Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

merrieveulen schreef:doet hij het eigenlijk bij iedereen, of echt alleen bij jou?

) en paard aan het werk. wees de dominantste, geef hem aan wat je wil dat hij doet en kijk hoe hij reageert, hoe is zijn houding, het orenspel en de blik in de ogen... van daaruit kan je veel zien. mocht het verder allemaal normaal lijken, dan is een onderzoekje toch wel op zijn plaats. als het een neurologisch probleem is kan je hem daar niet mee rond laten lopen. niet omdat dat gevaarlijk zou zijn voor eventuele nieuwe eigenaren, maar omdat dat voor het paardje een lijdensweg betekent. sander_lotte schreef:Als iemand anders op hem rijd, rammelt ie met zijn/haar voeten. Bij het longeren zelfs, op een moment stopt hij en draait ie zich met zijn gezicht naar je toe, dan kan je hem wegjagen, meppen, alles wat je wilt, hij zal niet reageren.
En ik zou me enorm schuldig voelen als ik iemand op hem laat rijden en hij doet weer zo. Ik zou het mezelf nooit vergeven moest iemand iets overkomen door Sander.
Ik heb de dag van mijn val 3 weken geleden gefilmd(die vriendin heeft gefilmd) en hij liep echt goed, hij deed de oefeningen zoals ik ze wou rijden, en op een moment barstte hij los. Ik deed niets verkeerd, op een moment begon hij toen te bokken, ik strafte hem, liet hem doorgalopperen, toen was het goed, en zo een 10 meter verder begon hij rodeo te rijden, feller dan ooit. Dit heb ik dus op film staan, en ik heb er foto's van om duidelijker te zien hoe hard hij rodeo rijdt.
Ik twijfel er sterk aan of er iets medisch scheelt, want ik heb hem nu al 3 jaar, hij deed nooit zo erg. Hij reed wel eens rodeo, maar hij kreeg me er nooit af. Toen heeft hij het opgegeven.
Enne die harde hand krijgt ie bij mij zeker en vast! Ik kan enorm streng zijn tegen hem, maar hij kan soms ook overdreven onnozel doen.
Hij heeft heel lang niets verkeerd gedaan, ik heb er zelfs kleine kinderen op kunen laten rijden! Ik denk dat als er iets medisch was, dat hij het wel meer zou gehad hebben.
Mij lijkt het op schijnheiligheid, dat hij doet alsof hij braaf is, en dat hij wil dat ik versoepel, zodat hij kan toeslaan.
Ik weet het echt niet...
breniii schreef:ik heb het stukje even dik gemaakt... zit jij ook op het haflingerforum? want ik had wel foto's gezien... maar weet dus niet of jij dat was... (er was een ambulance bij gekomen..)
zelf zou ik kijken naar hou oud hij is, en of hij alleen staat in de wei/stal want volgens mij is het dan een beetje aandacht trekken op de verkeerde manier....
en dit is eigenlijk een soort spelletjes voor hem... (volgens mij)
ik heb ooit gelezen dat paarden die in een kudde staan altijd een leider hebben, en als er paarden zijn die zin hebben om te spelen... dan gaan die uitlokken, eerst gewoon klieren maar dan echt irritant doen en in dit geval echt gevaarlijk, paarden die hebben hun eigen taal, en die wij niet goed begrijpen.
maarja, dan willen ze dus spelen, en rennen, maar dit is de verkeerde manier voor jou en hem... ik zou zeggen ga eens iets geks doen met hem, gooi een skippy bal in zn wei , ga als een gek rond rennen en dan toezien hoe hij je uit lacht:P
Ik had toen gekneusde ribben, maar daar kon sander niets aan doen, ik hing half van sander af om tegen de bal te meppen met een stick(ik moest oefenen voor onze wedstrijd haflingervoetbal) en toen schrok hij, dus ben ik eraf getuimeld en pijnlijk neergekomen...Was niet sander zijn fout dus. Toen maakte ik er ook geen probleem van om terug op hem te kruipen, omdat er geen probleem was. Iedereen tuimelt wel eens op een domme manier van zijn paard af, en sommigen hebben de pech om verkeerd neer te komen.. Maar nu was ik niet op een domme manier van hem afgevallen, hij bleef doordoen tot ik op de grond lag, dat was niet omdat hij bang had van iets. Dat was gewoon smerig van hem! Nu kan ik hem gewoon niet meer vertrouwen, die slag in de wei heeft de doorslag gegeven en heb ik nog meer bang gekregen. 
Citaat:Ik zou nog beginnen denken dat sander niet wil dat ik met woestje omga!
Woest schreef:Citaat:Ik zou nog beginnen denken dat sander niet wil dat ik met woestje omga!
raar paard dan
18 jaar verscholen gehouden