VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: VOOr of TEGEN rijden met bodyprotector ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:39

Roosje_ schreef:
Ik ben niet min over Boeren Haha!
volgens mij ben ik d'r zelf ook 1 Clown

Haha! In donkerbroek wonen toch alleen maar boeren Haha! Waar staat jou paardje btw?

@ Casperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik begrijp je wel, maar ik snap je niet Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:40

laat dan maar zitten RUBYWHITEEEEEEEEEEEEEEEEEE Clown

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 12:41

Ik woon buiten D'broek.
en mn paardjes staan aan huis Haha!
*nu weer ontopic Schijnheilig en anders pb je me maar Haha! Tong uitsteken

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:28

zoo ...
ik kijk even een dag niet en meteen 6 pagina's vol !!! Haha!

ik ben gister heel noord holland afgereisd om een goede bodyprotector te kopen ..

en ik heb hem hoor en USG ! Haha!

heb me er flink in geworsteld en me cuppie D was niet meer te zien hahaha Haha!
ik voelde me net een gespierde patser haha ..
met rijden etc ging het prima ..alleen met afstappen moest ik even wennen dan wordt je toch een beetje tegen gehouden al wil je naar voren buigen !... Haha!
ik vond trouwens wel dat je ook goed rechtop leert te zitten want al val je naar voren voel je weer dat je zo'n ding om heb Haha! Haha! Haha!
en dat rechtop zitten heeft zo ze voordelen op een jong paard haha ...
het rijden ging wel goed vandaag hij is zelf ook geschrokken van mijn val partij op zondag
dat is gewoon echt aan hem te merken als we bijv gaan draven en ik verlies even me evenwicht en zit dus even zwaar in het zadel gaat meneer meteen weg rennen en galoperen .. en dan natuurlijk voor de lol ook bokken ..
dus even een stapje terug Clown even het vertrouwen weer terug SAMEN MET ME BODYPRTECTOR OM!!!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:29

Ik ben Voor :Het is aan jou de keus om de bodyprotector te gebruiken

Gloriantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:30

Voor Ja

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:33

Casperrr: wat ik bedoel, als het verplicht wordt gesteld op wedstrijden dan rijden ze heus wel met bp hun wedstrijden hoor. Het zal niet iets zijn om dan gelijk te stoppen met springwedstrijden. Of je nu 1, 7 of 150 paarden hebt.

Doorn: ik heb ook een USG Haha!.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:36

Voor!! Absoluut! Paar weken terug met crosstraining bijna van het paard gekukeld( train af en toe beetje mee, dus bak er niet zo veel van Haha! ) Maar ik ben blij dat ik niet gevallen ben, anders had ik 100% zeker iets gehad. Nu toch maar en BP aageschaft voor het geval dat!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:45

Ik ben 2 keer zonder en 2 keer met bodyprotector van mijn jonge paard gevallen. De eerste 2 keren had ik meer dan een week last van mijn rug, nek en schouders en de 2 laatste keren stapte ik zo weer op en heb ik er amper spierpijn van gehad.
Ik heb die van imperial riding, via de paardendrogist en daar zijn ze zo te horen heel wat goedkoper dan bij Vroegop (of waar was je ook al weer wezen kijken). De Paardendrogist stuurt je zo 2 maten op en dan stuur je de foute weer terug. Die van mij zit prima en ik voel me er safe mee en als je eenmaal rijdt vergeet je echt dat je hem om hebt.

Edit: Ik zie dat je er al een hebt aangeschaft! Goed hoor! En inderdaad de keren dat ik er af was gevallen was mijn paard de keer erna echt nog wel eventjes van slag en onrustiger dan daarvoor. Hij schrikt minstens zo erg van zo'n val als ik, zo niet meer! Dus dan inderdaad weer stapje terug en zodra het even beter gaat direct aan hem laten zien dat er niets aan de hand is. Dan waren we er vrij snel weer boven op. Als ik ook een beetje twijfelig werd werd het niet beter. Dus dan reed ik gewoon lekker voorwaards, niets aan de hand en proberen om relaxed te blijven en dat over te brengen. Succes met je jonge paard!
Laatst bijgewerkt door fargo op 20-03-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 14:50

fargo schreef:
Ik ben 2 keer zonder en 2 keer met bodyprotector van mijn jonge paard gevallen. De eerste 2 keren had ik meer dan een week last van mijn rug, nek en schouders en de 2 laatste keren stapte ik zo weer op en heb ik er amper spierpijn van gehad.
Ik heb die van imperial riding, via de paardendrogist en daar zijn ze zo te horen heel wat goedkoper dan bij Vroegop (of waar was je ook al weer wezen kijken). De Paardendrogist stuurt je zo 2 maten op en dan stuur je de foute weer terug. Die van mij zit prima en ik voel me er safe mee en als je eenmaal rijdt vergeet je echt dat je hem om hebt.

