Cap; Of Niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer draag jij een cap?

Altijd als ik rijd!
312 (81%)
Nooit!
14 (3%)
Alleen op wedstrijden,omdat dat verplicht is :@
30 (7%)
Alleen met een buitenrit!
25 (6%)

Totaal aantal stemmen: 381

PrisSyl

Re: Cap; Of Niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:24

zonder cap krijg je ook ene klap in je nek Gaaaap ontneemt een cap echt niet hoor

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:26

Je moet ook gewoon een goeie cap op je kop hebben, niet zo'n halfgaar ding die al tich jaar oud is Cool .. maar beter dan niets maar okee.. gewoon een goeie! en inderdaad die klap in je nek krijg je toch wel..

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:27

PrisSyl, mss wat minder gebruik maken van Gaaaap? Komt wat minder onaardig over...

Ik kan me best voorstellen dat een cap lang niet in elke situatie goed is. En zoals al gezegt werd: ieder zijn eigen keus. Dat ik het niet verstandig vind om zonder cap op een hengst te kruipen en naar buiten te gaan... Ik blijf er in elk geval niet op doorgaan.

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:29

tjaa, maar wy wel.. blijft toch je eigen keuze? en inderdaad wel of geen cap is eigen keus maar..

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:31

Ik zit nog weleens te twijfelen of ik hem op moet doen ofniet, 'want je vertrouwt je paard toch wel'.
Na het ongeluk van gister ben ik zo blij dat ik hem op mn kop had, voor mij altijd cap op en geen twijfel meer!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:31

vreemd dat ik die klap dan toch echt niet heb gehad, en nee ik spreek geen onzin of iets dergelijks en ik verzin het ook niet!
degene die voor de cap zijn zullen op dat ding zweren, en de andere verafschuwen dat ding gewoon, de verschillen zullen altijd blijven, en ik ben nou eenmaal niet aan de kant van de voorstanders van de cap te krijgen Haha!

@Sylvia: gaan we weer met de vooroordelen... iedereen denkt bij een hengst gelijk dat ze wild, agressief, niet betrouwbaar en weet ik veel wat zijn, je hebt er ook die gewoon "normaal" zijn hoor, die van mij dus Knipoog hij is er nog maar 1 keer vandoor gegaan, en dat was dus die dag!

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:32

Ik heb m ook altijd op Clown t is wel veilig he.. Knipoog Soms met uitstappen zet ik m wel eens af Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:33

xDodox schreef:
Ik heb m ook altijd op Clown t is wel veilig he.. Knipoog Soms met uitstappen zet ik m wel eens af Haha!

gebeurt er met het uitstappen dan niks? Cool

Laantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:34

Ik draag ALTIJD een cap! Zonder cap stap ik mijn paard gewoon niet op, ook al is ze zo braaf als wat... Ook niet om even uit te stappen, gewoon helemaal niet! Ook niet als ik een keer op een ponietje zit...

Er kan altijd vanalles gebeuren, het hoeft niet altijd aan jezelf te liggen. En áls je dan valt ben je wel mooi verzekerd als je je cap op hebt. Als je valt zonder cap hoeft je verzekering niets meer uit te keren, daar zul je ook mooi van staan te kijken als je een keertje iets hebt.

Dus gewoon altijd cap op, het is een kleine moeite Knipoog

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:35

Ik rijd 1 keer in de week met cap omdat ik de les heb op de manege en daar is het verplicht. En ALS ik mee doe aan een wedstrijd maar ook omdat hetverplicht is. Ik heb een ongeluk gehad met mn paard en nog steeds rijd ik zonder.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:53

casperrr schreef:
@Sylvia: gaan we weer met de vooroordelen... iedereen denkt bij een hengst gelijk dat ze wild, agressief, niet betrouwbaar en weet ik veel wat zijn, je hebt er ook die gewoon "normaal" zijn hoor, die van mij dus Knipoog hij is er nog maar 1 keer vandoor gegaan, en dat was dus die dag!

Ik heb zelf ook een tijdlang een hengst gereden hoor... Ook zo'n 'rustig' paard. Maar ik blijf van mening dat ze net iets sneller schrikken of in elk geval lastiger onder controle te krijgen zijn áls ze schrikken.

Juli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:53

Ik rijd altijd met cap. Pas geleden ben ik eraf gevallen en recht op mijn hoofd terecht gekomen. (paard bokte en maakte daarna een noodstop) Cap was kapot, dus ik ben blij dat ik hem op had, zonder cap zou het toch wel iets anders afgelopen zijn.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:18

Wat iedereen doet moetie zelf weten!

