zwanger en paardrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

knightloekie

Re: zwanger en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:10

famkeY schreef:
Je hebt natuurlijk uitzonderings gevallen knightloekiek, wat heb je dat super gedaan!!

Ik heb al 2 kinderen en daar blijft het ook wel bij, maar anders had ik je graag gevraagd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Misschien komen we wel tot de conclussie dat ruiters het wel makkelijker hebben!

Haha! haha. Het is een familiekwaaltje Knipoog Na ja kwaaltje ik vind het niet erg.

Maar ik zal er even bij vermelden dat mijn vriendin ook maar 15 min. heeft hoeven persen. En ja ze rijdt ook paard Haha!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:12

YoenLo schreef:
knightloekie schreef:
Nou omdat mijn bekkenbodemspier zo sterk was heb ik er maar 12 min. over gedaan om mijn kind te krijgen waarvan ik de helft niet eens wat mocht doen. Knipoog

Zo 12 minuten !! En ik dacht dat ik snel was Haha!

Haha! haha. Sorry dat ik het zeg.. maar vond dat echt een kippetje...
Ik ben wel bang voor de tweede.. Ik hoop dat die blijft zitten tot de verloskundige er is Clown

Maar vertel.. jij rijdt ook paard en hebt ook snel je kind gekregen Haha! Dat vinden de mensen hier erg fijn om te horen Haha!

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:18

Ik moet mezelf niet onderschatten, ik heb het even opgezocht.....19 minuten valt mee. Maar ik mocht eigenlijk nog niet persen maar deed het stiekum (nou ja ze zagen het natuurlijk wel, je trekt er een gezicht bij daar wordt je bang van)

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:20

Hé hallo,

Ik zag dit topic en had even een vraagje tussen door. Is het niet erg om je stal te mesten als je zwanger bent?? Je mag de kattenbak niet verschonen als je zwanger bent, hoe zit dat dan met je stal?

Weet iemand dat?

Alvast bedankt en sorry dat ik even zo binnen viel.

groetjes Ilse

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:24

Ze hebben mij alleen gewaarschuwd voor kattenbak en de lammertijd (we hebben ook schapen....en gister onze eerste lammetjes weer gehaald, ben ik de verloskundige!!) niet over uitmesten van een stal.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:25

famkeY hahahaha.... denk je echt dat ze het gezien hadden Clown Haha! 19 min. is ook snel !!!!!

Smookey .. ja zeker mag dat. Dat komt omdat er in kattenuitwerpselen(of was het nu de plas) toxoplasmose zit. En dat is gevaarlijk.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:27

Ik reed tot 24 week recreatief 1x per week, totdat ik bijna verongelukte door een ander, je kunt zelf zo voorzichtig zijn, maar door een ander kun je ook wat krijgen.

Voor mij was dat de dag dat ik zei, nee het risico is me te groot en het is me het niet waard om nog te rijden, voor hetzelfde geld was er toen wel iets gebeurd.
Maar volg je eigen gevoel Knipoog en luister naar je lichaam.

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:34

knightloekie schreef:
famkeY hahahaha.... denk je echt dat ze het gezien hadden Clown Haha! 19 min. is ook snel !!!!!

Smookey .. ja zeker mag dat. Dat komt omdat er in kattenuitwerpselen(of was het nu de plas) toxoplasmose zit. En dat is gevaarlijk.

Dank je wel OK dan!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:47

MISTRAL94 schreef:
Trouwens zijn veel zwangere op het moment, hoop niet dat het besmettelijk is Clown

Dat hoop ik wel Haha! Haha! Haha!

Nog eerst effe trouwen in juni en dan proberen we een broertje of zusje voor mijn kleine jongen te "knutselen".

Ik was strak van plan om door te rijden in mijn zwangerschap. Dat ging de eerste 3 maanden heel goed en daarna.... bandenpijn..oef...

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:51

Heel veel succes met het klussen...en hoop dat er snel een broertje of zusje zal komen.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:55

famkeY schreef:
Voor diegene die al bevallen zijn, ze zeggen dat ruiters zwaardere bevallingen kunnen hebben klopt dit.... door de spieren die je met paardrijden hebt opgebouwd? Ik had wel bij beiden hevige beenweeen erbij.....waardeloos was dat.
Ik wil de mensen die nu zwanger zijn niet bang maken hoor...ben even benieuwd.

