Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik ben volgende week weer aan de beurt
DresslOver schreef:Gelukkig ging het wat beter!ik ben volgende week weer aan de beurt
_Covergirl_ schreef:Ik rijd ook M1, en in het begin scoorde ik winstpunt na winstpunt, maar na een tijdje ging het toch wat minder goed. Ik krijg vaak te horen dat de aanleuning beter moet zijn, en het paard moet contstant mooi in aanleuning zijn. Das volgens mij één van de belangrijkste dingen in de M. En niet te veel op de voorhand lopen, daar zijn de jury's over het algemeen ook wat tsrenger op.
SB hoeft nog niet perfect te zijn, als je verder maar je oefeningen netjes rijd, op de letter en dus niet een meter ervoor of erna. Verkeerde galop aanspringen wordt streng afgestraft! (mag ook vind ik)
Ook de rechtgerichtheid krijgt veel aandacht, je krijgt zo aftrek als je paard scheef is. Ook belangrijk, tenslotte kun je met een scheef paard ook niet in de Z verschijnen. Ook moet je heel duidelijk verschil laten zien tussen arbeidsdraf/galop en middendraf/galop.
Kafue schreef:DresslOver schreef:Gelukkig ging het wat beter!ik ben volgende week weer aan de beurt
Nou veel sucses dan maar alvast wie weet haal jij nu de eerste winstpunt.

Nadiee schreef:Hier word veel gezegt dat er gelet word op de verzameling, maar in de proefen staat nog gewoon dat je arbeidsdraf en galop moet laten zien ? Hoe zit dat .. wat willen ze zien, de verzameling of de arbeidsdraf, want voor schoudenbinnenwaarts zou je hem toch verzameld moeten hebben ?
De voorlezer riep bij B arbeidsgalop rechts aanspringen, dus ik geef mijn zithulp, mijn beenhulp en
mijn paard gaat in travers, euhhhh schrik schrik en pas drie passen later met een enorm beenhulp springt meneer aan om vervolgens op de andere lange zijde uit de galop te vallen tijdens de gebroken lijn omdat ik dat was het nu tot X of was het vijf meter en mijn zit verloor.