beruchte juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:02

vond Turksma na mijn eerste wedstrijd bij haar geweldig.
reed toen een schimmel beestje was zwart geboren, stond ook op haar papieren, binnen een paar weken werd ze behoorlijk wit.
ben toen voor de mijn proef naar haar toe gelopen en heb keurig gemeld, dat de verandering in papieren er aan kwam.
nou dame wat fijn dat u me dat even meld.
ze kon niet meer stuk bij mij
de schimmel kon zich op het inrijd terrein nog wel eens misdragen en maakte de meest rare geluiden als er een paard langs haar kwam.
dan zij Turksma ach daar heb je die gekke schimmel weer.
in de proef gedroeg ze zich keurig.
tis jammer dat het mensje niet meer leefd
ze was erg goed voor de amateur sprot.
maar de eerste keer dat ik bij haar moest rijden vergeet ik echt nooit meer
heb je Turksma nooouu berg je maar

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:15

Whaha ag hier zijn ook heus wel een aantal "beruchte" juryleden, maar ik heb eigenlijk nog nooit echt woorden met een jury gehad.. Haha! Als ik het niet eens ben met mijn punten dan mopper ik even en dan is het weer klaar.. Ja ik ga eigenlijk nooit naar de jury om verhaal te halen over mijn puntentotaal, alsik 1 onderdeel niet begrijp oke, maar het puntentotaal gaan ze toch niet meer veranderen.. Clown

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 02:04

Ik heb in ál die tijden nog maar 1 jurylid gehad waarbij ik écht geen goed kon doen. Ik geloof c.q. hoop dat de 'lieve' man inmiddels met pensioen is.
Feit was dat hij openlijk nog heeft staan ruzie schoppen met zijn collega-jurylid tijdens een kur op muziek. Hiervan was ik nogal getuige omdat ik inmiddels al mijn rondjes aan het rijden was in de ring! Vork

Ik kon nóóit goed doen bij die man. Geen gigantische minpunten ofzo hoor maar in ieder geval geen winst. Reed ik kur op muziek stond ik bij (dezelfde proef) bij de ene jury in de top 2 en bij hem onder het midden....klopt niet helemaal.

Op een gegeven moment had ik een 'kleine' wedstrijd. Hem als jury. Ik ben júist gaan starten. Eerst even zelf bepalen of ik volgens mijn gemiddelde gereden had (was normaal gesproken dan een wp waard) en dan punten afwachten en aan de hand van die punten eventueel gaan vragen hoe die mijnheer het dan wél zou willen zijn (tja, dan passen we onze rijstijl bij hem toch voortaan gewoon iets aan??? Bloos Haha! ).
Goed, ik rijd die 1e proef, ben klaar en jawel, zit mijnheer bovenin het juryhokje te wapperen en gilt 'zeg dame, kom jij eens bij mij'. Dus ik dacht nog: 'nou daar gaan we dan hoor, nú krijg ik het te horen'. Nou ja, het kwam erop neer; hij had mij vaker al in de ring gehad en volgens hem zat er nu vooruitgang in. De proef was nét geen winst maar ik kreeg succes voor de 2e proef (werd ook geen winst).
Goed, uiteindelijk heb ik niets aan zijn betoogje gehad en ik sta er niet positief en niet negatief tegenover. Bij de meeste juryleden rij ik gewoon goed maar hem kan het gewoon echt niet bekoren. Jammer dan, dan beschouw ik die wedstrijd als een leuke oefening en ik zál en móet ooit nog een keer winst bij hem rijden (als hij nog leeft want die man maakte zich werkelijk druk om álles).
Wél wist ik dat ik redelijk voorzichtig moest zijn in mijn uitspraken tegen hem omdat hij een flinke vinger in de pap had bij de KNHS.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:53

Gister had ik een jurylid die totaal niet keek.
Ik had 183 punten terwijl ik veel verzet had!
Mijn paard kwam zelfs omhoog... (ze was heel gespannen, is ze nog nooit zo geweest dus wist ook niet zo goed wat ik ermee aan moest)
Maar goed, ik zag m ook al bij een meisje die een uurtje voor mij was constand krang in de auto zitten kijkend naar de mensen die langs liepen.
Dus dat zal t wel geweest zijn!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 15:35

amondi schreef:
Geje neemt enige sluikreclame mee als hij gaat jureren, geloof me, ik zag het op 100 meter afstand dat geje aan kwam rijden!

Jureert hij in zijn busje?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:08

Laat dat je er maar af Haha! !

Wie is er in Wateren dit weekend? Ik heb wel zin in een paar beruchte jury's.... zo te horen hebben de meeste meer verstand van rijden dan de gemiddelde ruiter/groom?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:45

Ben benieuwd of er ook een zwarte lijst is van juryleden Haha!

