Tips ruiterbewijs halen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Tips ruiterbewijs halen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:45

Geen idee... Haha! Misschien nog even extra vragen?

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:51

Hermesdeux schreef:
Geen idee... Haha! Misschien nog even extra vragen?

Heb het gisteren in de les even gevraagt nou zij wist het ook niet Verward
We zien het morgen wel, want dan moet ik.

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:52

Pffoeh, ik geloof dat het voor mij al zes jaar geleden is. Hou je aan het boek, stonden toen dingen in die niet klopten (is inmiddels misschien wel al veranderd), leer je sprongetje (stelt niet zoveel voor) en zorg dat je een pony hebt die verkeersmak is voor het buitenrijden. Succes

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:11

Hihi...leuk al die verhalen.
Ik heb dik 16 jaar geleden m'n ruiterbewijs gehaald, ik was toen 13. Samen met een stel leeftijdsgenootjes heb ik het op ons manege gedaan en gehaald. In die tijd hadden we als lesmateriaal gewoon een dun boekje met een paar losse velletjes...theorie heb ik gehaald met 4 of 5 fouten en de praktijk was een feest. Bij ons werd er toen gelet op op- en afzadelen, op- en afstijgen en een beetje rijden. Je was met 2 mensen bij 1 paard, dus je deed altijd 1 van de 2 dingen met zadelen en op- of afstijgen. Het rijden was gewoon bij ons in de binnenbak, wel van de groep wegrijden en stap, draf, galop. Maar geen sprongetje maken, geen obstakels en niet buiten gereden. Praktijk had ik ook gehaald en ik mocht op m'n lievelingspaard van toen rijden.
Ondertussen blijf ik braaf elke 2 jaar m'n ruiterbewijs verlengen, want als ik het nu over zou moeten doen...poeheeee. Volgende maand ga ik aan m'n koetsiersbewijs beginnen, dus dan heb ik weer alle stress die jullie nu ook hebben Haha!

eva87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:45

hmm ruiterbewijs, nooit echt over gedacht om die te gaan halen maar ik las dat er een WA verzekering aanvast zit, dan is het misschien toch een goed plan om het ruiterbewijs eens te halen!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 14:46

Je krijgt als het goed is proeftoetsen, als je die goed doorleest, haal je je examen wel. Bij ons waren bijna alle vragen hetzelfde. Haha!
Ruiterbewijs is trouwens helemaal geen moeilijk examen vond ik.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 16:42

OemmiejO schreef:
Je krijgt als het goed is proeftoetsen, als je die goed doorleest, haal je je examen wel. Bij ons waren bijna alle vragen hetzelfde. Haha!
Ruiterbewijs is trouwens helemaal geen moeilijk examen vond ik.

Ga ik vanavond nog een keer die cd-rom doen en het vragenboek nog even inkijken, zaten er trouwens wel meerkeuzevragen tussen Nagelbijten / Gniffelen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:55

Alleen maar meerkeuzevragen. Knipoog

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:44

Had vandaag examen spannend. Heb theorie gehaald met 4 fouten Bloos .
Maar op praktijk ben ik gezakt, maar daar ga ik herexamen voor vragen. Was er vanaf gevallen en toen deden mijn linkerheup, rug en hoofd zeer. Toen was het vertrouwen een beetje weg, uiteindelijk wel nog alles gedaan. Nouja moet binnen 4 weken dus weer een praktijk examen afleggen.
En dan ga ik gewoon slagen. Knipoog

1 ding je moet echt geleerd hebben voor de theorie der waren bij ons mensen die hadden 13 of 16 fouten in de theorie, dus egt goed leren en dan is het te doen.

Doqo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 21:41

Hee, Ik heb 3 maanden geleden mijn ruiterbewijs gehaald. Het praktijk is over het algemeen erg makkelijk, het theorie examen daar in tegen is flink wat moeilijker. Probeer goed de been gebreken te leren, daar werden in mijn examen pittig wat vragen over gesteld. En het haranchement moet je helemaal uit je hoofd kunnen. [ Dit is niet zeker, want elke toets is verschillend].
Veel succes, hopelijk slaag je!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 08:25

Ik heb het gister ook gehaald! 4 fout voor de theorie; en had het nog wel goed geleerd. Bij ons waren er ook een flink aantal gezakt op de theorie; die de praktijk wel heel netjes aflegden.
Is dan gewoon zonde.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 19:06

Hoelang heb jullie ongeveer geleerd voor je theorie?
Ik heb 29 september me ruiterbewijs examen. Begin alvast nu maar met leren, aangezien het best veel is Lachen.

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:41

suus_romy schreef:
Hoelang heb jullie ongeveer geleerd voor je theorie?
Ik heb 29 september me ruiterbewijs examen. Begin alvast nu maar met leren, aangezien het best veel is Lachen.

Ik heb toch echt wel heel erg lang geleerd voor mijn theorie, uiteindelijk toch maar 4 fout in de theorie.

Het nadeel is dat ik gezakt ben voor de praktijk en ik het dus binnen 4 weken moet overdoen.
Nou dat wordt een probleem want dan moet ik vanuit Friesland hellemaal naar Drenthe , overrijsel of gelderland. Dus even heen om te oefenen wordt ook niks, ben echt benieuwd hoe we dat gaan regelen, heb er eigenlijk wel de pest in, maarja we zien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:00

Sorry, dat ik dit topic omhoog haal
Maar ik vindt het onzin om een nieuwe te openen.
Ik heb morgen mijn ruiterbewijs, en heb geleerd maar niet onwijs veel. Bij de proefexamens op de site had ik steeds 1 of 2 foutjes.
Zijn die proefexamens te vergelijken met een normaal examen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:03

Dan ga ik dit topic ook maar even volgen. Ik wil ook graag het ruiterbewijs halen! Alleen hoe hoog moet je springen? Want ik spring nog niet zo hoog met mijn pony en ik ben ook absoluut geen held! En wat moet je verder allemaal doen bij de praktijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:07

je moet een oxer van 50 cm breed en 60 cm hoog springen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:11

oww. okee.. moet ik maar durven Bloos ben echt een watje met springen!

liesje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 07:12

succes ermee! Pling

Dit moet wel lukken, hier in België zijn enkel de examinators niet altijd even vriendelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:01

Dankje, maar heeft er iemand antw, op mn vraag?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:18

De proefexamens die ik maakte voor m'n koetsiersbewijs...1 of 2 fouten. Op m'n examen...5 fouten. Door de spanning is het toch anders en je weet nooit wat voor soort vragen ze stellen. Ik vond ze moeilijker dan alle proefexamens die ik gemaakt heb.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:27

Stel je vor dat je je ruiterbewijs wil halen maar je verzorgd een fries die niet kan springen Knipoog
en die waaiende/fladderende dingen zijn ook een beetje eng voor haar, al zal dat enkel oefenen wezen Clown

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:06

nobody ?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 14-09-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.