Meedoen om te winnen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Sannum

Re: Meedoen om te winnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:34

Citaat:
Dus jou gaat het helemaal niet om het winnen?? Dan spreekt je onderschrift je wel een beetje tegen, waaruit blijkt dat je toch wel zeer blij bent met je winst..

Hier heb ik het toch helemaal niet over.Omdat je niet voor winst gaat en dan toch wint,mag je dan niet blij zijn ofzo ?
Ik ga ook voor een zo goed mogelijke plaats en zo hoog mogelijke punten.[/quote]

Dus eigenlijk ga je wel om te winnen. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van mij. Een goed gevoel gaat boven alles, maar ik train me kapot, en stop veel tijd en geld in het rijden, en dan wil ik er graag iets voor terug, en in mijn geval is dat waardering dmv een prijs. Het is zeker niet zo dat ik niet tevreden ben als ik geen prijs heb, het tegendeel. Maar ik hoop wel iedere keer op prijs! En daar train ik ook naar. Ik neem geen les, en betaal geen inschrijfgeld voor de leuk. Ik doe dat voor resultaat.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:39

Sannum schreef:
beauty05 schreef:
als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.

Natuurlijk niet. Door mijn wil om te winnen ben is gemotiveerd om ontzettend m'n best te doen, en m'n paard ook. Dit uit zich door een ontzettend goed gevoel wat ik krijg als ik merk dat het goed gaat. Waarom kun je niet en willen winnen en genieten?

Mensen met de wil om te winnen worden een beetje afgestempeld als harteloze mafkezen, die geen enkele band hebben met hun paard. Wat een onzin.

HELEMAAL MEE EENS! Pling

Doordat ik graag wil winnen, ben ik super geconcentreerd aan het rijden en geniet ik immens!! Ik vind wedstrijdrijden leuk!!!

Het kan heeeeel goed allebei, en willen winnen en genieten van de proef!

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:41

Sannum schreef:
Citaat:
Dus jou gaat het helemaal niet om het winnen?? Dan spreekt je onderschrift je wel een beetje tegen, waaruit blijkt dat je toch wel zeer blij bent met je winst..

Hier heb ik het toch helemaal niet over.Omdat je niet voor winst gaat en dan toch wint,mag je dan niet blij zijn ofzo ?
Ik ga ook voor een zo goed mogelijke plaats en zo hoog mogelijke punten.

Dus eigenlijk ga je wel om te winnen. Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van mij. Een goed gevoel gaat boven alles, maar ik train me kapot, en stop veel tijd en geld in het rijden, en dan wil ik er graag iets voor terug, en in mijn geval is dat waardering dmv een prijs. Het is zeker niet zo dat ik niet tevreden ben als ik geen prijs heb, het tegendeel. Maar ik hoop wel iedere keer op prijs! En daar train ik ook naar. Ik neem geen les, en betaal geen inschrijfgeld voor de leuk. Ik doe dat voor resultaat.[/quote]

Ik heb je idd niet zo goed begrepen.Het is net alsof je met die instelling gaat "ik wil winnen".
Maar dat is niet zo.Mijn excuses hiervoor Bloos
Iedereen wil graag beloond worden voor het harde werk wat hij/zij verricht heeft.
Ik vind het ook leuk beloond te worden met goede punten,en zeker als daar een prijs en een 1ste plek aan vasthangt.Maar net zoals jij kan ik ook tevreden zijn zonder een prijs.
Maar ik ga niet naar een wedstrijd van ik zal ze hier eens iets laten zien of ik zal ze eens van hun paard rijden.
En er zijn ruiters genoeg die dat wel doen.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:43

Sannum schreef:
beauty05 schreef:
als je het doet om alleen maar te winnen concentreer je je alleen op het winnen je niet op de plezier die jij en je pony/paard kunnen hebben.

Natuurlijk niet. Door mijn wil om te winnen ben is gemotiveerd om ontzettend m'n best te doen, en m'n paard ook. Dit uit zich door een ontzettend goed gevoel wat ik krijg als ik merk dat het goed gaat. Waarom kun je niet en willen winnen en genieten?

Mensen met de wil om te winnen worden een beetje afgestempeld als harteloze mafkezen, die geen enkele band hebben met hun paard. Wat een onzin.

Citaat:
HELEMAAL MEE EENS! Pling

Doordat ik graag wil winnen, ben ik super geconcentreerd aan het rijden en geniet ik immens!! Ik vind wedstrijdrijden leuk!!!

Het kan heeeeel goed allebei, en willen winnen en genieten van de proef!

