Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jobbeltje schreef:WAAR staat dat het paard ongelukkig is?
Hoe kun jij dat vanachter je pc zien? Een paard wat 20 uur per dag op stal staat is niet per definitie "ongelukkig"
sandorr schreef:tja, mijn paard schopt al vanaf dat ie is geboren en ik heb hem nog steeds.Hij is daar echt niet minder om.Wat doe je met je paard als ie het NIET af leert???????
Vind je het dan zo'n groot probleem??????
Jobbeltje schreef:JA! Aangeleerd gedrag
schoppen = aandacht
zie ook mijn vorige reactie, op de vorige blz.

schoppen = aandacht
Jobbeltje schreef:@ sandorr: gooi 'm op't land.. kan ie ook niet schoppen
Dé oplossing.. volgens sommigen dan....niet de mijne...maar goed
) jij het, je maakt er iets heel anders van. sandorr schreef:Ook wij hebben van alles geprobeerd om het hem af te leren.
Laten schrikken, geen aandacht geven, verschillende tijden voeren matten op de grond (hielp even) toen vond ie de staldeur om tegen te schoppen
Dus ik bedoel maar wat te doen als je het hem niet af kunt leren????
sandorr schreef:rubberen mat dempt het geluid maar stopt niet het schoppen
jessica_ schreef:Megantjuh schreef:Dit is aangeleerd gedrag.
Een paard trapt een keer tegen de deur, jij roept stop of iets dergelijks, en hij denkt hee als ik dit doe krijg ik reactie!
Vervolgens doet hij het weer en jij reageert dus je bevestigd. Dit gaat zo door en hij doet het steeds meer en jij wordt steeds bozer...
Je moet de fun die hij eruit haalt weg halen. Zorg voor iets zachts, zodat het geen geluid meer maakt als hij het doet. Dan zal het niemand opvallen, kijkt niemand meer op of om en gaat het langzaam over.
Het niet weg halen van het geluidseffect zorgt ervoor dat het niet over gaat, want ook al besluit jij er gewoon weg geen aandacht aan te geven dan doen andere mensen dit wel.
Succes!
Hier ben ik het mee eens, als de rubbermatten hangen (zijn onder weg) dan laat ik hem gewoon door trappen, eens stopt hij wel!

schoppen = aandacht

staldeur versterken
jah zal vast helpen 
merrieveulen schreef:ik had het over het paard van de TS. deur dicht lijkt me niet echt de oplossing in haar geval.
maaike93 schreef:oké mij moet een ding even duidelijk worden.
Moet het geluid stoppen voor de buren
óf moet het paard ophouden met trappen?
maaike93 schreef:oke prima
Dus wat heeft het dan voor zin om, wat de TS van plan is, een rubberen mat te kopen?
maaike93 schreef:ok, dus het blijkt maar weer dat we dus helemaal niet willen dat het paard stopt met schoppen.
We willen alleen ervoor zorgen dat wij er geen last van hebben.
Best triest hè..
Jobbeltje schreef:WAAR staat dat het paard ongelukkig is?
Hoe kun jij dat vanachter je pc zien? Een paard wat 20 uur per dag op stal staat is niet per definitie "ongelukkig"