Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pasdedeux schreef:Oke ik ben denk ik een apart geval, maar als ik moet betalen voor een bijrijpaard dan moet het ook een talentvol paard zijn en niet een recreatiepaard. Er zijn paarden geweest die ik gratis kon bijrijden maar waar ik voor me lol nog niet op ga zitten, ik heb paarden bijgereden waar ik voor werd betaald en ik ben wel eens een talentvol paard tegengekomen waar ik wel voor wilde betalen maar niet hoefde, zie Kiwiko. Nu heb ik een eigen paard en als ik een keertje niet kan bel ik lekker Kiwiko en is het weer geregeld. Met mijn eigen paard ben ik een zeikerd qua bijrijders, liever niet. Aan Kiwiko heb ik trouwens de beste eigenaar gehad, niks was te veel en nu nog hoef ik maar te kicken en ze staat klaar voor me.

nee liever niet nog een keer...
en hoefde er niks meer voor te betalen
.. Ik ging toch maar eens rondkijken voor een nieuw verzorgpaard, maar dat liep nog op niks uit, maar ze was erachter gekomen en daar was ze niet zo blij mee (dat ik het niet verteld had). opzich logisch, maar ik werd zonder pardon aan de kant gezet, direct. geen bedankje of wat, omdat ik haar zo vaak geholpen heb
( ik snap het best dat ze het niet zo tof vond, maar ik dacht er verder ook niet meer bij na, omdat ik me er even niet mee bezig hield.. beetje dubbel dus, maarja)
. Ik kon echt genieten als ik haar met mijn paard aan het werk zag. Weet je het gaat me niet om het geld, maar ik heb gewoon een heel fijn peerd, en als een zeer kundige ruiter zegt, die WIL ik bijrijden en na goed, dan betaal ik een stukje mee....... dan hoef ik heel dat geld niet, want dan weet ik dat het goed zit

)
maar heb echter nooit wat te klagen gehad
dit omdat de pony vaak schoner was dan ikzelf missfcdb schreef:je moet het gewoon treffen je komt bij goede mensen terecht of bij die van die winst mensen die geen flikker om het paard geven.
maar wat der ook gebeurd het is allemaal een goede les je leert hier van
) Als ik daar lang ben kan ik er mee-eten en ze leest bijvoorbeeld regelmatig proefjes voor als ik dat nodig heb of helpt als ik hulp nodig heb. Verder draait zij voor alle kosten op (brok, vlas, zadel, hoofdstel, hoefsmid, vee-arts etc etc, zelfs al zou de pony kreupel zijn geraakt door het rijden, wat dan dus "mijn schuld" is, draait zij ook voor deze kosten op). Het zijn allemaal dingen waar je niet snel bij stil staat, maar vliegenspray, anti-klit, vitamines, knoflookpoeder, shampoo's etc etc zijn allemaal aanwezig op haar kosten. Als zij op vakantie gaan, dan moet ik gem. 2 weken de paarden samen met iemand anders verzorgen, hiervoor krijg ik dan wel netjes een vergoeding terug. KimWelsh schreef:Ik moet zeggen, dat ik zelf tevreden ben.
Ik betaal 50 euro in de maand;
Ik heb een verzorgpony waar ik op kan rijden, hoelang, hoevaak, waar en wanneer ik maar wil.
Ik mag er buitenritten mee maken, mag er mee in de weide rijden, maar ook in de bak verderop.
Kan komen ook als zij niet thuis is, ze vertrouwd me volledig, dat is super! Wel "moet" ik de stal uitmesten maar als ik proefwerkweek heb, een keertje niet kan of op vakantie ga, staat het paard er prima bij en mest zij netjes uit (wordt alleen niet bereden, maar eigenaresse vind dat geen must) en er staat nog een pony bij, die ik ook zo vaak mag rijden als dat ik zelf wil (als ik er de tijd voor zou hebben....) Als ik daar lang ben kan ik er mee-eten en ze leest bijvoorbeeld regelmatig proefjes voor als ik dat nodig heb of helpt als ik hulp nodig heb. Verder draait zij voor alle kosten op (brok, vlas, zadel, hoofdstel, hoefsmid, vee-arts etc etc, zelfs al zou de pony kreupel zijn geraakt door het rijden, wat dan dus "mijn schuld" is, draait zij ook voor deze kosten op). Het zijn allemaal dingen waar je niet snel bij stil staat, maar vliegenspray, anti-klit, vitamines, knoflookpoeder, shampoo's etc etc zijn allemaal aanwezig op haar kosten. Als zij op vakantie gaan, dan moet ik gem. 2 weken de paarden samen met iemand anders verzorgen, hiervoor krijg ik dan ook netjes een vergoeding terug.
Ik zit wel bij de ponyclub, en ga op concoursen, maar dit heb ik wel vrijwillig besloten en is niet iets wat zij perse wil. Als ik een trailer nodig heb ofzo, dan helpt zij altijd mee dit te regelen en probeert ze ook altijd zelf met mij mee te gaan. Ze heeft dan wel geen stallingskosten, maar toch denk ik, dat dit zo een goede regeling is.
Wat denken jullie?

Er was nog een verzorger voor die pony die deed hem ongever 4 x per week, die hoefde niks te betalen.. En ik deed hem 1 x in de week en moest 25,- euro pm betalen!
bedankt allemaal in ieder geval