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:54

Channie23 schreef:
Ben benieuwd of er ook een zwarte lijst is van juryleden Haha!

Yep! Die is gelinkt aan hun Bokt-gedrag Haha!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:26

ik heb altijd gezegd dat het mij niet uimaakt welke jury ik heb,maar daar kom ik nu van terug. ER IS ER EEN!!!! nou voor dat wijf doe ik geen moeite meer ( vlechten/erheen gaan enz.). Ze heeft mijn pony tijd al verziekt en is nu hetzelfde aan het doen bij de paarden. Het gaat helemaal nergens over. Kan een boek schrijven over de dingen die ik allemaal al met haar heb meegemaakt!!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:42

gevonden schreef:
ik heb altijd gezegd dat het mij niet uimaakt welke jury ik heb,maar daar kom ik nu van terug. ER IS ER EEN!!!! nou voor dat wijf doe ik geen moeite meer ( vlechten/erheen gaan enz.). Ze heeft mijn pony tijd al verziekt en is nu hetzelfde aan het doen bij de paarden. Het gaat helemaal nergens over. Kan een boek schrijven over de dingen die ik allemaal al met haar heb meegemaakt!!

word nu wel heeeeeeeeeel nieuwschierig wie dat is en wat heb je dan allemaal meegemaakt?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:54

Channie23 schreef:
word nu wel heeeeeeeeeel nieuwschierig wie dat is en wat heb je dan allemaal meegemaakt?

Je eerste vraag vind ik niet erg netjes..... Doe dat maar per PB.
Maar het tweede gedeelte lijkt me best interessant voor het Bokt-publiek.... Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:58

ik ga hier morgen op reageren Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:58

Nou inderdaad!

Komaar op.
Gooi het in de groep!

Wat heb je meegemaakt met haar?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:14

Tja in elke regio zijn er altijd wel van die jury's. Hier in ZH zijn er ook meerdere die het echt niet snappen. Meestal trek ik me van dat soort juryleden weinig aan en ga gewoon rijden. Ik zie het dan wel als een training. Al moet ik zeggen dat ik bijvoorbeeld hele goede ervaringen met LT en GP juryleden heb. Niet zozeer qua punten, maar vooral over de jurering. Ik ben er meer tevreden mee wanneer ik een redelijk gevoel heb en redelijke punten bij deze mensen rij, dan waneer ik goede punten rij bij bepaalde juryleden. Dan ga je je echt afvragen heb ik het wel verdiend.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 11:23

Ik start altijd. Ik weet zelf hoe mijn paard gelopen heeft, en dan met name in verhouding tot voorgaande keren, dus aan de hand daarvan kijk ik of er vooruit gang in zat. Zo ja dan ben ik tevreden, rijdt ik winst ben ik nog meer te vreden en blij dat de jury dat ook ziet. Ziet de jury het anders dan ben ik nog tevreden over mijn eigen vooruitgang, maar ben ik dus niet de beste of een van de betere uit de ring en weet ik waaraan ik moet werken.

Er is een jury die ik ken omdat ik wel eens bij haar schreef, die ik niet helemaal eerlijk vind, maar ach, als ik haar in het hokje zie zitten denk ik al, volgende keer beter. Maar ik rijdt wel, en ga er ook voor.

Het is en blijft een jury sport, daarin gaat het ook over wat de jury van jou en je paard vindt. Het is mss wel jammer dan sommige hun prive mening hierin meenemen, maar ach, het is toch ook hobby.

Siria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 20:21

hmm kheb me er nog nooit voor afgemeld maar mssn Duivel dat ik het wel een keer ga doen:

laatst reed ik met mijn fjord in L2 en had een weekend 182 en 183 en het weekend daarna 184 (1ste!!! Haha! ) en 163 en mijn fjord loopt heel constant en ik was laatste dus in die laatste proef.

Ook mijn instructrice vond het in die laatste proef best goed gaan, dus ik denk dat dat jurylid niet zo van fjordjes hield.

als ik dat zou wete van tevore (ik let er meestal nie zo op) zou ik me waarschijnlijk wel afmelde als dat de enige proef was dan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:01

Ik heb dit weekeind een jury gehad, nou die kon ik wel schieten!!
Was in overijssel dus gelukkig kom ik daar niet zo vaak.
Maar mevrouw vertelde mij dat ik een ontzettend braaf en gewillig paard had (kom haar maar eens uitproberen Extreme duivel )
En dat ik in feite niet kon rijden en absoluut er alles aan deed om mijn paard in de weg te zitten.
Nou dat is dan wel lekker als je daarvoor naar de jury geroepen wordt.

