opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

corina21

Re: opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 19:41

hallo ik heb dat al eens geschreven hier ergens,hoelang ik haar had,gr sammy

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:54

Arantxa schreef:
Mensen! Hoe willen jullie nu weten wat zei heeft meegemaakt? die handelaar is gewoon een deus van een vent ! ze heeft genoeg liggen treuren omdat dr paard wegmoest. Jullie waren er niet eens bij.Ik verzorg haar paarden nu al bijna 3 jaar. en geloof mij maar dat zei een paard waard is ! jullie zyn gewoon allemaal jaloers dat ze zoveel paarden kan krygen. ze krygt de paarden tenminste gereden. ik wou dat jullie dat eens meemaakte wat zei allemaal met paarden heeft meegemaakt. Als jullie dat eens wisten dan zouden jullie anders doen. jullie zijn gewoon zielige mensen. Dromen nOujaa wij weten wel beter als jullie, jullie hadden graag dat jullie het wisten. stomme zielige oudwijven !

Wat is dit nou voor een uitspraak. Denk niet dat mensen jaloers zijn op iemand die een paard thuis heeft staan die eigenlijk afgekeurd had moeten worden en hebben we het hier in het topic ooit over iemands rijkunsten gehad???

Ik denk niet dat Sammy de enige op de wereld is die dingen heeft mee gemaakt met paarden en daar veel verdriet van heeft alleen die mensen zetten die dingen niet openlijk op Bokt. Niet iedereen denkt nou eenmaal hetzelfde en als je een topic op Bokt opend kies je erzelf voor om commentaar te krijgen. Kan je daar niet tegen moet je geen topic openen.

Je mag best je vriendin verdedigen en jou kijk op het verhaal geven maar dat kan ook op een normale manier, maar op de manier dat jij hier aan het rellen bent kom je niet erg intelligent over en zorg je er alleen maar voor dat het topic van je vriendin dadelijk wordt gesloten.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:05

maar nogmaals,ik heb die topic niet gezet hier om weet ik wat voor reacties te krijgen,had hem gezet of iemant dat ook heeft mee gemaakt,

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:07

mag ik vragen hou oud je bent (niet om je af te zeiken oid)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:09

sammy1 schreef:
maar nogmaals,ik heb die topic niet gezet hier om weet ik wat voor reacties te krijgen,had hem gezet of iemant dat ook heeft mee gemaakt,

Het merendeel zet paarden op de foto voordat ze tot koop overgaan en neemt iemand mee die er verstand van heeft als ze dat zelf niet voldoende hebben.

Bovendien denk ik dat de meeste mensen hier niet denken dat ze voor zo'n laag bedrag een paard kunnen kopen wat gezond is en in de sport kan. Normaal gesproken gaat er dan wel een belletje rinkelen.
Bovendien zullen de meeste die de foto in dit topic hebben gezien het paard al niet eens meer hebben laten keuren maar gewoon hebben laten staan.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:10

sammy1 schreef:

Dat snap ik, maar door bepaalde uitspraken die je doet kun je op je vingers natellen dat je commentaar krijgt.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-07 20:13

ja als ze normaal reageren doe ik dat ook,maar niemant die normaal een reactie geeft,en hoezo hoe oud ik ben,ik schrijf zoals ik dat wil,en als ze daar weer over beginnen.tja dan weet ik het ook niet meer.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:19

mede door de stijl hoe je schrijft kom je niet heel slim (weet even niet zo snel hoe ik het anders moet formuleren) over. Je schrijftaal is heel warrig, en je spreekt jezelf meerdere malen tegen. mede hierdoor komt het niet heel geloofwaardig over. Ook het feit dat je vriendin nu weer zegt ''dat ze zoveel paarden kan krijgen'' En zoals anderen ook al zeggen, een pony ruilen voor een goed paard waar wedstrijden mee kan worden gereden, dan moet er toch een belletje gaan rinkelen. Ik zou anders niet gaan zeuren, maar door de reacties die je terug geeft kan ik het niet laten, sorry.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 22:52

Moderatoropmerking:
Heleboel off-topic berichten gesplit. Zodat de discussie normaal en ontopic kan verlopen.

