Wandelen jullie ook met je pony paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Hoppaatje

Re: Wandelen jullie ook met je pony paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:29

Ik wandel bijna alleen maar met mijn pony. Ik begon er mee omdat ik niet meer kon rijden, maar nu ik gewoon weer kan rijden doe ik het nog steeds. Mijn pony geniet er duidelijk van, hij vind de buitenlucht echt heerlijk. Meestal wandel ik gewoon lekker met hoofstel in of aan de hengstenketting door het bos. Zo af en toe langs de weg of over het weiland. Vaak laat ik hem ook nog af en toe even grazen. Het scheint namelijk ook goed te zijn voor de band tussen jou en je pony, en nog 1 voordeel: het is nog goed voor JOU conditie ook!!! Tong uitsteken

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:33

Met mijn shetje omdat ik niet op haar kan rijden .
Ik ga soms te voet en meestal met de fiets mee omdat ik haar anders niet kan bijhouden en dan kunnen we veel verder gaan ! Meestal gaan we een kleine 2 uur .
Door het bos uit en over een treinspoor , maar we kunnen geen hele ronde maken .
Ik ga tot diep in het bos en kom dan terug , omdat ik de weg er niet ken .
En het blijft maar doorlopen , dusja Haha!

monique__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:38

ja ik wandel wel met mijn paard.. gewoon.. gezellig.
Nu wandel ik verplicht met mijn paard want ze is ziek dus ze mag niet veel doen

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:43

Ik wandel regelmatig met mijn ouwe merrie!
Waarom? Ze is nu 21 en heeft me lang genoeg gedagen Haha! daarbij komt dat we op die manier op een andere manier samen zijn en zij ook af en toe een hapje gras kan nemen.
Waar? wij wandelen lekker langs de weg
Hoe lang? Ligt eraan hoeveel zin we hebben Bloos , soms maar kort de weg heen en weer en soms gaan we een heel rondje

Dienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:13

Vooral een jaar geleden wandelde ik veel omdat mijn (toenmalige) verzorgpony een peesblessure had en veel op het harde moest stappen. Eigenlijk is dat er beetje in blijven hangen, zoals ik al vaker lees hier Knipoog, en doe ik het nu nog steeds wel. Niet meer elke keer maar nog wel af en toe. Even langs huis of langs de weg. Helaas hebben wij niet de luxe om ‘even’ het bos in te lopen Ach gut

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:23

Ik wandel ook altijd met Tinkerbell, omdat ik niet op haar rijden kan.
Ze vind het geweldig om een lekker rondje te gaan wandelen, oortjes erop!

Meestal doe ik een rondje van 4km dan ga ik snelwandelen en tinkerbell draaft dan op rustig tempo mee, sommige stukjes ga ik dan rennen en gallopeert ze naast mij in de berm rustig mee.

Ik doe het omdat het een soort verslaving word om een rondje te gaan lopen en tinkerbell vind het echt helemaal geweldig, zolang zei maar blij is ben ik bere-gelukkig Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:38

Ik wandel af en toe. Als ze een dagje vrij heeft bijvoorbeeld, maar dan meestal maar een rondje van zo'n 15 tot 30 minuten.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:52

Wij wandelen nu ook veel omdat ons paard een peesblessure heeft, maar ervoor deden we het ook af en toe. Alleen jammer dat het net iets te ver stappen is van het bos van bij ons... Dus gaan we meestal tussen de velden wandelen, en dan kan ze nogal eens verschieten van tractoren Lachen

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:10

ik wandel soms een blokje om met mijn paard door het dorp, en dat vind ze wel gezellig ze krijgt beweging bv de dag na een wedstrijd ofzo.
in de zomer wandel ik vaker dan in de winter, omdat het in de winter sneller donker is en dat vind ik wat eng omdat automobilisten je vaak te laat zien, en mijn paard wel eens van de lichten wil schrikken

Julia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:22

Ik wandel best vaak met mijn verzorgshetlander meestal half uur tot een uur.