Mijn eerste bevalling heeft 27 uur geduurd en na een vacuumpomp, knippen en uitscheuren was onze zoon er.
Na drie kwartier hechten kon ik uiteindelijk nog een paar weken niet lekker lopen.
Mijn tweede bevalling was een makkie, ik heb er op de wc soms meer moeite mee Haha!

Dus aan de ene kant zeg ik ja, maar aan de andere kant ook weer niet.
Ik denk dat het ook ligt aan je lichaamsbouw.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:59

Ha ha Mirel de eerste keer na de bevalling naar de wc vond ik een ramp. Mijn lichaam deed alof er een baby uit moest, zo heb ik lopen persen.....ik moest gewoon weer puffen op altijd is kortjakje ziek(of een ander kinderliedje??)....

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:00

Ik zie het al helemaal voor me Tong uitsteken
Ik zat het even te proberen Haha!

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:13

Wow zie oppeens ook Vaccuumpomp voorbij komen!!...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:25

Volgens mijn verloskundige had ze juist liever vrouwen die paardrijden. Dat van die te strakke bekkenbodum valt vaak wel mee maar die buikspieren. Dat was juist heel handig. (volgens haar dus he)
Ik heb bijvoorbeeld geen persweeen gehad. Het is me toch gelukt om het kind er eigenhandig uit te werken(he wat klinkt dat oneerbiedig) Ik had niet gezegd dat ik paardrij. Ze zei het zelf na de bevalling.....jij rijdt zeker al heel lang paard of niet soms? Je hebt zulke sterke buikspieren.

Ja

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:25

als we het over de perstijd Clown gaan hebben 4 min in totaal 4 x geperst en met een knip kwam mijn 8,5 ponder eruit gekluund Haha!
de aanloop was wat langer omdat de weeen niet goed doorzette
en het `randje`is weg gemasseerd [2 uur lang] door de VK
ik had een flink kind met een flink hoofd Bloos
en een mooi rond hoofd,dus niet platgestuiterd door het rijden Haha!

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:27

Wat betrfet de bekkenspier, als je paardrijd ik het inderdaad zo dat je de bekkenspier traint maar aan de andere kant is mij uitgelegt(oa door mijn instructeur en VK) dat je ook controle hebt over de bekkenspier en dat je deze ook kan ontspannen.(de theorie, geen idee of ik het nog steeds kan als ik met persweeën in het ziekenhuis lig Knipoog )
Zwanger zijn en paardrijden zegt dus niet dat je bevalling moeilijker moet zijn(feitelijk zou het zelfs makkelijker moeten zijn)

Het wel of niet gevaar opzoeken, wel of niet paardrijden, dat zou ieder toch voorzich moeten weten(ik blijf het gewoon doen! Vork ), ik wil alleen de dames die nu zwaar tegen zijn nog wel eens willen spreken als deze ook in verwachting zijn , en vooral als zij een eigen paard hebben, dan zet je die niet 9 maanden aan de kant omdat je zwanger bent.(dan moet je je vent ook 9 maanden aan de kant zetten, je moet 9 maanden geen auto meer instappen, 9 maanden lang niet meer naar buiten want STEL DAT!!) En al helemaal niet als de verloskundige vervolgens zegt als je het aan haar vraagt hoe zij er over denkt, ga gerust je gang zodra het niet meer lekker gaat/zit stop er dan mee!

@mirgino joh kan dat dan platstuiteren? Clown

Wat betreft de buikspieren dat is inderdaad ook naar voren gekomen! Je moet alleen wel uitkijken dat je ze niet forceerd door ze extra te gaan trainen(zware buikspier oefeningen) maar paardrijden was volgens haar een perfecte manier!
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 01-02-07 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:29

Ik reed ook een aardig poos door,tot ik voorzichtiger wou worden met rijden.Dat vond mn paard niet een goed plan dus die begon keuren te ontwikkelen en ben toen gestopt en heb het veder gelaten aan mn verzorgsters.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:45

knightloekie schreef:
YoenLo schreef:
Zo 12 minuten !! En ik dacht dat ik snel was Haha!

Haha! haha. Sorry dat ik het zeg.. maar vond dat echt een kippetje...
Ik ben wel bang voor de tweede.. Ik hoop dat die blijft zitten tot de verloskundige er is Clown

Maar vertel.. jij rijdt ook paard en hebt ook snel je kind gekregen Haha! Dat vinden de mensen hier erg fijn om te horen Haha!

