijk ook. het gaat hoe je paard de proef loopt en niet hoe het paard eruit ziet.
.
) dat er een bloedmooi, voorbeenzwaaiend paard in een perfect krulletje voor mij in de ring zat, en dan rijd ik daar achteraan binnen met een dikke fokmerrie met hangbuik, dan is dat wel even een cultuurshock voor de jury hoor
Mutjei schreef:Niet alleen mooie paarden maar ook van bepaalde rassen!
Mijn andalusier is harstikke mooi, maar niet KWPN mooi. Dan krijg je dus sowieso minder punten.
Ook is zijn stokmaat maar 1.60m en dit vinden ze toch wel erg klein!!![]()
mammaslamma schreef:Het is voor ons barokke paarden mensen wel harder werken om een goed resultaat te boeken, lengte en ruimte hebben ze vaak niet of minder, rijd dat er maar es uit dan.....
Maar gaat het gewoon lekker en het plaatje klopt,rijd ik met gemak winst, gelukkig kijken sommige jury's verder dan hun neus lang is........