Duur!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandy13

Re: Duur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:07

ik weet wel hoe het in elkaar zit dat heb ik hierboven ook gezegt maar volgens andere mensen wint wél het mooiste paard, daarop heb ik geantwoord dat het gaat met de punten enzo Knipoog maar volgens mij lezen vele hier niet zo goed want als ik iets heb uitgelegd komen in 1 keer anderen met iets waarvan ik niet begrijp waar dat op wijst Verward maarja.... en @ asjemenou: wat een onzin! je kent me niet, maar echt je moest eens weten hoe ik overal in zit en jullie begrijpen mij niet (zeggen jullie) en zeuren dat het anders gaat omdat ik een andere mening heb! ik vind dat nu echt hoogst irritant worden omdat ik nu niet meer kan discuseren. discuseren is: iemand heeft een mening (en een ander ook) en die ga je met argumenten "verdedigen" maar dat kan hier niet meer dus wil ik ook zeker vragen of jullie je wat meer met discuseren bezig willen houden ipv zeggen dat ik geen gelijk heb, overigens heb ik het niet over alle berichten Knipoog

gr mandy

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:11

Ik wil best met je discuseren hoor!
Maar als ze zelfs bij de jurycursus leren dat het beste paard boven een mindere moet staan (bij verder gelijke proeven) dan zal dat toch echt wel zo zijn.

En waarom is dat onzin?
Duidelijke argumenten graag!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:18

Misschien dat deze link een beetje helpt. Deze punten tellen allemaal mee in de beoordeling.

Laten we even sb als voorbeeld nemen, deze moet natuurlijk op 3 sporen zijn.
Maar als een goed paard en een minder goed paard alletwee deze oefening precies op 3 sporen doen, met precies dezelfde lb, dan zal het goede paard toch een hoger punt krijgen omdat hij nu eenmaal meer voldoet aan het rijtje van het scala.

En als het goede paard niet aan dat rijtje voldoet, dan is het op dat moment dus niet het goede paard.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:51

ik zeg ook niet dat het niet zo is Knipoog maar ik ben het er niet mee eens Haha! zo bedoel ik het OK dan!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:24

Ik ben het er niet mee eens dat het inschrijfgeld veel is. Wedstrijden zijn betaalbaar dankzij alle vrijwilligers. Als die er niet waren en iedereen kreeg een gemiddeld uurloon, dan zou het onbetaalbaar worden om mee te doen aan een wedstrijd. Voorts hebben verenigingen ook geld nodig voor onder andere materialen, professionalisering etc.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 00:58

het word ook duur, kan me nog wel herrinneren dat je vroeger 5 gulden per proef betaalde, en dat vond je dan al veel..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:31

5 gulden? Dat is dan wel heel lang geleden. De laatste keer in guldens was ik 12,50 per proef kwijt. Dit was ongeveer 8 jaar geleden.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:54

mandy13 schreef:
coupons uitprinten?? die besteld iedereen zelf via de KNHS hoor, of bedoel je de proeven zodat er geen coupon word verbruikt? dan zou ik zeggen: eigen schuld, iedereen koopt coupons omdat ze punten en commentaar op moeten schrijven en dan hoeft vereniging dat niet uit te printen (ALHOEWEL HET WÉL FIJN IS) maar als je daardoor verlief draaid dan dnek ik: echt super leif van jullie, maar print dan geen papiertjes uit Knipoog

Het is al even geleden, maar ik wilde je vraag nog even beantwoorden. In onze regio is het verplicht de punten en het commentaar te verwerken op een protocol, dus niet op de coupon. Dat zijn die A4-tjes waarop zowel proef als ruimte voor commentaar staat.
Hier in de regio is het ook verplicht de startlijsten op te hangen etc ( niet dat iedereen dat doet ), en elk uur een printje met de uitslagen tot dan toe op te hangen. Allemaal erg fijn voor de ruiters, en ik ben ook blij dat we dat met zijn allen hebben afgesproken, maar dat brengt wel extra kosten met zich mee.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:36

wedstrijd rijden is in friesland een stuk goedkoper als ik het zo lees
hier kun je op een kring wedstrijd voor 5 euro 1x dressuur rijden EN 1x springen en als er 2 proeven zijn is het 2 proeven voor 10 euro Knipoog concoursen zijn wel duurder tussen de 6 en de 9 euro per proef

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:27

oh.. raar eigenlijk want op een coupon is ook ruimte voor commentaar.. als ik schrijf moet ik ook altijd gewoon op de coupon schrijven.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:47

Ja paardensport is echt wel duur!
Moet je alles even bij elkaar optellen!
Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Je kan les nemen van iemand die 5 euro vraagt of 40 euro.. En dan heb je ook nog van die leuke setjes (chabrakjes, peesbeschermers en halsters)
Als je alleen het hoognodige neemt is het al afgrijselijke duur. Ik vind 10 euro per proef ook wel errug veel zeg!!