Ja, dat soort verhalen hoor ik graag!!! Ik las trouwens ook dat je met een waterbevalling maar 10% kans hebt op knippen en scheuren etc terwijl dat bij een gewone bevalling ongeveer 30% is. Ik ga daar toch maar eens hard over nadenken Vork (mensen met ervaring mogen me pb-en om me te overtuigen om het juist wel of niet te doen Cool )

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:49

odetteke schreef:

Ja, dat soort verhalen hoor ik graag!!! Ik las trouwens ook dat je met een waterbevalling maar 10% kans hebt op knippen en scheuren etc terwijl dat bij een gewone bevalling ongeveer 30% is. Ik ga daar toch maar eens hard over nadenken Vork (mensen met ervaring mogen me pb-en om me te overtuigen om het juist wel of niet te doen Cool )

Maar dat betekend wel automatisch een thuis bevallen he!!(ik weet niet of het kraamhotel het tegenwoordig ook doet, dat zou je dan even kunnen opzoekne maar in het ziekenhuis bij poliklinische bevalling is het niet mogelijk!) Heb net even wat opgezocht weet niet waar je woont maar hier hebben ze wel een ziekenhuis waar het kan, dus mijn eerste zin was niet helemaal waar Bloos

BTW waar ik ineens aan denk, als je thuis wil bevallen in een bad denk je dan ook aan het gewicht van het bad, kleinste bad van WaterOoievaar is 680 kilo (ik hoef het met mijn houten vloeren niet proberen om neer te zetten vinden de onderburen niet erg leuk denk ik! Haha! )
Laatst bijgewerkt door aafje87 op 01-02-07 12:59, in het totaal 3 keer bewerkt

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:53

Tolstoj schreef:
Volgens mijn verloskundige had ze juist liever vrouwen die paardrijden. Dat van die te strakke bekkenbodum valt vaak wel mee maar die buikspieren. Dat was juist heel handig. (volgens haar dus he)
Ik heb bijvoorbeeld geen persweeen gehad. Het is me toch gelukt om het kind er eigenhandig uit te werken(he wat klinkt dat oneerbiedig) Ik had niet gezegd dat ik paardrij. Ze zei het zelf na de bevalling.....jij rijdt zeker al heel lang paard of niet soms? Je hebt zulke sterke buikspieren.

Ja

van de buispieren klopt ook. Mijn buk zat echt strak en hoog. Ook door de sterke buikspieren. Ik heb ook tot een paar uur voor de bavalling nog gewoon kunnen rennen Haha!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:55

aafje87 schreef:
odetteke schreef:

Maar dat betekend wel automatisch een thuis bevallen he!!(ik weet niet of het kraamhotel het tegenwoordig ook doet, dat zou je dan even kunnen opzoekne maar in het ziekenhuis bij poliklinische bevalling is het niet mogelijk!)

In Utrecht in het WKZ hebben ze een speciaal heel groot bad op de kraamafdeling staan.
Voor mij was het echter geen optie omdat mijn bevalling ingeleid werd.

voor iedereen die nog niet zwanger is/geen kinderen heeft kan ik van harte het boek Help ik heb mijn vrouw zwager gemaakt van kluun aanraden voor alle nieuwe/enge begrippen omtrent de zwangerschap Haha!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:57

aafje87 schreef:
odetteke schreef:

Maar dat betekend wel automatisch een thuis bevallen he!!(ik weet niet of het kraamhotel het tegenwoordig ook doet, dat zou je dan even kunnen opzoekne maar in het ziekenhuis bij poliklinische bevalling is het niet mogelijk!) Heb net even wat opgezocht weet niet waar je woont maar hier hebben ze wel een ziekenhuis waar het kan, dus mijn eerste zin was niet helemaal waar Bloos

volgens mij in Heerlen wel Knipoog

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:57

[quote="knightloekie

van de buispieren klopt ook. Mijn buk zat echt strak en hoog. Ook door de sterke buikspieren. Ik heb ook tot een paar uur voor de bavalling nog gewoon kunnen rennen Haha!
[/quote]

Ja bij mij ook. En ik ben ook niet gaan waggelen met die buik zo vooruit(en een hand in de rug met gezicht voortdurend op ..oef) Haha!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:58

hahaha ikke ook niet.. Ik liep niet als Ma duck Haha!
Ik moet ook zeggen dat ik een super zwangerschap heb gehad.
Alleen het gemis van het rijden was wel erg.. (Om toch nog een beetje ONtopic te blijven Nagelbijten / Gniffelen)