storm op komst,wie laat paard nog meer binnen staan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re: storm op komst,wie laat paard nog meer binnen staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:28

Pfoe die van ons staan allemaal binnen.
Paarden van pensionklanten en de hengsten allemaal in hun eigen stal, jaarlingen in een ruime loopstal, en de brave rest lekker in de binnenbak met bergjes hooi. Overdag zijn ze om de beurt gereden of gelongeerd. Eentje wilde ik even buiten laten lopen, maar ze raakte helemaal in paniek van de wind Ach gut en liep voor me uit naar de stal.
Primadonna's zijn het Haha!

soleillover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:35

mijn paardjes staan lekker warm en veilig binnen! als ik ze los laat vliegen ze meteen door het hek.. Doen ze met gewoon harde wind al wel eens.. (maar dat komt vooral doordat 1 ervan nog maar 3 jaar is en alles dus eng vindt)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:37

lees net hier dat er om 20.00 uur een paard getroffen is door een stuk van het dak van de stal.
Het arme dier heeft het niet mogen overleven.
Ik hoop dat m'n beestjes (open stal met uitloopstukkie) optijd uit de stal stappen, want ik neem aan dat ook deze eigenaresse haar paard in een stabile stal had staan, maarja, 1 windvlaag onder een plank waarvan je dacht dat ie vastzat en de hele zooi vliegt de lucht in....

Morgenvroeg ben ik de eerste op de weg, richting m'n beestjes!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 23:23

heb het verhaal net gelezen zie hierboven moet er niet aan denken verschrikkelijk.. Huilen
Laatst bijgewerkt door Emaartje op 18-01-07 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:29

vreselijk idd, arm paard...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 00:09

ik heb de mijne vandaag binnengelaten en ben daar heel blij om.
de takken vliegen je hier om de oren en onze stal is gelukkig onwijs stevig, dus kon ze met een veilig gevoel achterlaten vandaag. Morgen maar eens kijken,maar als het nog blijft waaien, blijven ze gewoon nog een dag binnen. teveel bomen en houtwallen rond de wei om ze met zulk weer veilig te laten lopen.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:49

wij hebben ze buiten lopen, de oude merries en een paar jonge paarden. Hebben 10 ha tot hun beschikking waaronder een oude boomgaard en grote hagen. Dus meestal heb ik geen medelijden met ze. Gisteren had het zo hard geregend en dat al een paar dagen, dus dacht ik over opstallen, zodat ze weer een keer droge voeten konden krijgen. Wat zie ik even later, staan ze met zn zessen in een megagrote plas te spetteren. Werd weer met mn neus op de feiten gedrukt, je kunt geen menselijke maatstaven ophangen aan paarden. Vanmorgen vloog de hele koppel al bokkend weer voorbij; ze zitten duidelijk goed in hun vel!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:28

mijn paarden zijn vannacht ontsnapt!!! Scheve mond Door de storm, want door de storm is zo'n poortje opengewaaid. Verward

daardoor zijn Polly (shetlander) en Saar (haflinger) ontsnapt ook het schaap is eruit gelopen, het schaap stond vanmorgen gewoon voor de wei (wel buiten de wei) en stond daar van het gras te eten (was toch wat lekkerder dan in de wei Clown )

maar ik zag mijn paarden dus nergens! paniek! Hyper! had nog in de stal gekeken (ze hebben een inloop stal) daar waren ze ook niet. wij de politie gebeld of dat ze een melding hadden gekregen van loslopende paarden of iets dergelijks maar dat was dus niet het geval.

toen ben ik achter op stal de halsters gaan halen en ben ik met mijn vader in de auto gestapt (mijn moeder heeft het schaap terug in de wei gezet) en toen langs de wei gereden en wat zag ik aan de ándere kant buiten de wei staan?? ja inderdaad Saar en Polly stonden daar!! Haha! Haha! Haha!

nou ik dus daarheen gegaan ze stonden daar aan een hele stapel (slecht) hooi te eten wat daar al zeker 2 à 3 jaar stond! kon ze makkelijk pakken, maar maak(te) me wel een beetje zorgen omdat paarden koliek kunnen krijgen van beschimmelt hooi Nors opkijken maar de buitenkant is niet beschimmelt en mijn moeder heeft ze de hele dag in de gaten gehouden of ze niet gingen liggen rollen etc.

Ben nu nog een beetje bang dat er iets gebeurt dat het later gebeurt. weten jullie toevallig hoelang zoiets duurt? tot dat je aan je paard mérkt dat die koliek heeft (door in dit geval beschimmeld hooi)? alvast bedankt Knipoog

Tinnyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:55

Ben toch ook blij dat ik men paard heb binnen gelaten! 's avonds ontdekte ik dat er een plaat(van een houten beschutting) was omgewaaid. Het had een weipaal kapot gemaakt en de plaat lag in men wei... Als hij weg kan doet hij dit ook want hij is ontzettend nieuwsgierig!

beauty05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:00

onze paardne stonden binnen maa rik weet niet of dat wel goed is... er stonden 4 bomen van 30 m , tegen aan te beuken. Frusty . de hele nok is er af

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:34

nou, liever ontsnappen en dan weer vangen dan binnen en de boel die instort, *snik* is een meisje hier op bokt gebeurt bij haar drachtige merrie! en er is nog een paard dood gegaan door de storm Verdrietig (maar weet niet hoe dat gebeurt is) vind het echt rot voor dat meisje wat er is gebeurt!

lees zelf maar: viewtopic.php?f=151&t=713540&hilit=

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:17

Bij Jolly doe ik met storm altijd zijn stal deurtje dicht, zodat die niet meer het land op kan. Dus dan staat die wel de 'hele' dag op stal.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:16

mijn pony's stonden gewoon buiten hoor Tong uitsteken
volgens mij de hele dag in de schuilstal met z'n allen (watjes Vork )
haha *LOL*