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:27

Ik verzorg een shetje waar ik niks anders mee kan dan wandelen.
Ik loop dan door de wijk of door de natuurgebieden hier in de buurt, meestal zo n uur/anderhalf uur.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:29

Nee, niet zo vaak.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:28

Wandelen met je paard lijkt me goed voor de band tussen jouw en het dier Lachen Gewoon lekker aan 't halstertje een rondje bos ofzo.. Haha!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:34

ja, ik vind het lekker als ik nergens zin in heb. Lekker lopen, verstand op nul. Meestal wandel ik dan een rondje van ong een halfuurtje, laatst heb ik een wandeling van 2 uur gemaakt

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:36

Ik wandel wel eens met de wat jongere paardjes, die toch nog niet onder het zadel zijn
Kunnen ze mooi vast wennen aan het verkeer en andere vreemde dingen Ja

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:37

Foto spreekt voor zich lijkt mij Haha! . Heerlijk om even samen lekker te gaan wandelen( als was ik nu de camera vrouw en wandelde mijn man met Boris).

Afbeelding

Afbeelding

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 19:41

Ja vooral met mijn shetje, daar kan ik uren mee wandelen. heerlijk!. strand/bos/woonwijk alles doen we

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:09

Ja hoor!! Ik wandelde eerst altijd gewoon in het land, nu is ze verkeersmak en alels, en wandelen we ook op de weg. Het blijft helaas vaak bij 20 minuutjes vaak. Ik zou wel langer willen, maar op mijn paardrij schoenen lukt lang lopen al helemaal niet bij mij. Met mijn gewone schoenen ga ik in dezomer misschien wat langere wandelingen maken. Op mijn paardrijschoenen durf ik het niet aan om lang te lopen Lachen

AndalusierX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:01

Heej..
ik wandel altijd met mijn bijrijd-paard, omdat hij niet mag rijden.
maar het is maar 2 x 5. min per dag.
Vroeger toen ik langer mocht wandelen wandelde ik ook langer hoor hahaha
in de zomer is het vooral leuk,, lekker in het warme weer wandele

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:51

ik heb verzorgshets, daar wandel ik niet echt vaak mee.
en als ik wandel, is dat in de wei Clown

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 09:39

ik wandel ook regelmatig met me anisha ik rijd haar niet meer omdat ze dat niet meer aankan, en om haar toch te laten genieten gaan we paar keer per week blokje om Haha!

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:34

Ja leuk!

Alco en ik wandelen ook vaak. Gewoon aan een halster met halstertouw of longeerlijn over de dijk (gras) en af en toe stoppen om te grazen. De wandeltijd varieert en hangt ook sterk van het weer af! Met slecht weer lopen we 20 minuten en met mooi weer zijn we zeker een uur weg.

We wandelen zo vaak omdat Alco al 25 jaar is en ik hem nog maar 2 tot 3 keer per week rijd.
We hebben het erg gezellig onderweg, Alco speelt altijd met het touwtje en lanceert mij daarbij af en toe! Haha!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:47

De eerste maanden dat ik Noa had heb ik heel wat kimometers gewandeld om haar verkeersmak te maken. En nu ga ik nog steeds af en toe mijn paard "uitlaten" Lachen Gisteren nog, prachtig weer, wou echt naar buiten, maar voelde me fysiek niet helemaal super. Zag het dus niet zitten om te gaan rijden, en toen hebben we een zalige wandeling gemaakt. Kleine "kruip door - sluip door" paadjes genomen waar je te paard niet door kunt, over een mini-beekje (10 cm diep)... Ik was er al over, zij nog niet, en zonder druk op het touw had ze goed genoeg door dat ze er over moest. Zorgelijk gezichtje, en ineens een grote sprong, direct daarna stond ze weer stil, koppie laag naast mij, de kalmheid zelve.
Dat is genieten!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:52

Ik wandel ook regelmatig met mijn shet en soms gaat er iemand van stal mee met een 1,5 jarige hengst.
We wandelen dan langs de weg zodat de hengst aan het verkeer kan wennen en als hiij niet verder wil dan ga ik voorop en loopt hij heel makkelijk weer achter mijn shetje aan. Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 19:54

Mijn minihengstje van 43cm die 1jr oud is neem ik vaak mee uit wandelen met onze honden. Verder zijn er 2 meiden hier op de buurt die vaak met hem aan de wandel zijn. Verder wandel ik niet zoveel met mijn paarden, ze krijgen genoeg beweging buiten en onder zadel.