wat vinden jullie?halster omlaten of afdoen..??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Re: wat vinden jullie?halster omlaten of afdoen..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:30

m'n veulen heeft wel een halster om in de wei hij is anders niet te pakken, de rest loopt zonder

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:32

Meestal af ligt aan of ze wild is of niet (of ik haar zonder halster wel of niet kan vangen)

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:19

ik heb een shetlander en een paard en die hebben allebei een halster om in de wei.
de shet heeft hem dag en nacht om mijn paard heeft hem in de stal af omdat ze nog wel eens wil schuren met haar hoofd.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:10

Wij laten de halsters op de wei altijd om... maar op stal altijd af.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:12

ik doe de halsters het liefst af, maar heb ze nu om, zodat de landeigenaar ze kan pakken mochten ze uitbreken.
van het veulen heb ik het ringetje onderaan het halster omgevouwen zegmaar, dat zit nu plat onder haar onderkaak, kan ze daar ook niet mee blijven steken met haar ik-ontdek-de-wereld gedrag Lachen

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:19

Bij ons hebben ze ze om omdat de staleigenaresse kanker heeft gehad en nu een slecht arm heeft en er zitten wel eens van die klieren bij...

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:08

Af, absoluut Ja

Het weidemaatje van mijn paard vind het namelijk nogal lollig om mijn paard bij z'n halster te pakken en hem dan de wei door te sleuren met tot gevolg dat zijn hele hoofd onder de wonden zat Ach gut

Pakken is geen kunst, zodra ik de wei in stap moet ik hem van me af slaan, hij hangt gelijk om me heen Clown

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:20

Ik doe 'm altijd af... anders kunnen ze zo blijfen haken Huilen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 18:27

mn verzorgshet is een keer ergens achter blijven haken, heeft zichzelf toen bijna opgehangen. Gelukkig waren we op tijd erbij, dus laat NOOOIIT meer de halsters aan

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:59

ik doe halster ook altijd af, ik kan niet zeggen wat anderen moeten doen maar het is naar mijn idee echt heel veel veiliger

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 15:35

Ik laat het halster ook gewoon om.

Elske72

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:05

gewoon af doen,zit niet echt prettig heb ik van horen en zeggen.en best gevaarlijk

Piroska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:10

wij doen ze ook allemaal af. Aangezien onze paarden zo'n 6 uur per dag op het land staan, doen wij de halsters af

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 22:53

af! hoorde pas nog een verhaal dat een paard met halster op t land stond had jeuk aan zen hoofd, krabbeld met het achterbeen, waar net nieuwe, stevig vast geslagen ijzers onder zaten, het ijzer blijft hangen achter het halster, en niemand in de buurt die het dier kon helpen. hij is uit eindelijk omgevallen, en heeft de wervels in zen hals zo danig beschadigt dat het leven voor hem voorbij was...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:09

luwaniej1 schreef:
af! hoorde pas nog een verhaal dat een paard met halster op t land stond had jeuk aan zen hoofd, krabbeld met het achterbeen, waar net nieuwe, stevig vast geslagen ijzers onder zaten, het ijzer blijft hangen achter het halster, en niemand in de buurt die het dier kon helpen. hij is uit eindelijk omgevallen, en heeft de wervels in zen hals zo danig beschadigt dat het leven voor hem voorbij was...

dat verhaal heb ik oook gehoord. Met verzorgshet is bijna gestikt door het halster.. Die staan de hele dag op de weide dus ook niet fijn voor hun met halster aan.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 23:36

altijd af! Als ik er bij ben laat ik ze nog wel om, maar ookal kan ik ze slechts een paar minuten niet zien...dan doe ik de halsters eerst af. Ze leren dat vanzelf.

Heb al teveel enge dingen gezien, kleine opsomming over 17 jaar:

pony had zichzelf opgehangen aan paaltje....niet overleefd

inderdaad het krabben met achterbeen en blijven haken.....gebroken been

ergens achter haken en vervolgens zo in paniek... overal door en over geknald... gelukkig is dat goed gegaan, beetje schrammetjes

tig x gezien dat ze bleven haken dat je net optijd erbij was

neusdeel in de mond... pony erbij zat te klieren met zijn halster en hij trekt terug, deel schiet in mond... paar keer goed gegaan, 1x kapot moeten snijden en mond open van binnen

zelfs iets heel doms, schuren tegen een gladde wand....ring van halster kwam te hard in het oog... na veel DAbezoekjes en zalfjes is het redelijk goed gekomen, is nu gedeeltelijk blind aan dat oog

Heb 1x halster in mond bij mijn paard gehad, dat was goed gegaan, maar daarna heb ik degene die hem buiten/binnen had gezegd wel verplicht het halster af te doen, anders mocht ze hem niet buiten/binnen zetten, dan moest ze maar wachten tot ik er was.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:12

Ik heb het halster altijd af. Ik doe het ook heel zelden aan, meestal alleen om op de trailer te zetten of als ik moet wassen. Ik heb het geluk dat mijn paard gewoon met me meeloopt als ik mijn hand op de manenkam leg en zeer gemakkelijk te hanteren is. Daarbij gebruikt ze alles wat los en vaststaat wel eens als een schuurpaal, dus die kans dat ze eens ergens blijft haken neem ik liever niet.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:14

Mijn paarden gaan 3 keer op een dag naar buiten en naar binnen, dus dan ga ik niet 3 keer hun halster aan en uit doen. daarbij komt ook nog eens dat ze zich niet al te makkelijk laten vangen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:24

Bij mij hebben ze altijd de halters om. zowiezo omdat 1 pony zich anders niet laat pakken, en de andere 2 eigenlijk uit gewoonte. tot nu toe ( afkloppen) in 13 jaar tijd nog nooit een ongeluk meegemaakt, slechts 1 keer dat het halster om de hals zat omdat die uit ging rekken na een regenval, maar die is toen meteen vervangen door een andere.
mijn motto, nooit te los vastmaken en zorgen dat ze in de wei nergens achter kunnen blijven haken.

JJJose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 13:42

Op stal en buiten heeft ze haar halster af. Straks blijft ze ergens aan haken ofzo. Alleen als ik haar pak doe ik Joy haar halster om.

Brendatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 07:06

Bij mijn verzorgpaard op stal, moeten alle paarden halster om.
Want voordat ze met de stal gingen beginnen, hoorde ze dat
(Denk dat jullie er ook wel van kunnen leren), haar vriendin
haar paarden waren afgebrand doordat ze geen halster omhadden.
dus ze konden niet worden gepakt, één paard is gered, omdat die een halster aanhad.
Erg hé? Ik schrok me waardeloos! Bloos!
Dus ik heb meestal me halster ook nou omgelaten.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 08:20

Wisselend.
Maar ze hebben allemaal mooi passende halster, waar blijven haken eigenlijk niet mogelijk is.
Bij mijn eene pony heb ik hem altijd om, omdat ik hem anders moeilijk kan krijgen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:13

Altijd af Ja

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:14

Altijd af. Zelf met een superpassend halster kunnen ze ergens achter blijven haken.

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 10:19

Af !
Straks blijft ie haken ofzo ..
Als je paard nou jeuk heeft achter ze oor of zo en hij blijft met ze achterbeen haken Huilen
Maar het is ook wel weer handig voor als je een pony heb die je niet snel te pakken krijgt en dan hoef je aleen het touw er aan te klikken .
X-Lisa