Het is op Bokt de bedoeling om netjes Nederlands te typen dit zodat iedereen het goed kan lezen. MSN of Breezah-taal is niet toegestaan.

Verder wil ik geen persoonlijk gehak, gemier of verdedig-acties meer zien. Graag vanaf nu weer gewoon ontopic naar de discussie Lachen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:20

Sorry Sammy, ben er een weekje uit geweest en heb geen tijd om alls te lezen Bloos hoe is de status nu?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:22

hij is terug na de handelaren,en ik heb de pony terug gekregen,plus 250 euro wat ik had aan dieren arts kosten.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:25

sammy1 schreef:
hij is terug na de handelaren,en ik heb de pony terug gekregen,plus 250 euro wat ik had aan dieren arts kosten.

toch vind ik het heel netjes hoe de handelaar het uiteindelijk heeft opgelost Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:30

UpDate_ schreef:
toch vind ik het heel netjes hoe de handelaar het uiteindelijk heeft opgelost Knipoog

Helemaal mee eens, hij heeft zelfs de onkosten van de dierenarts betaald.
Ken niet veel handelaren die hetzelfde zouden doen.
Jammer dat je deze handelaar zo aanvalt.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:31

hoe ik het opgelost hebt vind ik zeker fijn,ik had ja ook een rechtzaak kunnen beginnen,maar dan ben je maanden bezig en daar zag ik tegen op,maar goed.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:32

maar hier zeg ik weer op,
zijn ook bijna geen handelaren die paarden uit het slachhuis halen en dan verkopen met een smoes,en dravers wat van de ren baan af komen wat versleten zijn,maar goed wie ben ik.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:34

sammy1 schreef:
maar hier zeg ik weer op,
zijn ook bijna geen handelaren die paarden uit het slachhuis halen en dan verkopen met een smoes,en dravers wat van de ren baan af komen wat versleten zijn,maar goed wie ben ik.

Als je jou paard laat keuren zoals alle slimme kopers kunnen ze je niet hebben zitten Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:37

aarde heb hem laten keuren even wat verder lezen graag,hoe vaak moet ik het nog zeggen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:41

sammy1 schreef:
aarde heb hem laten keuren even wat verder lezen graag,hoe vaak moet ik het nog zeggen.

En hoe vaak moeten wij jou nog zeggen dat de "keuring" die jij hebt laten doen geen drol voorstelt, je hebt niet eens een buigproef laten doen.
Als je bovendien rontgenfoto's had laten maken was je niet voor verassingen komen te staan.
Verder zal denk ik 90% hier op bokt wel snappen dat je voor zo'n laag bedrag geen gezonde kwpn-er kunt krijgen.

En het verhaal van de slachtpaarden kom je later pas mee. Eerder vond je het blijkbaar zo vertrouwd dat je zelfs je pony daar achter gelaten hebt.

Bovendien kun je een vraagteken zetten bij de mensen die hun paarden naar de slacht sturen zonder er zelf tot het einde bij te blijven.
Als je al zeker weet dat ze uit het slachthuis komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:49

ruilen ja ruilen ik vraag me af of mensen soms echt zo stom zijn

Hoe kun je in godsnaam een fell-pony ruilen tegen jazz afstammeling das toch appels met peren vergelijken.
Je kan er dan toch op van uitgaan dat het geen eerlijke zaak is.

Kom op zeg voor een goede afstammeling moet je aardig wat geld neertellen anders is er wat mis.

Btw nooit maar ook nooit zomaar een dier kopen die gekeurd is door een eigen dierenarts.
En handelaar tja daar zou ik mijn paard ook niet vandaan halen helemaal niet als ie wil ruilen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 15:56

Fijn dat het opgelost is, en succes met zoektocht naar een ander paard.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 16:06

ja dankjewel.
een dieren arts is een dieren arts of die van hun is of niet,hij heeft zijn plichten,en houd hij zich niet daaraan tja dan kan hij aansprakelijk gesteld worden.maargoed.
je kunt wel nog 100 keer zeggen dat ik de fell daar niet had moeten achter laten,hoe ik de eerste keer daar was toen was alles piek fijn in orde,daar in de stallen,en dat met het slacht huis heb ik van 4 verschillende mensen hier gehoord waarvan 2 daar hebben gereden,

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:07

tita schreef:
ruilen ja ruilen ik vraag me af of mensen soms echt zo stom zijn

Hoe kun je in godsnaam een fell-pony ruilen tegen jazz afstammeling das toch appels met peren vergelijken.
Je kan er dan toch op van uitgaan dat het geen eerlijke zaak is.

