Roosje_ schreef:Ik ben niet min over Boeren
volgens mij ben ik d'r zelf ook 1
In donkerbroek wonen toch alleen maar boeren
Waar staat jou paardje btw?@ Casperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik begrijp je wel, maar ik snap je niet
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Roosje_ schreef:Ik ben niet min over Boeren
volgens mij ben ik d'r zelf ook 1
In donkerbroek wonen toch alleen maar boeren
Waar staat jou paardje btw?

en anders pb je me maar
even het vertrouwen weer terug SAMEN MET ME BODYPRTECTOR OM!!!
.
) Maar ik ben blij dat ik niet gevallen ben, anders had ik 100% zeker iets gehad. Nu toch maar en BP aageschaft voor het geval dat!! fargo schreef:Ik ben 2 keer zonder en 2 keer met bodyprotector van mijn jonge paard gevallen. De eerste 2 keren had ik meer dan een week last van mijn rug, nek en schouders en de 2 laatste keren stapte ik zo weer op en heb ik er amper spierpijn van gehad.
Ik heb die van imperial riding, via de paardendrogist en daar zijn ze zo te horen heel wat goedkoper dan bij Vroegop (of waar was je ook al weer wezen kijken). De Paardendrogist stuurt je zo 2 maten op en dan stuur je de foute weer terug. Die van mij zit prima en ik voel me er safe mee en als je eenmaal rijdt vergeet je echt dat je hem om hebt.
fargo schreef:Ik heb een hele uitgebreide omschrijving van Imperial riding die bij de body protector kwam en die gaf aan waar je moest meten en waar het allemaal wel of niet moest zitten. Evt kan ik die wel kopieren en opsturen of je zou bij de paardendrogist kunnen vragen of ze dat bijv kunnen faxen ofzo..
Je moet in ieder geval goed naar voren kunnen buigen vanuit je taille/buik (bij wijze van spreke in verlichte zit kunnen zitten) en je moet aan de achterkant het uitsteeksel niet tegenkomen bij je zadel (dus dat je hem steeds voelt stoten, dan zit ie te laag). Hij mag ook niet boven een bepaalde knobbel in je rug uitkomen.. Ben nu alleen niet thuis dus heb beschr niet bij de hand, maar dit waren wat dingen die erop stonden. Verder stond er ook op tot hoever de klitteband sluitingen moesten komen om veilig te zijn. Dus ik kon het toen wel goed nagaan en controleren welke er goed zat.
RUBYWHITE schreef:Ik ben voor, zolang je goed geholpen wordt in de winkel en een juist passende bp aanschaft.
Vriendin van mij is in november vorig jaar van het paard gevallen en op haar hoofd terecht gekomen. Ze had een goedgekeurde cap op, maar toch hebben haar ogen zo`n dreun gehad dat ze eraan geholpen moet worden. Zonder cap was ze echt niet beter afgeweest
maar het is natuurlijk wel veilig, ookal vind ik wel dat zo'n ding gigantisch in de weg zit. 
doom schreef:en ik ken iemand die een te grote had gekregen bij een paardenwinkel en dan telkens als die gene er af viel dat ding zowat zijn keel dicht drukte ..!!
Mexx2 schreef:doom schreef:en ik ken iemand die een te grote had gekregen bij een paardenwinkel en dan telkens als die gene er af viel dat ding zowat zijn keel dicht drukte ..!!
ik denk dat hij een te grote heeft GEKOCHT!
natuurlijk horen ze goed te adviseren in de winkel,maar hij koopt uiteindelijk de maat die hij wil.
als je veel jong spul rijd,oid vind ik het een goede zaak.zo'n BP

eefangel schreef:Wij hadden er ook een aangeschaft,
en meteen de eerste keer met rijden,
ben ik van mijn pony gevallen
omdat ik werd gelanceerd, omdat dat uitsteeksel aan de achterkant
tegen mijn zadel aanzat, en mijn pony een rare sprong maakte!
We hebben hem dus maar gelijk teruggebracht