Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Au3 schreef:Zijn er nog zwangeren op bokt ??
Ik ben nu bijna 3 maanden zwanger en de verloskundige keek niet echt gelukkig toen ik het woordje paardrijden in de mond nam. Ze keurde het niet af, maar met name het valgevaar vond ze toch erg hoog.
Ik merk met rijden toch al dat ik sneller moe ben (en motivatie opbrengen om te trainen voor een outdoorseizoen waaraan je toch maar amper kunt deelnemen is erg lastig).
Ik wil graag weten tot hoe lang de meesten wedstrijden hebben gereden en hun eigen paard serieus zelfstandig getraind en in wedstrijdconditite hebben gehouden (dus zonder hulp van bijrijders). Bij mijn eerste echo schrok ik me dood, toen er een ander vrouwtje zat van 20 wk zwanger met een buik waar je u tegen zei, als ik zo snel ga groeien kan ik 7 mei al dag zwaaien tegen de concoursen![]()

MISTRAL94 schreef:Swift: Dan kun je ook niet meer in de auto stappen of op de fiets zitten. Traplopen is ook een risico voor een zwangere
MISTRAL94 schreef:Swift: Dan kun je ook niet meer in de auto stappen of op de fiets zitten. Traplopen is ook een risico voor een zwangere
Au3 schreef:Ik wil graag weten tot hoe lang de meesten wedstrijden hebben gereden en hun eigen paard serieus zelfstandig getraind en in wedstrijdconditite hebben gehouden (dus zonder hulp van bijrijders). (
ze heeft al die tijd gewoon gereden en nergens last van gehad.
loulou schreef:iemand die ik ken is er vorige week achter gekomen dat ze 32 weken zwanger isze heeft al die tijd gewoon gereden en nergens last van gehad.
![]()
ik denk dat het per persoon verschilt. bij de een zit de buik heel erg in de weg en de ander heeft nergens last van.
ook ligt het eraan hoe makkelijk je paard is natuurlijk.
Hoe graag ik het ook zou willen! Ik heb uit eindelijk tot 28 weken intensief gereden, nu is het helemaal over hiervoor heb ik nog wel eens gestapt maar alleen het opstijgen wordt al een groot probleem nu!
(voor het hele verhaal PB maar)
Alleen veel rondjes achter elkaar in galop is niet zo'n succes meer
aafje87 schreef:Nou ik ben nu 33 weken en aan paardrijden moet ik qua omvang toch niet meer denken!!Hoe graag ik het ook zou willen! Ik heb uit eindelijk tot 28 weken intensief gereden, nu is het helemaal over hiervoor heb ik nog wel eens gestapt maar alleen het opstijgen wordt al een groot probleem nu!
Wat betreft de kennis, ik zelf kan het me heel goed voorstellen hoe het is, ik weet nl. ook pas sinds 13 weken dat ik zwanger ben, ook ik heb daarvoor nergens last van gehad!!(voor het hele verhaal PB maar)
Moet wel zeggen dat je ineens flink de grote in gaat als je weet dat je zwanger ben(ik liep bv. altijd met aangespannen buikspieren, dat mag niet als je zwanger ben, als je die dan ineens los gaat laten het het gaat oprekken dan krijg je wel ineens een buik en een flinke ook aangezien ze toch al 32 weken is)

(al hoop ik wel dat dat nog een paar jaartjes duur
)

naomi_s schreef:ik heb tot en met vorige week gereden, ben nu bijna 36 weken zwanger. de baby is nu zodanig ingedaald dat het niet meer prettig is om op het zadel te zitten.