Maar ben je ook tevreden als je dan een keertje niet op de 1ste plek staat ?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:45

Soniador schreef:
Maar ik ga niet naar een wedstrijd van ik zal ze hier eens iets laten zien of ik zal ze eens van hun paard rijden.

Ik wil niemand van zn paard rijden natuurlijk, maar als mijn paard thuis heel fijn loopt, dan ga ik wel naar concours met het idee, ik ga laten zien hoe goed het gaat. Don't shoot me for it, maar het is zo.
Het is namelijk intens genieten als het goed gaat, ook in een proef. En dat wil ik dan aan de jury laten zien.

Citaat:
Maar ben je ook tevreden als het dan een keertje niet op de 1ste plek staat ?

Als ik fijn gereden heb ben ik wel tevreden, en als er dan iemand anders beter gereden heeft, so be it. Dan baal ik wel, maar ga de volgende keer gewoon nog harder mijn best doen.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 19:51

Mindfields schreef:
Soniador schreef:

Ik wil niemand van zn paard rijden natuurlijk, maar als mijn paard thuis heel fijn loopt, dan ga ik wel naar concours met het idee, ik ga laten zien hoe goed het gaat. Don't shoot me for it, maar het is zo.
Het is namelijk intens genieten als het goed gaat, ook in een proef. En dat wil ik dan aan de jury laten zien.

Citaat:
Maar ben je ook tevreden als het dan een keertje niet op de 1ste plek staat ?

Als ik fijn gereden heb ben ik wel tevreden, en als er dan iemand anders beter gereden heeft, so be it. Dan baal ik wel, maar ga de volgende keer gewoon nog harder mijn best doen.

Ik geniet ook als het erg goed gaat en dan hoop je ergens wel op die 1ste plek.
Ja natuurlijk ga je naar wedstrijden om je rijkunsten te laten tonen en te laten zien wat je kan.
Maar ik heb het over de arrogantere types die het heel erg arrogant laten overkomen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:19

Ik rij omdat ik het leuk vind, en ik ga op wedstrijd omdat ik het leuk vind.
Maar ik ga wel op westrijd om een poging te doen om te winnen!
Ik wil een zo perfecte proef als op dat moment mogelijk is neerzetten, en dan hoop ik dat niemand anders dat nog beter kan! En dat is niet omdat ik het een ander niet gun.
Lukt het niet, dan heb ik pech gehad en volgende keer beter, maar ik heb dan wel mijn stinkende best gedaan.

Ik ga niet op wedstrijd met de instelling: Wat zullen we vandaag eens minder goed doen? Want ja, winnen wil ik eigenlijk niet.

En een groen lintje kan gruwelijk tegenvallen, maar ik kan er ook een gat mee in de luvht springen. Ligt er maar net aan wie er boven me staan en hoe de vorm die tijd is.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:22

Nou ja, ik ga toch echt starten om te winnen hoor, althans, mijn best doen om te winnen, zo goed mogelijk te presteren.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:23

Soniador schreef:
Ik geniet ook als het erg goed gaat en dan hoop je ergens wel op die 1ste plek.
Ja natuurlijk ga je naar wedstrijden om je rijkunsten te laten tonen en te laten zien wat je kan.
Maar ik heb het over de arrogantere types die het heel erg arrogant laten overkomen.

Maar wat heb jij er voor last van als iemand arrogant is? Beinvloed dat jou zo erg?

Ik trek me daar niks van aan. dat moet iedereen zelf weten, daarbij komt dat arrogantie vaak puur onzekerheid is, een masker dus.

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 20:38

Denk je nu echt dat ik me daar iets van aantrek ?
Het is niet omdat ik dit hier neer schrijf dat ik me iets aantrek van die personen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:21

Kennelijk wel, anders was het niet belangrijk genoeg om er hier een topic over te openen Pling

Mindfields, hier zijn we het iig helemaal eens Ja

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:24

Lielle schreef:
Kennelijk wel, anders was het niet belangrijk genoeg om er hier een topic over te openen Pling

\

Hé, en ik dan!? Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:26

Ja, jij mag ook meedoen Knipoog

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 21:33

Ik start om mijn punten te halen, en dan is het leuk als je wint! Als ik mijn streven van 2wp per wedstrijd niet haal ben ik ook teleurgesteld.. maar hoef niet persee 1e te worden,ben tot nu toe nog nooit buiten de beste 3 gevallen, dus dat is wel fijn om je te meten met de betere ruiters/amazones.Van die arrogantie heb ik nog nooit iets gemerkt, heb het tot nu toe altijd gezellig gehad met mijn concurentie! Het is maar net hoe je er in staat en mee om gaat.. Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 23:03

Lielle schreef:

We waren het de hele tijd al eens toch? Pling

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 09:16

Mindfields schreef:
Maar wat heb jij er voor last van als iemand arrogant is? Beinvloed dat jou zo erg?

