Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Idee? Muilkorf voor land voor dikke pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:33

ik vind het nog zieliger als de pony hoefbevangen raakt
niet iedereen heeft de mogelijkheid om pony/paard in een paddock te zetten

Ik vind de graaskorf een prima uitvinding, ze kunnen er makkelijk nog mee eten, me kriebelen, mee drinken
ze kunnen er alles mee

lovechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:35

dat klinkt idd beter.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:35

graaskorf "bemoeilijkt"alleen maar het eten , ze doen er dus
langer over om de zelfde hoeveelheid binnen te krijgen
dat is ten alle tijden vriendelijker dan de mogelijke problemen
die het paard kan krijgen door de obesitas
(hoefbevangen bv )

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 21:37

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 08:52

Zielig nee, een oplossing ja zeker. Een doodziek of dood paard is nog veel zieliger. Door verhuizingen zijn er nog al wat stalhouders in aanraking gekomen en allemaal moeten we ze duidelijk maken dat het niet zielig is. En als ze eenmaal zien dat het omdoen totaal geen probleem is en hij de hele dag met zijn hoofd naar beneden staat te knabbelen dan hebben ze dat ook snel door. Een paddock kan wel maar staat ie inderdaad alleen en kan teveel zand binnen krijgen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:36

Mijn zogende merrie is ook veeel te dik en de hoefsmid zei ook al dat we echt op moeten passen. Ze staat al op streng dieet en zelfs een groot veulen wat flink drinkt, helpt er geen grammetje vanaf. Ze staat in een afgezet weitje, en het is best lastig want het veulen willen we wel vol in het gras, maar de merrie niet Clown
Ik ga er dus ook eentje bestellen, ziet er idd een beetje zielugh Knipoog uit, maar beter dan een hoefbevangen merrie...

Iersas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 00:14

Mijn haffie loopt op het land met een muilkorf die je aan het halster maakt (weet even niet meer hoe die heet) maar ik ga nu bij ooteman.nl die muilkorf bestellen omdat ze wondjes krijgt van het halster die ze nu om heeft.

Ik vind het erg goed werken, ze loopt 2 uurtjes per dag ong. zonder muilkorf rond en na het rijden wordt ze een beetje bijgevoert. Ik zal wel moeten want anders wordt ze binnen een paar dagen hoefbevangen. Ze is er nu aangewend en kan er goed mee eten ze heeft er geen problemen mee. Knipoog

o0mariella0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:57

ik zal ook een muilkorf kopen ik ga het volgend jaar ook halen voor me fjord want die is ook te rond en krijgt veel beweging... maar ik heb er nog een ander probleem bij ik deel haar met twee andere en die stoppen er vol met te veel lekkers Boos!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 07:53

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 29-02-24 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:26

lovechip schreef:
mijn mening: als de pony opt land staat ziet hij gras en dan een muilkorf om zielig. je zou zelf voor een partij lekkers komen te staan zonder dat je het op kan eten. ik zou een andere oplossing bedenken. in de peddock als dat mogenlijk is.

Ehm...er zit een gat onderin de muilkorf hoor...zodat er een paar sprieten doorheen steken zodat ze ook gras kunnen mee eten gezellig met hun vriendjes, alleen krijgen ze een stuk minder binnen, een superoplossing dus!! Ik vind het zieliger als er dan 1 alleen in de paddock moet achterblijven.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:48

zielig dit? Bijzetteugels vind ik zielig, en wat voor enge dingen ze wel allemaal niet meer aan een paard vastmaken, om hem mooi te laten lopen. Dit ziet er misschien niet zo luxe uit maak het heeft een functie, een goede functie. En het paard kan gewoon buiten rondlopen, en kan wel eten maar iets minder. Ideaal toch? En de vergelijking met mens en snoep vind ik een beetje tsja hoe zeg je dat.. onvergelijkbaar. een paard staat ook welleens in de bak met ernaast een weiland met veel gras, waarbij hij maar een paar grasprietjes aan de rand van de bak kan eten, is dat ook zielig?

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:00

.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:02

lovechip schreef:
dat klinkt idd beter.

ze heeft allang toegegeven dat het niet zo was als ze hier neer heeft gezet
dus om daar nu nog over door te gaan is een beetje onzinnig

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:07

Ik denk dat het goed is om een graasmasker te gebruiken.

Natuurlijk ziet het er sneu uit, maar een paard in de natuur heeft meestal niet zo'n weelderige wei en krijgt maar kleine beetjes tegelijk binnen. Voor de gezondheid is het dus goed. Het laatste wat je wilt, is een hoefbevangen paard!

Je zou ook kunnen overwegen om het masker een paar uurtjes per dag af te doen, zodat je paardje ook nog een poosje lekker kan kroelen met zn maatjes. Misschien een aardig compromis. Bovendien is al te drastisch lijnen ook niet goed.

Ben nog wel benieuwd hoe het gaat met een automatische drinkbak!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 09:21

Kroelen kan ook met bakje om. Die van mij is er heel erg handig mee geworden. Het gaat zelf beter met bakje omdat hij dan een groter gebied in een keer kan krabben. Clown

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 10:42

dat kroelen gaat prima hoor Knipoog

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:47

Mijn haf krijgt een green guard om als het nodig is,voor haar werkt t zeker,maar er zijn ook paarden die er langs heen eten,je kan m een week proberen via de paardendrogist.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 15:54

lovechip schreef:
mijn mening: als de pony opt land staat ziet hij gras en dan een muilkorf om zielig. je zou zelf voor een partij lekkers komen te staan zonder dat je het op kan eten. ik zou een andere oplossing bedenken. in de peddock als dat mogenlijk is.

Als ik er hoefbevangen van zou raken zou ik willen dat ik tegengehouden werd..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:12

Lijkt me een optie ja!:P

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:51

het lijkt me een goede oplossing, alles beter dan een pony die ziek wordt van dikheid (koliek,hoefbevangen enz) in het begin zal die het niet zo waarderen maar het went gauw. ben blij dat onze paarden niet zomaar zo vet worden maar anders had ik het ook gedaan!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:53

.

siesti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:35

Weet iemand toevallig waar je die van Imperial Riding online kunt bestellen in maat M en dat hij binnen 2 dagen thuis is? Of een winkel in de buurt bij Groningen kan ook Lachen
Bij de paardendrogist.nl is de levertijd pas weer in oktober.

Mijn paardje komt net van de kliniek en ik moet z.s.m. een graaskorf om doen maar bij Divoza hadden ze de maat M ook pas weer in oktober Boos!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:14

.

ilovepenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:19

een muilkorf is echt hartstikke sieleg hoor! Scheve mond