russel schreef:Nee dat zeg jij niet, maar ik heb nog nooit waar ik maar heb gestaan paarden gezien in de groep die van 9.00 tot 18.00 elke dag naar buiten gaan zien liggen. Volgens jouw bericht lijkt het of het normaal is dat ze overdag gaan liggen slapen.
Kom eens bij ons op stal langs. De paarden komen dagelijks van 8 tot donker (nu dus rond half zes) buiten en..... jawel regelmatig ligt er eentje in het weiland te slapen. De boxen zijn 3 bij 3 maar omdat zelfs de stalgrootste de 1.60 lang niet haalt is dat, in mijn ogen, ruim genoeg op te kunnen liggen. Aan de vlasjes te zien die alle paarden op hun hebben na een nacht op stal liggen ze ook allemaal in hun box. Maar ze liggen dus ook wel overdag in het weiland. In mijn ogen is het juist een teken dat ze zich volkomen op hun gemak voelen.
Wat betreft de boxmaat. Ik denk dat die erg afhankelijk is van de grote van het paard. Een kasteel van 1,80 in een 3 bij 3 box vind ik niet kunnen. Maar voor een E-pony (of kleiner) is die box ruim genoeg. Ik ben trouwens absoluut een voorstander van paarden, tenminste een dagdeel, los buiten te zetten. Mentaal en fysiek het beste.

nog niets veranderd. Het is zeker geen goedkope manege en de kosten van pensionstalling zijn ook hoog.