Rij je met cap omdat het verplicht is??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Rij je met cap omdat het verplicht is??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:21

Ik rij met cap als automatisme, voor mijn veiligheid, je haar gaat niet zo door de war en waait niet voor je ogen, en ik vind de caps van tegenwoordig best mooi Lachen

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:18

Op de manege rijd ik altijd met een cap omdat het verplicht is. Anders nooit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:22

Is verplicht bij mij op de manege voor mensen onder de 18 allemaal.. en boven de 18 verplicht tot je minstens Z bent..

Ik rij altijd met.... (ben ouder dan 18 en Z....) Heb een braaf
paard.. Ondertussen automatisme... en bovendien wie gaat het
aan je familie en vrienden uitleggen dat je een schedelbasis fractuur hebt?? of een zware hersenschudding omdat je je cap
niet op had.......

Dus ik doe het niet alleen voor mezelf, ook voor mijn paard (want wie moet hem anders verzorgen.. ) en mijn hond..(want als ik verkreukeld ben, wie laat hem dan uit....) etc......

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:26

ik rij altijd met cap. je weet maar nooit ...
zelfs het braafste paard kan is verschieten en er vandoor gaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:27

Ik heb nooit anders gedaan dan met cap rijden.

my_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 15:59

Het is verplicht op de manege, en ik vind het zoiezo veiliger, je weet nooit wat er kan gebeuren.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 16:28

Ik rij altijd met een cap voor mijn eigen veiligheid. En ik vind een cap op mijn hoofd geen eens storend.

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:37

Ik rijd altijd met cap. Je weet maar nooit wat er gebeurt, ookal is je paard nog zo braaf...

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:44

Ik rijd met cap, automatisch. Ik sta bij iemand in pension en er is niks verplicht wat het dragen van een cap betreft. Als ik zonder cap op het paard zit dan 'mis' ik iets. Zo'n gevoel.

DKTJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:51

ik rij ook met cap.. het is verplicht op de manege waar ik rij maar anders zou ik ook gewoon met rijden.. puur voor m'n eigen veiligheid Knipoog

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:58

Ik zet mijn cap automatisch op als ik ga rijden, zonder stap ik nergens op. Ik heb veel te veel vreselijke verhalen gehoord over mensen die zonder cap van hun paard vielen, dat overkomt mij niet.
Het maakt flink indruk als er een jongen een aantal weken in coma ligt nadat hij met zijn hoofd op de rand is gevallen...

Het is hier ook verplicht, maar ook als het niet verplicht zou zijn blijf ik mijn cap dragen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:20

ik rijd nooit met cap alleen op wedstrijden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:21

ik rij met cap omdat t bij ons verplicht is...en mijn pony kan nogal hoog bokken en dan is een cap wel zo verstandig

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:02

Omdat ik hetzelf veiliger vindt. Ik sta niet op een manege, maar op een stal zonder zulk soort regels. Ik mag het zelf bepalen, als ik zonder cap zou rijden, in bak weide of buiten, dan is dat mijn probleem en niemand die me daarop zal aanwijzen.... Maar ik doe het toch, omdat ik het veiliger vindt, voor mijn gevoel het beter is. Ik stap niet zonder meer op een paard, dan heb ik het gevoel alsof ik iets mis.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:06

ik rij standaard met cap verplicht of niet, als ik soms verhalen hoor of lees over mensen die zonder cap rijden....nou laat maar....alleen n enkele keer voor n foto doe ik mn cap af maar dan zijn er altijd meerdere mensen bij voor als er wel wat gebeurd en in een omgeving die het paard kent zodat ie niet zomaar schrikt

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:06

Ik rijd met cap omdat het moet! Nagelbijten / Gniffelen
Al weet ik dat het niet slim is zonder cap te rijden.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:07

Ik rijd sowieso met cap,
Tenzij ik de pony volledig vertrouw,
Maar het is en blijft een paard! Knipoog

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:12

Sjolvir schreef:
Is verplicht bij mij op de manege voor mensen onder de 18 allemaal.. en boven de 18 verplicht tot je minstens Z bent..

Dat vind ik eigenlijk een rare verplichting.
Bedoel een paard dat Z loopt hoeft toch niet braver te zijn dan een paard dat B loopt?? Verward
Maar goed, dat is mijn mening.

Toen ik op de manege reed, had ik altijd mijn cap op omdat het verplicht was.
Nu rij ik af en toe met af en toe zonder. Het is maar net waar ik zin in heb Bloos
Hij is erg braaf en doet geen gekke dingen en ik vertrouw hem helemaal, dus.. Lachen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 20:13

Ik heb de paarden aan huis, dus is er geen verplichting. Ik rij bijna altijd met cap. a. omdat het veiliger is en b. omdat het een automatisme is geworden. Ik denk dat het mijn ouders ook wel een beetje geruststelt Lachen

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:16

Het is een automatisme, en ik rij er mee omdat het verplicht is, maar ook voor mijn veiligheid.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:38

omdat mijn ouders anders doordraaien, laatst hele preek gehad, geen kans dat ik ooit nog op een paard stap zonder Rolleyes ik haat die dingen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:53

vroegah, reed ik nooit met cap behalve als mijn ouders kwamen kijken anders mocht ik er niet meer op. Ben een keer hard tijdens een buitenrit gevallen op mijn hoofd op een haar na het paaltje naast een boom geraakt. Daar ga je dan wel anders over nadenken. Tegen woordig al een aantal jaren draag ik gewoon standaart mijn cap, zit deze niet meer lekker dan vervang ik hem gewoon, je koopt tenslotte ook goede spullen voor je paard dus waarom niet voor jezelf. Bij mij op stal is het gelukkig verplicht om met cap te rijden al zie ik alsnog weleens dwazen die dan zonder cap rijden, met verschillende redenen een daarvan was dat de cap niet lekker zit. Tja een gat in je hoofd is ook niet fijn toch.

Wat ik helemaal het toppunt vind van dwazen vind ik het zonder cap een buitenrit maken (nu dan), 1 je kan niet voorspellen wat je paard doet ook al is deze 100% verkeers mak, het is en blijft een vluchtdier dat als je pech hebt je koste wat het kost er af wilt hebben hoe goed je ook bent. 2 de takken in het bos kan ook wel eens (letterlijk) voor kopzorgen zorgen. Zie je tak een op tijd komt de volgende weer.

Bij scooters moest men standaart een cap dragen omdat het gevaarlijk is, en paardrijden dan, of laat ik het makkelijk houden buitenrijden. Dat is nog gevaarlijker. Een paard is een vluchtdier dus altijd onbetrouwbaar en kan harder dan een scooter, daarbij zit je nog eens hoger dus al met al zou ik het geen gekke regel vinden als er een algemene regel ingevoerd wordt ter betrekking met het dragen van een cap. Ik vind dat het zelfs wel beboet mag worden, maar volgens vele zal ik wel veel te ver gaan hierin. Als je ziet hoeveel er kan gebeuren tijdens een buitenrit en ook zonder cap roekeloos rijden (niet iedereen natuurlijk) lijkt het me een verstandige regel.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:55

moet trouwens wel zeggen dat ik hem altijd opdeed (en nu dus altijd) met springen en meestal met buitenrijden

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 12:17

Ik rij met cap voor de veiligheid Lachen Natuurlijk ook omdat 't verplicht is, maar als het niet verplicht zou zijn zou ik er nog steeds mee rijden Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:26

Ook omdat het verplicht is, maar anders ook Knipoog