Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
dorien_16 schreef:omdat ik graaag een pony dr bij wil voor plezier oke?
dankje wel
dozo schreef:Wat wil je ermee gaan doen?

tuurlijk niet een paard met pijn, of niet economische redenen proberen te 'redden'.
Leoonie schreef:idd ietepiet.
als een handelaar z'n paard niet verkocht krijgt gaat hij naar de slacht.
ook de dravers die niet meer presteren gaan naar de slacht.
het zijn niet altijd de paarden die ziek zijn of iets mankeren
MisMartine schreef:Mijn vraag: Waarom zou je in Godsnaam een slachtpaard bij
huis willen hebben? Vaak gaan die paarden naar de slacht om
een bepaalde reden.
Mjaa U moet het zelf weten
smurffie schreef:ik zie nu wel vaker genoemt worden dat manege paarden ook na dat ze de lessen van 3x per dag niet meer aan kunnen naar de slacht gaan .. niks van waar he!! bij ons op de manege staan nu 9 paarden die maximaal 5x per week 1 rustig lesje kunnen lopen
bij ons zijn er ook een hoop naar de slacht
zal ik even beginnen .. boy is weggegaan omdat hij slecht zag .. niet zichtbaar hoor .. je kan het ook als een onwijs moeilijk en onrustig paard beschouwen .. gabor 1 been gebroken .. vervelende breuk in de wei gevochten .. hij zou nooit meer helemaal genezen en heeeeel veel pijn hebben .. pitou heef vrij lang bij ons gestaan.. stond 1xtje ergens anders is de wei met een hengst .. beetje overdereven hengst .. springt op m .. pitou geeft een bok naar m maar het gaat niet goed .. rug problemen zijn zo erg dat ze m wel moesten laten gaan (hij was al 27) dus de conclucie manege paarden bij de slacht zijn nog gewoon goed vind ik een rot opmerking !!
Concorde schreef:Leoonie schreef:idd ietepiet.
als een handelaar z'n paard niet verkocht krijgt gaat hij naar de slacht.
ook de dravers die niet meer presteren gaan naar de slacht.
het zijn niet altijd de paarden die ziek zijn of iets mankeren
En waarom zou een handelaar een bepaald paard niet kunnen verkopen?
Er zit eigenlijk zoveel verschil tussen de slachtprijs en de 'normale gezonde paarden prijs', dat een handelaar echt niet zo snel verlies gaat draaien en zo'n dier naar de slacht brengt. Dan kun je er dus in 99% van de gevallen vanuit gaan dat er wel degelijk iets is met zo'n dier, anders had die handelaar m allang verkocht!
Skipper schreef:Stennis schreef:Als je paard je vriend is en hij is zo ziek dat het beter is hem in te laten slapen dan laat je hem euthaniseren in zijn vertrouwde omgeving en niet door een verzekeringsmaatschappij ophalen en doorverkopen aan een handelaar die het dier op slachttransport naar Italie of Polen zet om daar vermoord te worden. Wat een hoop pijn, stress en ellende doe je je paard dan aan! En dat voor een paar banketstaaf rotcenten? Nou dan ben je een echte paardenliefhebber hoor!
[\quote]
Nogal kort door de bocht.
Slager kan ook zijn zelf wegbrengen naar slager in de buurt en erbij blijven en zorgen dat je als eerste aan de beurt bent s morgens in alle vroegte.
Geen stress, geen pijn en geen ellende.
helemaal mee eens..ik heb mn paard ook naar de verzekering gedaan..en niet omdat ik geen paardenliefhebber ben maar omdat ik graag een ander paard wilde..en nog steeds geen geldboom heb..want als jij een paard verzekerd hebt dat niet meer goed is word die automatisch van de verzekering en moet je hem terug kopen wil je hem houden... Binckydenice schreef:MisMartine schreef:Mijn vraag: Waarom zou je in Godsnaam een slachtpaard bij
huis willen hebben? Vaak gaan die paarden naar de slacht om
een bepaalde reden.
Mjaa U moet het zelf weten
Maar er zijn er te veel die zonder reden gaan....