Citaat:
Nog even één keer een eye-opener:
Het volgende is niet banketstaaf bedoeld, maar zijn puur harde feiten:
Shetten hebben over het algemeen eigenlijk niet echt meisjes nodig die ze iedere keer netjes poetsen, longeren, wandelen e.d. ze kunnen ook prima zonder, en dan hebben ze heus net zo'n leuk leven. Kijk, mijn shetmerrie loopt heel veel voor de kar, is in topconditie, dus ik wil die topconditie behouden. Bovendien wordt ze chagarijnig als ze wekenlang stilstaat (op de weide zonder dat we gaan rijden) dus ja, daar heb ik verzorgster/bijrijder voor.....
Maar het is zéker niet het beste voor die pony's als jullie blijven. Waarom niet? Dat heb ik al eerder uitgelegd. Als jullie bij die pony's blijven, dan heb je nog altijd te maken met het hengstje... en dat gaat gewoon niet. Als een pony geen goede opvoeding krijgt, dan kunnen ze serieus agressief worden... Niemand wil zo'n pony hebben.... 3x raden waar die uiteindelijk dan belanden? Juist, op je bordje of door het varkensvoer.
Voor de pony's is het het beste wanneer ze of gewoon lekker met rust gelaten worden, óf ervaren verzorgsters eens aan de slag gaan met de beestjes.
Goed, pff, volgens mij heb ik alles wel weer gezegd.
Vind het alleen zo jammer dat wij dingen wel 10x moeten herhalen totdat het doordringt... Volgens mij waren wij er aardig duidelijk in dat áls je dat hengstje blijft doen, dat zéker niet goed is, niet voor jullie, maar óók niet voor die pony, die weet dan hélemaal niet meer wat wel en niet mag...
dus eigenlijk is het het verstandigst om te stopppen
ik zou het heel erg moeilijk vinden. maar als dat het beste is voor de pony's
je hebt echt gelijk dat ze er niks minder om zouden worden. en dat het gevaarlijk ook kan worden ja. je lecht het echt heel goed uit hoor maar het is zo moeilijk... (hoe moet je dat uitleggen) ehh... wij doen ze al best lang teminste ik die andere verzorger is er later bij gekomen, maar die doet ze ook al een poosje. we hebben wel heel erg veel overleht enzo, dat we het niet allebij anders aan zouden leren ezo. en toen we dit topic maakten waren we erg blij met al die entousjaste reacties. maar we hebben er zo hard aan gewerkt om alles zo goed mogelijk te doen en nu ik zie dat we het veel anders hadden moeten doen voel ik me eigenlijk een beetje schildig. ook tegenover die shetlandes maar ook tegenover julie omdat we dit eerder hadden moeten doen zo'n topic. maar nu is het te laat en hebben we het verpest. van de opvoeding (om het zo maar te zeggen). ik hoop dat ik mijn mening nu een beetje duidelijk heb neer gezet.