De meeste mensen die anderen als arrogant bestempelen doen dat uit hun eigen onzekerheid. Ze zijn dan onzeker over hun kunnen en geimponeerd door het kunnen van anderen. Omdat ze onzeker zijn denken ze dat iedereen die naar hun kijkt gelijk het slechtste denkt.

Mindfields schreef:
dat moet iedereen zelf weten, daarbij komt dat arrogantie vaak puur onzekerheid is, een masker dus.

Of dus gewoon concentratie.

Soniador schreef:
Denk je nu echt dat ik me daar iets van aantrek ?

Aan je reacties te zien; ja eigenlijk wel ja....

Soniador schreef:
Het is niet omdat ik dit hier neer schrijf dat ik me iets aantrek van die personen.
.

Het houdt je dus wel bezig, anders zou je het hier niet benoemen...

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:56

Ik mis toch nog iets in deze discussie...
Ik kan zelf namelijk echt tevreden en met een blij gevoel naar huis gaan als ik een goed gevoel heb over de proef en de punten heb die daarbij horen. Ik weet namelijk dat ik zelf niet het super-talent ben, een bloedfanatieke instelling heb en geld genoeg om een heel goed paard te kopen. Dus weet ik dat er bijna altijd genoeg mensen zijn die meer talent hebben, fanatieker zijn en meer geld hebben om een beter paard te kopen. Hierdoor kan ik dus met heel weinig heel tevreden zijn!
Sta ik er wel een keer tussen (wat ook wel gebeurd, alleen niet zo vaak) ben ik echt super blij. Ik weet ook dat we samen nog veel beter kunnen en daar put ik energie uit! Dan zijn er vast heel veel mensen die denken: waarom train je niet eerst thuis verder? Ik heb gewoon heel veel wedstrijdritme nodig om die proef makkelijk genoeg door te kunnen sturen en om op wedstrijd (met losrijden) mijn paard genoeg aan het werk te durven zetten. Komt ook nog bij dat mijn paard het als een leuke afwisseling ziet en er vrolijker van wordt, ook al gaat het niet helemaal lekker. Ik zal echter niet mijn paard de schuld geven als het niet goed gaat (was vroeger helaas wel zo), moet ik maar beter rijden!

xxNANDOxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:42

ik rijd voor de lol.. en winnen is natuurlijk ook wel leuk, maar ik rijd niet om te winnen. ik snap wel dat als mensen altijd prijzen halen het erg vinden als het een keer niet lukt en hun gaan dus ook voor de prijzen.. maar ik doe het voor de lol en ook een beetje voor de ervaring

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 23:38

Kortom; toen het topic startte ging iedereen "voor de leuk" naar concours. En na vele discussies gaat iedereen toch ook wel om te winnen naar concours Tong uitsteken en dan iedereen op zijn/haar eigen manier.
Grappig om te lezen

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:00

Precies wat ik in een van m'n eerste posts al zei. Jullie kunnen me niet wijs maken dat je ook niet een klein beetje van binnen het gevoel van winnen hebt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:12

Ik herhaal mezelf maar weer eens. Knipoog

Karin schreef:
Ik rijd wedstrijden om de grenzen van mij en mijn paard te verleggen. Om een steeds betere prestatie neer te zetten op een steeds hoger niveau. Word ik daarmee eerste, dan is dat leuk meegenomen. Maar een overwinning is voor mij het behalen van een nieuwe mijlpaal en niet zozeer de hoogste plek in het klassement.

Ik ga voor de best mogelijke prestatie. En natuurlijk vind ik het leuk als ik op de eerste plaats eindig, maar ik baal niet als mijn inspanningen géén eerste plaats opleveren. Ik denk zelfs dat het me weinig zou kunnen schelen als ik 'eeuwige tweede' zou zijn.