Kom op zeg voor een goede afstammeling moet je aardig wat geld neertellen anders is er wat mis.

Btw nooit maar ook nooit zomaar een dier kopen die gekeurd is door een eigen dierenarts.
En handelaar tja daar zou ik mijn paard ook niet vandaan halen helemaal niet als ie wil ruilen

er lopen dan zat stomme mensen rond op deze wereld Clown

mijn vriendin in Gelderland heeft haar 2,5 jr zadelmakke papierloze kruising fries/tuiger geruild voor een 12jr merrie met papier die L dress met wat winst en B spr is
ze heeft er 500 bij moeten leggen,er zat een keurings rapport bij
van wanneer weet ik niet.
het is een mooi paard ,ze heeft haar nu 3 weken en ze bevalt super.

maar ik vertrouw dat ook niet!
deze man koopt handelt wat in paarden voor z`n hobby,hij gaat die kruising doorrijden en weer verkopen.
mijn vriendin heeft in haar ogen een gouden ruil gedaan,en als dat paard niks mankeerd is dat ook zo.
maar er klopt iets niet Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:11

sammy1 schreef:
ja dankjewel.
een dieren arts is een dieren arts of die van hun is of niet,hij heeft zijn plichten,en houd hij zich niet daaraan tja dan kan hij aansprakelijk gesteld worden.maargoed.
je kunt wel nog 100 keer zeggen dat ik de fell daar niet had moeten achter laten,hoe ik de eerste keer daar was toen was alles piek fijn in orde,daar in de stallen,en dat met het slacht huis heb ik van 4 verschillende mensen hier gehoord waarvan 2 daar hebben gereden,

of het bij deze handelaar zo is weet ik niet ,maar ik ken er 1 waar ik zelf en ook mijn vriendin jaren geleden dravers gekocht hebben,en hij vertelde ons later Clown ook dat hij deze paarden op de markt weghaalde voor de slachtprijs
hij knapte ze op en verkocht ze door.
en dat dat klopt blijkt wel uit mijn verhaal over de draver Gino uit mijn profiel.
we hebben gelukkig 8,5jr plezier van hem gehad maar hij had Desmitis en dus bijna geen pezen meer in z`n achterbenen.

en deze handelaar vertelde ook aan ons wie hij weleens tegen kwam daar en ook daar zijn /haar handelspaarden vandaan haalde! Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:12

sammy1 schreef:
ja dankjewel.
een dieren arts is een dieren arts of die van hun is of niet,hij heeft zijn plichten,en houd hij zich niet daaraan tja dan kan hij aansprakelijk gesteld worden.maargoed

Helemaal niet mee eens Lachen en denk als je zelf wat nadenkt dat je het ook weet

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:13

sammy1 schreef:
ja dankjewel.

Als jij tegen die dierenarts gezegd dat je een buigproef wilde en had gezegd dat je rontgenfoto's wilde laten maken van dat paard dan was dat gewoon gebeurd.
Je kunt wel blijven proberen om iedereen de schuld te geven maar zelf heb je ook goed fout gezeten.

Jij denkt een kwpn-er te kunnen kopen voor een prijs waar je niet eens een kwpn-veulen kunt kopen en laat het dier vervolgens ook nog eens niet grondig keuren.
Dat gedeelte is toch echt je eigen fout en gebrek aan ervaring en niet die van anderen.
De meeste zouden na het zien van de foto van het paard in dit topic al hard weggelopen zijn en dat heeft niets te maken met de mok die je eerder aanhaalde.

En verhalen van horen zeggen kent iedereen wel. Als je maar zoekt zul je altijd mensen vinden die zullen zeggen wat je graag wilt horen Knipoog