ja idd ik had ook meteen gekeken bij de paardendrogist en vond het een groot verschil ....
ik durfde het niet via de paardendrogist te doen gewoon vanwege dat ik er geen verstand van hem op welke hoogte hij moest zitten etc ...
maar veel mensen in de paardenwinkel ook niet merkte ik alweer gister ..
want de een zegt dat de body op je navel moet zitten en de ander er boven ..
ik heb dus geluisterd naar iets er boven want het lijkt mij dat je anders flink op gepropt zit dat merk ik namelijk al al heb je een te strakke broek aan haha ..
wie weet het antwoord >......??? het juiste antwoord ...??/
er boven of eronder ..?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:58

Ik heb een hele uitgebreide omschrijving van Imperial riding die bij de body protector kwam en die gaf aan waar je moest meten en waar het allemaal wel of niet moest zitten. Evt kan ik die wel kopieren en opsturen of je zou bij de paardendrogist kunnen vragen of ze dat bijv kunnen faxen ofzo..
Je moet in ieder geval goed naar voren kunnen buigen vanuit je taille/buik (bij wijze van spreke in verlichte zit kunnen zitten) en je moet aan de achterkant het uitsteeksel niet tegenkomen bij je zadel (dus dat je hem steeds voelt stoten, dan zit ie te laag). Hij mag ook niet boven een bepaalde knobbel in je rug uitkomen.. Ben nu alleen niet thuis dus heb beschr niet bij de hand, maar dit waren wat dingen die erop stonden. Verder stond er ook op tot hoever de klitteband sluitingen moesten komen om veilig te zijn. Dus ik kon het toen wel goed nagaan en controleren welke er goed zat.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:02

Met SGW is het verplicht. Dus dan heb ik het wel.
Thuis en op springwedstrijden draag ik hem niet. Ik vind het niet fijn zitten.

luckycheryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:04

Het heeft voor en nadelen. Ik heb al vaker dingen gehoord van mensen dat er door een bodyprotector meer schade achter blijft als dat je hem niet aan zou hebben. Maar ook van mensen die er voordeel meer hebben gehad zodra ze boven op en balk vielen met springen. Zelf had ik hem vroeger altijd om omdat ik toen een vrij druk paard had en hem eigenlijk in de winter wel lekker warm vond. Maar zelf nu heb ik hem nu niet eens meer aan met een springwedstrijd.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:13

fargo schreef:
Ik heb een hele uitgebreide omschrijving van Imperial riding die bij de body protector kwam en die gaf aan waar je moest meten en waar het allemaal wel of niet moest zitten. Evt kan ik die wel kopieren en opsturen of je zou bij de paardendrogist kunnen vragen of ze dat bijv kunnen faxen ofzo..
Je moet in ieder geval goed naar voren kunnen buigen vanuit je taille/buik (bij wijze van spreke in verlichte zit kunnen zitten) en je moet aan de achterkant het uitsteeksel niet tegenkomen bij je zadel (dus dat je hem steeds voelt stoten, dan zit ie te laag). Hij mag ook niet boven een bepaalde knobbel in je rug uitkomen.. Ben nu alleen niet thuis dus heb beschr niet bij de hand, maar dit waren wat dingen die erop stonden. Verder stond er ook op tot hoever de klitteband sluitingen moesten komen om veilig te zijn. Dus ik kon het toen wel goed nagaan en controleren welke er goed zat.

die omschrijving zoude ze eigenlijk bij elke BP moeten mee geven ..
net wat ik zeg die ruiterwinkels weten ook niet alles hoor .. die doen ook ene hoop (logisch ) voor het geld ..
die punten die jij nu op noemt zitten bij mij allemaal goed .
ik werd dan ook goed geholpen zal even reclame maken bij boerderijbeurs morgan in zwaag !! haha

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:43

RUBYWHITE schreef:
Ik ben voor, zolang je goed geholpen wordt in de winkel en een juist passende bp aanschaft.

