Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

peetisgreat schreef:ben eigenlijk benieuwd hoe jullie je paard vervoeren met bescherming om of zonder
zelf doe ik het wel altijd en jullie
) KarminaP schreef:De laatste keer op de trailer (ong 40 minuten). Is mijn paard 2 x gevallen. Hij had een bloedend been. Gelukkig waren we al op weg naar de Dierenkliniek in Merelbeke dus daar is hij onmiddelijk verzorgd.
Op de rechte stukken baan reden we max. 50 per uur dus echt niet te rap gereden.
Ik ga met hem en onze andere paarden binnenkort op vakantie naar frankrijk. Wel met de camion. Mijn vraag is of hoge transportbeschermers de beste keuze zijn. Zijn er ook nadelen of gevaren aan?
alvast bedankt.
Kuggur schreef:Rhodos schreef:Voor degene die hun paarden zonder bescherming op de trailer zetten: stel nou dat je een ongeluk krijgt onderweg (al dan niet door jouw schuld?). Dan kan je paard zich toch lelijk verwonden?
En jij denkt dat een paar bandages/beenbeschermers en een dekentje je paard beschermen als je een ongeluk krijgt? Ikzelf gebruik niks (voetvaste Ijslandertjes...), enige maatregel voor langere transporten is ijzers afnemen.