Allen casper je zecht dat je z'n felle tegenstander bent van de cap, waarom heb je in je profiel en je topic met casper dan wel een cap op Bloos

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:25

Ik rijd met cap als ik naar de rijvereniging ga. Je moet daar met cap rijden. Ik doe het liever eigenlijk zonder, maar ja in de bak is het verplicht. Voorderest draag ik hem nooit.
*Edit* ik ben 5x van hem afgevallen, redelijk zacht geland, niet op mn hoofd en al die keren geen cap opgehad. (was al al die keren lekker aan het aankloten, vergeten aan te singelen, poging tot gymnastiek hij stond toen stil en een keer zonder zadel, ik probeerde erop te komen en meneer ging net opzij toen ik mn been erover gooide)
Ben wel toen ik hem nog maar net had met hem naar het bos geweest, met cap, en reed toen tegen een tak aan, de eerste tak rukte mn kop naar achter en de tweede tak kreeg ik recht in mn gezicht. Helaas was de 2de tak het dikst, had er alleen een gekneusde neus aan over gehouden en een rooie kop.
Laatst bijgewerkt door Onali op 12-11-06 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:27

Op judy rijd ik zonder cap, omdat ik haar echt voor 100% kan vertrouwen. Als ik naar les ga zet ik hem wel op, zal wel moeten. Echter wanneer ik op een vreemd paardje stap, gaat de cap op mn koppie & de bodyprotector aan..... Het is dus niet zo dat ik op elk paard zoveel vertrouwen heb.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:43

Op stal waar 'k vast een pony rijd van iemand wel altijd. Ten eerste omdat het niet mijn pony is (oliebol met verzekering, weet ikv eel) en omdat 't verplicht is. Denk dat ik 'm anders ook af zou laten.

Verder bij 'n vriend van mij heb ik nooit cap op. Als ik op concours uitstap wel omdat 't moet...

Edit; een keer in 't bos ben ik met m'n hoofd aan een tak blijven hangen, door m'n cap... Donderde er dus DOOR m'n cap bijna af Clown

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:04

LindaLinda schreef:
Wat iedereen doet moetie zelf weten!

Allen casper je zecht dat je z'n felle tegenstander bent van de cap, waarom heb je in je profiel en je topic met casper dan wel een cap op Bloos

omdat, (lees 1 blz terug) het moet... Huilen in de lessen moet ik mijn cap op, op wedstrijden moet ik mijn cap op, en de bak waar ik in rijd een cap verplicht is. en ik ben niet zo van de buitenritten, ik ben niet bang buiten hoor met een 'hengst' op buitenrit maar ik ben weer de fanatiekeling die liever aan het trainen is, de buitenritjes doe ik voor mijn paard, maar hij vind de dressuur gewoon heel erg leuk, omdat k het afwisselend houd. dus ik ga bijna nooit op buitenrit... Knipoog

@Sylvia: dan ken je die van mij nog niet Nagelbijten / Gniffelen

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 19:57

Dus je vind hem niet fijn mar omdat hij verplicht is doe je hem op als ik het nu begrijp??

(sorry dat ik over je bericht heen heb gelezen Knipoog )

En ik blijf erbij dat ik het eigen keus vind! en je moet mensen niet dom noemen omdat ze geen cap opzetten

Zet jij met fietsen een fietshelm op?? Doe jij met skate kniebeschermers om??

Nee ik vind het ieders eigen keuze!

Was wel blij dat ik de mijne gister gewoon op had Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:09

ehm... dat staat er toch?
nee ik vind een cap niet fijn nee, maar als het verplicht is wat moet ik dan in godsnaam doen? gewoon lak aan de regels hebben en die cap gewoon niet opzetten, en kans hebben dat ik dan misschien niet terug mag komen in die bak? en dan op me doodsaaie buitenritjes moet? zou jij hem wel gewoon afzetten als je er een hekel aanhad maar het in de bak waar je rijd verplicht is?
Dat ik een cap vreselijk vind kan niemand veranderen, ik vind het gewoon niet lekker zitten, hoeft iemand anders zich niet druk over te maken...

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:19

Ik rijd ALTIJD met cap, tis voor mij hetzelfde als mijn laarzen aandoen en mn handschoenen. Ik heb er ook helemaal geen last van, in de winter lekker warm en in de zomer tegen de zon! Ik heb het ook een keer te vaak fout zien gaan zonder cap Ziek .

_steef_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 20:48

Nooit!

Ik draag altijd een veiligheidshelm! Tong uitsteken

Mleen1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:35

ik rij eigelijk 95% van de
keren met cap. Tong uitsteken
als het ongelooflijk heet was,, in de zomer,, dan heb ik mn cap niet opgezet,, ik weet het ongelukjes zitten in elke hoek, maar mijn paard is wel betrouwbaar,, als het een hengst was was het wat anderss Lachen

maarja kan altijd WAT gebeuren,, maar eigelijk rij ik altijd met cap, this best wel een fijne cap, dus heb er geen problemen mee Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:25

Rolleyes
'de hengst' heeft het ook altijd gedaan...

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:49

Ik rijd Altijd met cap..
Je kan wel zeggem ach mijn paard doet niets..
Ja.. en dat is dus fout.
Het is en blijft een vluchtdier.. en kan ineens gaan.. of je er op blijft zitten is meestal het 2e..
Als je eenmaal een tijd met cap rijd merk je het niet eens meer..

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:52

Ik rijd altijd met cap en bodyprotector. Als ik geen cap op zou hebben zou ik niet eens durven rijden.