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:12

De prijzen die ik zo voorbij zie komen vallen me erg mee. Wij betalen op ijslanderwedstrijden tussen 15 en 25 euro per proef. Voor een meerdaagse wedstrijd incl camperen, autokosten en stalling ben je zo 100 euro kwijt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:40

Refagreni schreef:
De prijzen die ik zo voorbij zie komen vallen me erg mee. Wij betalen op ijslanderwedstrijden tussen 15 en 25 euro per proef. Voor een meerdaagse wedstrijd incl camperen, autokosten en stalling ben je zo 100 euro kwijt.

ik ben niet bekend met die wedstrijden...
hoe vaak ga je of kan je daar naar toe gaan en wat kun je bereiken ?

Bijv:
De meeste dressuur-ruiters willen naar de Z.
10,- per proef en je heb 10 punten nodig om hoger te komen, dus iig
B: 10 x 10,- = 100,-
L1: 10 x10,- =100,-
L2: 10 x.....
M1: 10 x....
M2: 10x.....
Z
--------------------------
...................500,- om alleen de Z te bereiken, mits je elke wedstrijd punten haald en geen proeven meer dan 1 punt haalt Knipoog

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:55

superwoman schreef:
Bijv:
De meeste dressuur-ruiters willen naar de Z.
10,- per proef en je heb 10 punten nodig om hoger te komen, dus iig
B: 10 x 10,- = 100,-
L1: 10 x10,- =100,-
L2: 10 x.....
M1: 10 x....
M2: 10x.....
Z
--------------------------
...................500,- om alleen de Z te bereiken, mits je elke wedstrijd punten haald en geen proeven meer dan 1 punt haalt Knipoog

Maar als elke keer met 10 wp over gaat mag je aannemen dat je paard goed bevestigd is en dus ook in de prijzen loopt!
Met 10 euro inschrijfgeld heb je dan makkelijk je inschrijfgeld eruit met het prijzengeld Knipoog
(misschien niet elke wedstrijd maar wel vaak, en soms krijg je wel het drie dubbele)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:24

Dan moet je wel naar wedstrijden gaan die prijzengeld geven.
Hier in de buurt krijg je voornamelijk bekers...

Trouwens, er zijn er volgens mij genoeg die niet vaak in de prijzen vallen, maar wel hun puntjes bij elkaar sprokkelen....

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:48

Bij onze vereniging hebben we de mogelijkheid om een seizoenskaart aan te schaffen. Je rijd dan ( als je erbij bent iedere keer ) 8 proeven voor 35 euro. Er zijn geen geld prijzen, maar tegoed bonnen. Ik ga trouwens niet naar wedstrijden waar het inschrijfgeld duurder is dan 8 euro. Als er maar minder mensen naar toe gaan, kan het op een gegeven moment niet meer uit, en hebben ze de keus om het concours te laten vervallen ( wat ook betekend minder inkomsten) of het startgeld naar beneden te doen. De KNHS legt verenigingen niet op dat het startgeld 10 euro moet zijn.( 22 gulden !!) Trouwens belachelijk hoog vind ik dat als je omrekent naar vroeger. Ik weet wel dat je dan niet moet doen, maar je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt dat alles zo duur geworden is.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:46

superwoman schreef:
Dan moet je wel naar wedstrijden gaan die prijzengeld geven.
Hier in de buurt krijg je voornamelijk bekers...

Hier is er eigenlijk altijd prijzengeld, uitzonderingen daargelaten, maar daar ga ik dan gewoon niet naar toe Haha!
en bekers krijg je gelukkig nooit, ja, eens in het jaar ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 07:53

shamyrah schreef:
Bij onze vereniging hebben we de mogelijkheid om een seizoenskaart aan te schaffen. Je rijd dan ( als je erbij bent iedere keer ) 8 proeven voor 35 euro. Er zijn geen geld prijzen, maar tegoed bonnen. Ik ga trouwens niet naar wedstrijden waar het inschrijfgeld duurder is dan 8 euro. Als er maar minder mensen naar toe gaan, kan het op een gegeven moment niet meer uit, en hebben ze de keus om het concours te laten vervallen ( wat ook betekend minder inkomsten) of het startgeld naar beneden te doen. De KNHS legt verenigingen niet op dat het startgeld 10 euro moet zijn.( 22 gulden !!) Trouwens belachelijk hoog vind ik dat als je omrekent naar vroeger. Ik weet wel dat je dan niet moet doen, maar je wordt wel even met je neus op de feiten gedrukt dat alles zo duur geworden is.

Als je ziet dat veel verenigingen niet rond kunnen komen bij het vragen van 8,-, dan zullen idd de wedstrijden daar vervallen wanneer niemand zich inschrijft.
Maar dat zal niet gebeuren,want de meeste wedstrijden zitten vol, dus we kunnen niet meer minder wedstrijden. Knipoog

Daarbij wil ik best wat meer betalen, wanneer de wedstrijd op een fijn terrein is (swinters 2 binnenbakken Haha! )en verder alles netjes geregeld is.
Dan maakt het mij ook niet meer uit of ik 8,- of 10,- moet betalen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:40

asjemenou schreef:
Hier is er eigenlijk altijd prijzengeld, uitzonderingen daargelaten, maar daar ga ik dan gewoon niet naar toe Haha!
en bekers krijg je gelukkig nooit, ja, eens in het jaar ofzo.

Kan me goed voorstellen. Ik heb ook liever geld.
Die bekers staan alleen maar in de weg Bloos