Bedenk me net dat ik met mijn vroegere pony een flinke rij witte lintjes heb gewonnen, daarmee was ik 'eeuwige derde' (overigens ook wel een paar oranje lintjes aan die tijd overgehouden). En nooit het gevoel gehad 'bah, weer derde, was ik maar eerste'. *LOL*

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:46

Suprice schreef:
Tuurlijk doe je mee om te winnen. Winnen hoeft niet te betekenen dat je een eerste plaats haalt, maar dat je zelf iets bereikt. Als ik een winstpunt haal, heb ik voor mezelf gewonnen als het gevoel erbij goed was. Als ik 1e wordt met 3 winstpunten, maar ik had er geen goed gevoel over, dan heb ik voor mijn gevoel toch niet echt gewonnen. Dus ik ga wel op wedstrijd om te winnen, maar meer het gevoel, niet de 1e plaats (hoewel dat wel leuk is als het gebeurt Tong uitsteken)

dit is mij mening een daar blijf ik bij.. Ik geloof ook niet dat er niemand op wedstrijd gaat om niet te winnen..

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:21

Ik vind dat een beetje dom..
Het gaat toch juist om de ervaring Ja .. en als je dan een beker en een lintje wint is dat leuk.. maar daar gaat het vind ik absoluut niet om..
Ervaring en je punten.. tuurlijk ga je voor het beste van het beste.. maar ik ga zelf niet voor een beker mee doen aan een wedstrijd ..

marjo4evah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:41

ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik denk dat toch iedereen die op wedstrijd gaat toch wel een beetje gaat om te winne.

ik ga op wedstrijd om dat ik dat leuk vind, om de jury te laten zien wat ik samen met mijn paardje kan en om te winnen ja. als ik thuis wegga denk ik bij mijzelf, zo vandaag ga ik weer proberen om te winnen. daar rijd ik dan ook naar ik probeer het beste uit mijn paard te halen. ik ben hartstikke fanatiek (niet ten koste van het paard natuurlijk) en vind het heel leuk om te winnen, nog niet eens zozeer voor mezelf maar meer nog voor de eigenaar van het paard die het prachtig vind om mij met zijn paard te zien rijden.

ik heb tot nu toe 7 wedstrijden gereden en ben 2 keer 1e geworden wat ik super leuk vond natuurlijk. maar de ander keren baalde ik niet dat ik niet 1e was. ik had punten gekregen waar ik me heel goed in kon vinden. dan is het ook goed en is het niet erg als ik niet 1e ben.
maar winnen blijft het leukst en daar ga ik ook zeker voor als ik op wedstrijd ga.
Haha!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:33

ellen82 schreef:
Ik kan zelf namelijk echt tevreden en met een blij gevoel naar huis gaan als ik een goed gevoel heb over de proef en de punten heb die daarbij horen.

Dat je de wil om te winnen hebt wil niet zeggen dat je altijd met een *** gevoel naar huis gaat als je niet gewonnen hebt hoor. Echte winnaars weten waar hun beperkingen liggen en erkennen hun fouten. Ook kunnen zij tevreden zijn met de goede punten die ze wel hebben behaald. Zij zullen echter onderzoeken wat zij moeten verbeteren om de volgende keer wel bovenaan kunnen eindigen.

Ik ga om te winnen, altijd. Maar als ik met mijn jonge paard op pad ga en in de proef gaat het eea door zijn jongigheid fout en als hij verder braaf was en fijn te rijden, dan lig ik er echt niet wakker van dat ik geen prijs heb. Ik zal alleen dan analyseren hoe ik mijn paard de volgende keer zo kan voorbereiden dat hij die fouten niet meer in de proef maakt, zodat we wel in de prijzen rijden.

ellen82 schreef:
Ik weet namelijk dat ik zelf niet het super-talent ben, een bloedfanatieke instelling heb en geld genoeg om een heel goed paard te kopen.

Je hoeft geen super-talent of een heel duur paard te hebben om goed mee te kunnen doen hoor. Alleen maar doorzettingsvermogen, incasseringsvermogen, een kritische blik op jezelf etc. Daarmee kom je echt al een heeeeel eind. (veel kennis van paarden al dan niet ingeleend en goede onderhandelingsvaardigheden kunnen je ook aan een goed paard voor niet te veel geld helpen hoor)

nina88 schreef:
Kortom; toen het topic startte ging iedereen "voor de leuk" naar concours. En na vele discussies gaat iedereen toch ook wel om te winnen naar concours en dan iedereen op zijn/haar eigen manier.
Grappig om te lezen

Ik blijf erbij dat mensen gewoon niet durven zeggen dat ze willen winnen omdat op bokt kennelijk willen presteren gelijk staat aan het mishandelen van je paard. Maar je kan prima willen presteren met je paard zonder dat je hem kapot rijdt hoor. Sterker nog; als jij niet goed met je paard omspringt dan presteert hij op den duur helemaal niet meer.