bij wie les jij?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: bij wie les jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:15

hee,

ik les met mijn D-pony bij Petra Beers, www.petrabeers.nl, zij rijd nu Inter I en gaat binnenkort de overstap maken naar de Inter II maar Furiant (haar paard) is nu geblesseerd......

Voor de rest 1 keer in de week bij de ponyclub in bergen, de Kennemer Ruiters, bij Rob Massar, daar doen we vooral veel dressuur, ook wel 8 & 4 tal en springen we weleens...

Met mijn paard (zit ik sinds gister op) wordt ik begeleid door Petra en Mariëlle... Mar heeft Z2 gestart volgens mij en heeft ook les gehad bij anky, van baalen e.d. Nu heeft ze een 4 jarig paardje..

voor de rest.. tja dat was het eigenlijk wel Tong uitsteken

tinewien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:12

ik les bij 3 verschillende instruct(eurs/rices)
heb springles van Michiel Brusse.. (is lkkr dichtbij en hij geeft gewoon goed les..)
heb dressuurles van Tineke kleinsmid (geeft super fijn les, zij heeft me ook geholpen met heb beleren..)
en heb nog clubles van Deborah Dor (geeft ook heel fijn les..)

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:58

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:52

Ik heb 1,5 jaar bij Nelie Pater gelest en nu bij Margo hier op bokt. *LOL*

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 19:55

Diana Geris-Smolders, écht súper!

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:06

Ik les in zeeland bij een kennis van mij. Zelf heb ik geen eigen paard dus mag ik op een pensionpaard bij haar rijden. Verder rijd mijn nichtje er ook en is het dus hartstikke gezellig Haha!

Liezjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:16

Sylvia Kortekaas (ponyclub dressuur & springen, rijvereniging springen)
Gea Overdijk (rijvereniging dressuur)
Marjo Corporaal (dressuurles thuis)
Papaaaa Haha! (springen enz. thuis)

waarom? gewoon Tong uitsteken omdat dat toevallig zo is Vork

benk tevreden mee hoor Clown

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:21

Liezjuh schreef:
Sylvia Kortekaas (ponyclub dressuur & springen, rijvereniging springen)
Gea Overdijk (rijvereniging dressuur)
Marjo Corporaal (dressuurles thuis)
Papaaaa Haha! (springen enz. thuis)

waarom? gewoon Tong uitsteken omdat dat toevallig zo is Vork

benk tevreden mee hoor Clown

Jouw pappie is mijn hoefsmid Knipoog..
Maar om even ontopic te blijven, ik heb nu 2 lessen van Lammert Haanstra gehad, en het bevalt me prima!
Waarom?
Hij is zelf fanatiek als ik wat in draf moet doen rent hij gewoon voor me uit.. Knipoog
Hij woont lekker dichtbij en komt als het moet aan huis..
Ideaal gewoon, en ik vind het een fijne manier van lesgeven.. lekker direct enzo!

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:28

ik kreeg altijd les van tanja boels:D
geeft super les:D(Y)

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:40

ik les bij brigitta willems omdat ze super veel techniek heeft, rustig blijft, en zo veel ruitergevoel heeft.

en ik ga ook eens per maand naar coby van baalen Haha!

MissQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 20:49

Bij Janine Wijnberg-van Veen, zij lest bij Nars Gottmer (Grand Prix, Don Primaire) en hij lest weer bij Isabell Werth en Coby van Baalen.
Voornamelijk omdat de rijstijl van deze ruiters ons erg aanspreekt en de basis bij Janine erg belangrijk is.
www.stalallure.com
www.narsgottmer.nl
groetjes,
Lotje04

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:30

Een vriendin geeft mij les, bevalt heeeel erg goed. ze rijdt zelf wedstrijden en rijdt paarden voor een fokker in. ze geeft prive les en les op een manege.
Ze ziet aan de houding van het paard wat je aan de kant die zij niet ziet verkeerd doet... Haha! en zo hoort het. Ze moet precies zien wat je doet of niet doet. Als er problemen zijn weet ze na een paar rondjes al een oplossing die ook altijd werkt!!
Ze is niet 1 die gauw naar hulpmiddelen grijpt, dus geen poespas erbij op en niet onnodig zweep. Als een paard iets verkeerd doet is het niet de schuld van het paard maar de schuld van de ruiter haar aanwijzingen. Dus 1 naar mijn hart!! OK dan!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:12

Lotje04 schreef:
Bij Janine Wijnberg-van Veen, zij lest bij Nars Gottmer (Grand Prix, Don Primaire) en hij lest weer bij Isabell Werth en Coby van Baalen.
Voornamelijk omdat de rijstijl van deze ruiters ons erg aanspreekt en de basis bij Janine erg belangrijk is.
www.stalallure.com
www.narsgottmer.nl
groetjes,
Lotje04

