Over Anky gesproken, die rijdt ook zonder helm.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
KarinvdM schreef:Dat je in Nederland niet verplicht op de fiets een helm moet dragen betekent niet dat dat een goed idee is.Een helm geeft veel mensen een "schijnveiligheid". Hoeveel mensen donderen nu werkelijk op hun hoofd? Hoeveel hersenletsel is er daadwerkelijk?
Ik ben in geen jaren van een paard gevallen, ik draag dus ook alleen een helm daar waar het MOET. Bovendien ben ik nog nooit op mijn hoofd op het asfalt gestuiterd. Mijn 3-jarige rijd ik momenteel ook nog met helm. viewtopic.php?f=10&t=622936
Maar dat dier is dusdanig braaf dat mijn helm binnenkort weer fijn de kast in gaat.
Draag jij op de fiets ook een helm?
Sowieso heb je geen asfalt nodig om hersenletsel op te lopen, dat kan al bij een val van iets meer dan een halve meter ... kan je nagaan hoe groot die kans is als je van een paard (meer dan 2 meter) afvalt!
nee, dat is niks voor mij, ik denk dat de mensen die wél zonder cap rijden dat ze het paard dan door en door kennen en vertrouwen, dan nog, een ongeluk zit in een klein hoekje, ik hou mn cap dus gewoon op! Urielle schreef:Het is een vies, warm, zweterig ding dat ook nog niet lekker zit, dus ik zet hem, heel stom en eigenwijs alleen op op concours en bij onbekende paarden. Ben zelfs mijn driejarige aan het inrijden zonder cap, en ja, dat is dom.
Lenneke_ schreef:Ik helm beschermt ook nog eens tegen een zonnesteek (oke, een petje ook, maar goed)
Mijn pet is in 1,5 jaar dat ik hem gebruik nooit afgewaaid
*klopt af*

fioontje schreef:sommige mensen denken dat ze stoer zijn, andere mensen vinden dat ze te goed kunnen rijden, maar als je geen cap op hebt en je valt van je paard is datje eigen risico, Cap is me held