Had verbazingwekkend toch nog 173 punten dus zo heel erg slecht kon het ook niet geweest zijn blijkbaar.
Maar haar zie ik liever niet meer als mijn jury!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 07:37

Avelienvd schreef:
Ik heb dit weekeind een jury gehad, nou die kon ik wel schieten!!
Was in overijssel dus gelukkig kom ik daar niet zo vaak.
Maar mevrouw vertelde mij dat ik een ontzettend braaf en gewillig paard had (kom haar maar eens uitproberen Extreme duivel )
En dat ik in feite niet kon rijden en absoluut er alles aan deed om mijn paard in de weg te zitten.
Nou dat is dan wel lekker als je daarvoor naar de jury geroepen wordt.

Dat soort jury's is van het type: "hoe maak ik mezelf belangrijk".

De jury hóórt je niet eens te roepen. Hooguit om de je startkaart in te zien......... Knipoog
Ik denk ook bij 15 van de 20 ruiters: "die kan niet rijden, en het wordt ook nooit wat", maar die roep je toch niet om dat even flink in te smeren?
Uiteindelijk hoor ik zelf ook bij de 15......... Nagelbijten / Gniffelen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:12

En als je ze dan toch roept en insmeert... hoe maak je jezelf dan nog belachelijker door ze vervolgens 173 punten! te "schenken"

Als het helemaal niks waard is in haar ogen moet je ook hoogstens 160 punten scoren, maar beter nog, een VP!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 08:22

Even een vraagje aan de juryleden: Zijn er ook beruchte ruiters? Bijvoorbeeld van die ruiters die na afloop altijd verhaal komen halen, of ponyruiters met overassertieve ruiters, of van die combinaties waarvan je echt denkt.....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:10

We hebben hier in de buurt niet echt spannende juryleden zitten. Wel juryleden die het wat beter zien dan anderen en daardoor vaak lager in de punten zitten. Deze mensen worden imo onterecht als berucht bestempeld.
Verder valt het me altijd op dat ik met sommige paarden eigenlijk heel constant gejureerd wordt ook als er twee juryleden zitten is de score en de plaatsing redelijk gelijk terwijl ze het over andere paarden nooit eens kunnen worden. Het laatste soort zijn vaak goede paarden die rijtechnisch niet helemaal goed voor elkaar zijn en een hoog langszwaaiend voorbeen kan sommige juryleden tijdelijk verblinden.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:24

jasmijn78 schreef:
Even een vraagje aan de juryleden: Zijn er ook beruchte ruiters? Bijvoorbeeld van die ruiters die na afloop altijd verhaal komen halen,

Ja, die zijn er zeker.
Maar uit wijsheid houd ik die namen voor me..... Knipoog

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:42

jasmijn78 schreef:
Even een vraagje aan de juryleden: Zijn er ook beruchte ruiters? Bijvoorbeeld van die ruiters die na afloop altijd verhaal komen halen, of ponyruiters met overassertieve ruiters, of van die combinaties waarvan je echt denkt.....

Ja, de KNHS overweegt dan ook bij de nieuwe juryopleidingen een extra module genaamd 'probleemgesprekken voeren' aan te bieden Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 09:43

amondi schreef:
En als je ze dan toch roept en insmeert... hoe maak je jezelf dan nog belachelijker door ze vervolgens 173 punten! te "schenken"

Als het helemaal niks waard is in haar ogen moet je ook hoogstens 160 punten scoren, maar beter nog, een VP!

Zoiets had ik ook, paard voor het eerst mee, L1, nogal overdonderd en thuis echt een draak dus had er al best een tijd opgezeten, paard moe. Wordt ik na de 1e proef door de jury geroepen, dat ze kreupel is en dat ik de 2e proef maar niet moet starten. Ok, er zat geen impuls in die proef maar kreupel is toch heel wat anders Clown . Ging de ring in van de 2e proef, zie ik haar oversteken naar de andere jury, doet haar verhaal, ik krijg toch groen licht van jury 2 en rijdt een brave proef. Uiteindelijk 1e proef 174pnt en 7e v/d 15 (en dat met een kreupel paard Nors opkijken ), 2e proef 181 en ook ergens in de middenmoot.

Tja, dan krab je je toch wel even op je achterhoofd hoor, maar ben haar nooit meer tegengekomen verder!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 10:31

kataklopje schreef:
Ja, de KNHS overweegt dan ook bij de nieuwe juryopleidingen een extra module genaamd 'probleemgesprekken voeren' aan te bieden

Een cursus 'conflicthantering' of 'slecht-nieuwsgesprekken' is misschien ook een goede optie Clown