Ik heb net even met mijn ma naar de site van Nars gekeken want hij kwam mij en m'n ma al bekend voor. Als het echt de Nars is die ik van vroeger ken heeft hij bij ons op manege gereden vroeger (en hoe Scheve mond )
Ik krijg trouwens weleens les van m'n vader zowel dressuur als spingen. Hij begrijpt mij gewoon en geeft les met gevoel. Dit komt omdat hij zelf ook al z'n hele leven paard rijd.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 21:14

bij masja @ bokt.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 08:04

bij Marcelle de Kam (internationaal eventing amazone)
en Amber Meulhaus (geeft zelfde soort les als Marcelle; super goed voor mij dus!!) Bij Amber les ik al vanaf mijn zevende, en bij Marcelle sinds 1,5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 12:32

bij Elge ( zet niet haar hele naam erop wegens privecy redenen, weet niet of ze dat goed keurt ).

Waarom?

Ja ze heeft erg vel ervaring. Zij leert mij echt compleet op mijn zit te rijden en mijn benen op een corecte manier te gebruiken. Geen getrek in de mond en hulpteugels enw eet ik veel allemaal. Ze is gediplomeerd en heeft osteophatie en natuurgenees kunde gestudeert en heeft veel ervaring en weet veel van atactische paarden. ( ik heb namelijk ook een paard met ataxie ).

Mijn rijden gaat goed vooruit en we liggen ( wat ik heel belangrijk vind ) op 1 lijn!
Mijn jonge fjord van 3 gaat steeds beter ontspannen en ik ook. Mijn fjord en ik vormen nu een team Lachen

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:48

Ik heb op het moment even geen les, omdat ik het heel druk had en daarom konden we geen goede afspraken maken, maar ik had les van Liesbeth Wenniger (dressuur). Daar wil ik ook graag weer van gaan lessen. Verder les ik af en toe bij Bart Barelds (dressuur en springen), en heeeeeel af en toe van mijn buurvrouw, Jolanda Boertien (dressuur).
Verder kreeg ik polocrosse training van Richard Griffiths, totdat hij emigreerde naar Australie. En polocrosse training krijg ik nu van even niemand Clown , maar er komen nog mensen uit het buitenland om ons te trainen, waaronder Avis, Shelley Kings en Jason Burbidge.
Een hoop mensen dus Clown

Edit: oja, nog de waarom.

Liesbeth: omdat ze alles zo rustig uitlegt en heel vriendelijk en rustig met de paarden omgaat
Bart: omdat het altijd zo gezellig is en ik vooral met Tuesday veel van hem leer
Jolanda: omdat ze naast me woont en omdat ze me kan helpen als Kaprice in een onmogelijke bui is.
Richard: omdat hij zo fanatiek is en de beste polocrosse-speler in Nederland was
Avis: geen idee, ik ken haar nog niet !
Shelley: kwam ons helpen vlak voordat we naar ons eerste toernooi gingen, heb er veel aan gehad
Jason: omdat hij super goed polocrosse speelt en ik in Frankrijk training van hem op het strand kreeg.

Zooo Haha!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:19

Ik les bij Caroline, omdat ze goed en gevarieerd les geeft en zelf ook heel hoog heeft gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:08

Ik heb vrijdag mijn eerste les van Juin hier op Bokt. Lachen
Waarom? Ik ben van mijn paard gevallen en lelijk ook, alles is weer heel, alleen is het steeds weer complete paniek als ik op mijn paard zit. Ik zocht iemand, die mij dus kan helpen met mijn angst om te gaan en zo uiteindelijk dit trauma te verwerken.
Hopelijk bevalt dat goed!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 20:39

suc6 dan miirthe!!

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 20:50

Bij Sylvia Naagen.
Legt super uit, is fanatiek en krijgt mijn paard beter aan het lopen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:09

met casper bij Sabine Janssen, waarom? ze heeft zelf Z dressuur gereden, kan super uitleggen en ik kom een heel eind dankzij haar! en verder op cinderella krijg ik les van janny de kroo (www.dekroo.nl)
en zelf geef ik ook 4 jaar les, duss als je is les wilt en je woont in de buurt van vlissingen, koudekerke of middelburg pb dan maar Tong uitsteken

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:23

Irene van Seggelen, zij lest weer bij Coby van Baalen. Doet er niet toe, ik ben in elk geval nog láng niet bij haar uitgeleerd! www.areion.nl

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:42

Bij lydie erg leuk een leerzaam!! ze rijd zelf Z2

x__Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:44

heey ik rijd western.. ik les bij paul's western stables =D