mijn paarden zijn vannacht ontsnapt!!!
Door de storm, want door de storm is zo'n poortje opengewaaid.
daardoor zijn Polly (shetlander) en Saar (haflinger) ontsnapt ook het schaap is eruit gelopen, het schaap stond vanmorgen gewoon voor de wei (wel buiten de wei) en stond daar van het gras te eten (was toch wat lekkerder dan in de wei
)
maar ik zag mijn paarden dus nergens! paniek!
had nog in de stal gekeken (ze hebben een inloop stal) daar waren ze ook niet. wij de politie gebeld of dat ze een melding hadden gekregen van loslopende paarden of iets dergelijks maar dat was dus niet het geval.
toen ben ik achter op stal de halsters gaan halen en ben ik met mijn vader in de auto gestapt (mijn moeder heeft het schaap terug in de wei gezet) en toen langs de wei gereden en wat zag ik aan de ándere kant buiten de wei staan?? ja inderdaad Saar en Polly stonden daar!!
nou ik dus daarheen gegaan ze stonden daar aan een hele stapel (slecht) hooi te eten wat daar al zeker 2 à 3 jaar stond! kon ze makkelijk pakken, maar maak(te) me wel een beetje zorgen omdat paarden koliek kunnen krijgen van beschimmelt hooi
maar de buitenkant is niet beschimmelt en mijn moeder heeft ze de hele dag in de gaten gehouden of ze niet gingen liggen rollen etc.
Ben nu nog een beetje bang dat er iets gebeurt dat het later gebeurt. weten jullie toevallig hoelang zoiets duurt? tot dat je aan je paard mérkt dat die koliek heeft (door in dit geval beschimmeld hooi)? alvast bedankt