cap verplichten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caresse07

Re: cap verplichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:12

MISTRAL94 schreef:
ProudJustify schreef:
[

Tja de goeden lijden altijd onder de kwaden, is denk ik in heel veel gevallen zo hoor denk dat je daar gewoon niet aan ontkomt Knipoog

Met zo'n instelling hou je dat idd Knipoog

Dat zou kunnen maar dat geldt niet alleen voor verzekeringen hoor Knipoog

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:44

Ik vind het wel/geen cap dragen nog steeds een reeds zinloze discussie, wij hier op bokt komen er toch niet uit, en mensen proberen te overtuigen van ij oet op omdat of hij moet niet op omdat, is een speld in een hooiberg.

Op een manege,club, ed vind ik dat ze het moeten verplichten, maar volgens mij is dat bij de meeste ook gewoon zo. Op je eigen paard, bij je eigen stalling thuis of bij een boer moet je het zelf weten. De meeste volwassen mensen weten de consequenties en zullen deze overzien.

Ik rij sinds januari weer met cap, al heb ik af en toe gesteggeld en ritten gereden zonder, ik kijk wel uit op welke pony ik het doe en merk dat de keren dat ik hem toevallig niet op had ik er ook telkens bijna naast lag. Bij ons is de cap geen verplichting maar eigen risico, wij bieden de mensen zonder cap een cap aan en vertellen dus ook dat als ze hem niet willen ze zelf het risico lopen. Merk wel dat eigenlijk iedereen hem tegenwoordig gewoon opzet.....het is dus eigenlijk gewenning een cap.

Dus als ik moet kiezen tussen verplichten en niet....dan blijf ik blanco...

Wytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:04

Ik ben voor.
Stel; Je maakt eens een flinke smak,en je komt op je hoofd neer,dan ben je mooi de pineut...

leo_nore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:36

Ik denk dat het bijna onmogelijk is om het te verplichten, veel mensen rijden toch op eigen terrein Knipoog Volgens mij is het op alle maneges toch al verplicht? Ik vind wel dat het in het bos en met springen sowieso zou moeten, maarja dat is dan weer mijn mening Knipoog

conclusie: Ik zou niet tegen verplichting zijn, maar ik denk gewoon dat het niet kan. Je poedersuiker het gewoon niet controleren.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:38

Verplichten lijkt me inderdaad onmogelijk, maar de afgelopen jaren ben ik zelf in elk geval maar een cap gaan dragen. Omdat je wel heel hard op je hoofd kunt landen, zo bewees een vriendin van me.

Misschien offtopic, maar stel nou dat je de cap gaat verplichten, moet je dan ook geen fietshelpjes verplichten? Of schaatsers een valhelm opzetten?

Valletjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:39

Mensen verplichten gaat niet zo want er zijn altijd mensen die toch zonder cap rijden. Het is aan je zelf of je een cap neemt of niet Knipoog

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:44

Wytske_ schreef:
Ik ben voor.
Stel; Je maakt eens een flinke smak,en je komt op je hoofd neer,dan ben je mooi de pineut...

Ik heb maandag een flinke klapper gemaakt doordat me paard struikelde en van schrik omhoog sprong. Ik kwam ook op me hoofd terecht en ben ZO BLIJ dat ik een cap droeg. Nooit van me leven dat ik zonder zal rijden! Anders had ik er heel anders bijgezeten nu denk ik! En je ziet het, een ongeluk zit in een heel klein hoekje!

Maaik2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:50

Op maneges vind ik wel dat caps verplicht moeten zijn. Zij zijn immers verantwoordelijk. Wat betreft rijden op je eigen paard. Ja dat moet je helemaal zelf weten maar dat ligt ook aan je paard!

Crizztel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:51

Maaik2 schreef:
Op maneges vind ik wel dat caps verplicht moeten zijn. Zij zijn immers verantwoordelijk. Wat betreft rijden op je eigen paard. Ja dat moet je helemaal zelf weten maar dat ligt ook aan je paard!

Of het aan je paard ligt of niet, zelfs de beste ruiters en de beste en braafste paarden kunnen schrikken of wat dan ook, kijk maar naar Tineke Bartels!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:11

Ik vind dat ze een cap moeten verplichten op maneges en wedstrijdterreinen, maar thuis mag je het van mij helemaal zelf weten Ja

BiancaPJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 22:19

Verplichten absoluut. ik draag zelf altijd een cap voel me ook erg ongelukkig als ik hem vergeten ben.
Dan leen ik een cap of rijd niet. Ik kom heel veel ruiters/amazones tegen die het wel kunnen(denken ze), totdat ook hun paard een keer schrikt van wat dan ook...
Hoe hun hoofd er dan uitziet als ze op straat of tegen een boom/paal/hek/auto aan liggen, is ook erg gezellig voor de ambulancedienst.... Verdrietig

Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 12:31

ik vind dat als je een eigen paard of pony hebt en je bent boven de 16 moet je het zelf weten. In de bak rijd ik zonder, maar buiten met een cap.

Macken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 00:09

Malu_ schreef:
ik vind dat als je een eigen paard of pony hebt en je bent boven de 16 moet je het zelf weten. In de bak rijd ik zonder, maar buiten met een cap.

Inderdaad! En met toestemming van ouders als je onder de 16 bent!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:26

Macken schreef:
Malu_ schreef:

Ook ik ga hiermee akkoord, vroeger heb ik mijn cap altijd gedragen maar nu draag ik hem niet meer in de piste. Het is een beslissing die je zelf maakt al zie ik ook liever kleine kinderen met cap rijden. Bij buitenrijden zou ik hem dan wel weer verplichten.

bud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:12

Het hoeft niet verplicht te worden, het is iemands eigen keuze.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:25

Ik vind het opvallend dat er ondanks de vele discussies die er op bokt zijn over het met cap rijden, en dat er in HAW topics vaak tegen mensen wordt gezegd: ik zou wel een cap op doen...
Dat er tegen sommige ts-ers niet wordt gezeg waar is je cap. Bijvoorbeel dat topic van voltigeur laatst..heel leuk al die kunstjes met zn paard, vind het ook heel knap dat hij het kan....maar niemand (!) die dan zegt: ow zou je geen cap op doen....

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 11:35

ik draag zelf altijd een cap,gewoon voor mijn eigen veiligheid.

ik zou het wel goed vinden als ze het gaan verplichten,als je op de motor rijd moet je toch ook verplicht een cap op.
dus waarom op je paard niet?
een paard is en blijfd een vluchtdier,hoe goed je je paard ook vertrouwd.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:36

Ja ik ben voor capverplichting! Ookal heb je nog zoon braaf paard het blijfen vluchtdieren als ze wel op de vlucht slaan kunnen er lelijke ongelukken gebeuren, en waarom zou je niet gewoon even een cap op je kop zetten! Bij ons op stal is het ook verplicht ben ik ook wel blij om!

Repeat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:40

Ik ben voor capverplichting, want elk paard kan nog steeds wat doen en als je dan valt zul je zien dat je net verkeerd valt.
En de mensen die die regel aan hun laarslappen dat is hun probleem het is hun eigen schuld als ze in het ziekenhuis komen en zware hersenbeschadiging ofz. hebben

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:10

Ik vind het goed als je een cap draagt, want het is toch voor je eigen veiligheid en bescherming. Maar je moet het helemaal zelf weten, je kan het niet iemand verplichten om het te doen. Knipoog

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:39

Het is inderdaad verstandiger om met cap te gaan rijden maar om het te verplichten vind ik toch wel wat ver gaan.