Wetgeving auto en trailer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wetgeving auto en trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 11:21

Diefstal, brand, schade aan je trailer, zoiets

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:24

Voel me bijna beledigd Haha!
De WAM (Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen) is voor sommigen ook wel een beetje ingewikkeld, zeker als je er weinig mee werkt. In de WAM (art. 2 voor degene die wetsartikelen wil weten) staat dat motorrijtuigen verzekerd dienen te zijn. Bij de definitie van motorrijtuigen (art. 1 WAM) staat vervolgens:
alle rij- of voertuigen, bestemd om anders dan langs spoorstaven over de grond te worden voortbewogen uitsluitend of mede door een mechanische kracht, op of aan het rij- of voertuig zelf aanwezig dan wel door electrische tractie met stroomtoevoer van elders: als een deel daarvan wordt aangemerkt al hetgeen aan het rij- of voertuig is gekoppeld of na koppeling daarvan is losgemaakt of losgeraakt, zolang het nog niet buiten het verkeer tot stilstand is gekomen.
Een trailer valt losgekoppeld van een auto niet onder een motorrijtuig en dient dus niet apart WA verzekerd te zijn. Zodra een trailer is gekoppeld aan een motorrijtuig, maakt het daar deel van uit en valt het onder de WA-verzekering van het motorrijtuig. Zoals al eerder werd gezegd, valt ook een losgeraakte trailer onder de verzekering zolang deze nog niet tot stilstand is gekomen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 20:48

Mij is verzocht ontopic te blijven maar ik wil mezelf toch graag verdedigen.

Een hele tijd is op volwassen wijze, zonder een onvertogen woord gediscusierd over dit onderwerp, vervolgens schiet ik uit mijn slof door een aantal opmerkingen
Citaat:
Het moet niet gekker worden zeg.... Neem je de moeite om een FAQ te schrijven, wordt er op een niet erg sympathieke manier nog aan je tekst getwijfeld ook.... Echt leuk.
+
Citaat:
Ach, Margreet, wij zullen wel altijd roependen in de woestijn blijven.....
De enkeling die weet waar het over gaat uitgezonderd, heeft het gros geen flauw idee waar ze mee bezig zijn, of dat nu autorijden of paardrijden betreft, maakt niet zoveel uit.......
+
Citaat:
Denk je dat bokt zomaar dingen in de faq en op de wiki knalt zonder ff te kijken wat er staat?

Erg jammer dat je niet boos mag worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 21:16

En nu ga je in herhaling vallen, want hier ben je al boos om geweest...

Maar dat mag ik vast ook niet zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 10:05

En daarom komt er hier een mooi slotje op Lachen Ik heb duidelijk gesteld dat er ontopic gereageerd moet worden. Als er dan toch doorgedramd (dus mijn moderatoropmerking wordt genegeerd, omdat jij je gelijk wilt halen) dan heb ik er simpelweg geen zin meer in.

Die opmerkingen die je aanhaalt Rhodos, die zijn namelijk terecht en daar zie ik geen probleem in.

Er mag gerust een nieuw topic geopend worden over de latere / nieuwe vragen die nog niet afdoende beantwoord zijn naar mening van de betreffende mensen.