2 jaar inrijden.. ? :|

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: 2 jaar inrijden.. ? :|

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:46

karoliena schreef:
Bonitakonya: Een paard dat kreupel word van schrapen? Dan moet hij dag en nacht schrapen dan is er echt wel iets aan de hand

dat vroeg ik me ook al af. even los van het feit dat schrapen vaak een teken van frustratie is, moet het wel heel ver gaan als een paard daarvan kreupel wordt. een tweejarige hoort ook gewoon ZEKER hele dagen buiten te lopen, ik betwijfel dan ook of dat bij het paard in kwestie het geval is, aangezien paarden op de wei eigenlijk nooit last hebben van dergelijke frustraties.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:35

Bonitakonya schreef:
Nadya schreef:
En dat bedoelde ik nou, he, merrieveulen.... Te vroeg willen inrijden en nu al kreupel.
Komt het bij die mensen niet op dat zo'n paard een groeistoornis heeft en dat je daar gewoon niet op moet gaan rijden???

sorry hoor maar dat paardje is kreupel van het schrape en daar wordt nie opgereden!!

Oh, ik dacht dat je eerder ergens zei dat omdat hij al uitgegroeid zou zijn, ze hem willen gaan inrijden. Sorry, hoor... Maar als 'ie zo erg schraapt dat 'ie er kreupel van wordt, dan is er mentaal iets heel goed mis met dit paardje. Wat triest. Dit zie je meestal bij paarden op stal gebeuren en ja, jonge paarden horen niet binnen te staan. Ook niet goed voor hun groei, spieren en pezen.
Dus dit paard heeft een groeistoornis, is kreupel en mentaal niet in orde. Vreselijk.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 11:37

Hier zijn nu al zoveel topics over...

Slapen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:26

Suelza schreef:

Slapen

tja.... maar kennelijk zijn er toch nog mensen die er hun vraagtekens bij zetten in de zin van: wel of niet mogelijk/ in orde, dus daarom is ook deze discussie wel degelijk nuttig. je post draagt overigens ook niet echt bij aan het topic.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:29

Suelza schreef:

Slapen

Ach, als je een tijdje op bokt zit, komt elk onderwerp wel weer een keertje naar boven, hoor....
Blijkbaar leren mensen er nog steeds niets van..... Clown

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:33

Met 2 beginnen te longeren is nog niet zo super erg,, maar er al opzitten vind ik ook idd wel heel erg vroeg..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:37

merrieveulen schreef:
Suelza schreef:

Slapen

tja.... maar kennelijk zijn er toch nog mensen die er hun vraagtekens bij zetten in de zin van: wel of niet mogelijk/ in orde, dus daarom is ook deze discussie wel degelijk nuttig. je post draagt overigens ook niet echt bij aan het topic.

Als je even verder zoekt dan staan er diverse topics waarin deze vragen uivoerig besproken worden...

Ik TEM even...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:40

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:40

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:41

Tja, die kennen we ook al......

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:42

DAt begrijp ik.... Maar nu krijg je verschillende topics over hetzelfde onderwerp...

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:42

miekske schreef:
Met 2 beginnen te longeren is nog niet zo super erg,, maar er al opzitten vind ik ook idd wel heel erg vroeg..

Ik zou nooit een paard van 2 jaar oud gaan longeren; als iets een zware belasting is voor gewrichten, banden en pezen dan is dat het wel, dan zou je er nog beter op kunnen gaan zitten en een stukje rechtuit over de weg gaan stappen (hoewel ik dat ook niet zou doen hoor)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:11

weet er ook even bij dat de ruggegraat als enig echt steunpunt het bekken heeft, en horizontaal is gebouwd, opgebouwd uit schijven, en dus zéker niet gemaakt om te belasten. en al helemaal niet op zo'n jonge leeftijd. beiden dus gewoon niet doen.

_xLarax_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:32

Ik vind het nog te vroeg! bij mij stond eerst een pony en die werd ook al ingereden op z'n 2de mensen die daar stonden vonden het ook al veel te vroeg en het is niet goed voor de rug dus ik zelf zou het nog niet doen Knipoog

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 17:38

ik zou het niet doen
pas als hij 3 is zal ik beginnen met rijden...
anders heeft hij later geen leven meer!

Jasmijntje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 18:45

Mackie schreef:
miekske schreef:

Ik zou nooit een paard van 2 jaar oud gaan longeren; als iets een zware belasting is voor gewrichten, banden en pezen dan is dat het wel, dan zou je er nog beter op kunnen gaan zitten en een stukje rechtuit over de weg gaan stappen (hoewel ik dat ook niet zou doen hoor)

Mee eens Knipoog
Longeren is een te zware belasting voor de jonge botten..
En erop zitten ook.. dus ik zou het beide niet doen.

Echt als ik jou was.. dan zou ik me er gewoon niet mee bemoeien,
Dan kan je tenminste ook niet de schuld krijgen van zoiets vreselijks Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 00:16