Vriendin van mij is in november vorig jaar van het paard gevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Ze had een goedgekeurde cap op, maar toch hebben haar ogen zo`n dreun gehad dat ze eraan geholpen moet worden. Zonder cap was ze echt niet beter afgeweest Knipoog

Precies.
In de Scheltinga werd ik namelijk totaal verkeerd geinformeerd.. Scheve mond
Daarna naar de Ooteman gegaan, en die hebben me wel goed geholpen Haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:45

Vind het er niet uitzien; met zo'n ding ben je net een schildpad Scheve mond maar het is natuurlijk wel veilig, ookal vind ik wel dat zo'n ding gigantisch in de weg zit. Nagelbijten / Gniffelen

Doe mij maar zonder; anders is voor mij het 'paardrijgevoel' er een beetje af.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:45

doom schreef:
en ik ken iemand die een te grote had gekregen bij een paardenwinkel en dan telkens als die gene er af viel dat ding zowat zijn keel dicht drukte ..!!

ik denk dat hij een te grote heeft GEKOCHT!
natuurlijk horen ze goed te adviseren in de winkel,maar hij koopt uiteindelijk de maat die hij wil.

als je veel jong spul rijd,oid vind ik het een goede zaak.zo'n BP

doom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 15:50

Mexx2 schreef:
doom schreef:
en ik ken iemand die een te grote had gekregen bij een paardenwinkel en dan telkens als die gene er af viel dat ding zowat zijn keel dicht drukte ..!!

ik denk dat hij een te grote heeft GEKOCHT!
natuurlijk horen ze goed te adviseren in de winkel,maar hij koopt uiteindelijk de maat die hij wil.

als je veel jong spul rijd,oid vind ik het een goede zaak.zo'n BP

Nee dat is niet waar je koopt uiteindelijk de maat die je geadviseerd wordt omdat je er zelf geen verstand van heb ..
dus je gaat er vanuit dat de winkels dat wel weten !!
ieder geval is dat zo bij die gene verlopen en dat zullen denk ik de meeste hebben als het gaat over de BP Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:53

als ik een cap wil kopen,en die schuift elke keer naar voor of achter,dan kunnen ze kletsen als brugman,maar dan koop ik die niet.
als ik een BP wil kopen, en hij schiet te gemakkelijk van boven naar beneden,dan koop ik hm niet,en heb totaal geen ballen verstand van BP's

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:29

Dus doom je hebt een goede BP gevonden, klasse! Mijn bijrijdster heeft ook een USG. Wij zijn er zeer tevreden over. En het verhaal van FARGO geeft volgens mij goed weer waarom een BP zo verkeerd nog niet is Knipoog

Nieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:17

Het is wel handig

als je valt heb je meestal niet eht pijn.
zelf wou ik er ook mee gaan rijden maar ik vond het niet zo lekker zitten maar toch ben ik er voor..

_Celien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 18:02

Voor bodyprotector.
Minder kans op het breken van je rug!

liss20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 16:50

Ik ben voor!!!! het beschermd je romp, je moet gewoon zorgen dat je in de winkel goed advies krijgt en dat je hem goed past dan is er niks aan de hand, ik heb er ook 1 i.v.m mijn slechte rug en ik heb er veel steun van.
dus gewoon doen!!!!! Haha!

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:04

eefangel schreef:
Wij hadden er ook een aangeschaft,
en meteen de eerste keer met rijden,
ben ik van mijn pony gevallen
omdat ik werd gelanceerd, omdat dat uitsteeksel aan de achterkant
tegen mijn zadel aanzat, en mijn pony een rare sprong maakte!

We hebben hem dus maar gelijk teruggebracht Clown

Dat komt waarschijnlijk doordat je een dressuurzadel hebt..
Die jij had zijn er niet voor gemaakt om met diepe zadels te rijden..
je hebt ze ook zonder zon flap achter

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:07

Het zit misschien niet geweldig, maar ik ben er wel voor. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik er geen draag. Maar, als je zo'n jong paard onder het zadel heb of een druk paard, is het wel handig. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er op tegen zou zijn? het is toch alleen maar voor je eigen veiligheid??