zijn jullie verwend??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:23

Ik vind mezelf ook niet verwend. Ik woon op mezelf nu en moet alles wat ik wil zelf betalen...ik moest ook al veel zelf betalen toen ik nog wel thuis woonde. Paardrijden werd voor me betaald tot ik zelf werkte. Ik heb nooit een paard kunnen betalen en dat kan ik nog steeds niet. Ik ben nooit wat tekort gekomen maar verwend...nee, dat vind ik niet.

Chrissetje

Re: zijn jullie verwend??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 00:45

Ik ben ook verwend.
Ik krijg het meeste van heel m'n klas.
Elke maand gaat er 300 euro op naar de paarden,zonder alle dingen erbij geteld.
En dan nog de kleding en andere dingen die ik niet zelf hoef te betalen.

Ze gaan er zelfs voor zorgen dat ik later niet eens meer hoef te werken(huizen verhuren).

Echt aardig van ze.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 06:35

Chrissetje schreef:
Ik ben ook verwend.

Ze gaan er zelfs voor zorgen dat ik later niet eens meer hoef te werken(huizen verhuren).

Echt aardig van ze.

Serieus Maar werken hoort bij het leven. Ben je ook werkelijk van plan om nooit te gaan werken?

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 06:37

Het duurste wat ik gekregen heb is een cap van 60€.
En de rest moet ik zelf betalen.
Nu heb ik geen paard oid, maar wedstrijdtenue moet ik wel elke 2 jaar kopen. En dat is zo`n 90/100€.
Dus verwend? Nee

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 06:40

ik ben verwend (vind ik) mijn ouders betalen de stalling van bliksem ik krijg 100.- per maand(80 kleedgeld 20 zakgeld). Als ik jarig ben krijg ik dure cadeau's maar dingen die ik wil voor bliksem koop ik zelf, ook zadel en hoofdstel chabrakjes e.d (ik ben 13 jaar)

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:19

ik vind wel dat ik verwend ben door mijn papa.

Ik heb mijn paard gekregen voor mn examen, maar toen ie binnen een week was verongelukt heb ik er nog 1 gekregen. Voor hetzelfde geld had ik dat niet gehad!

Mijn pap betaald de smid en wormenkuren. Stalling eigenlijk ook maar dat is heel goedkoop bij mij. 20 euro en dat is van mn zakgeld afgetrokken dus ipc betaal ik dat zelf.

Spullen betaal ik zelf. Ik heb mn zadel nog gekregen voor mn verjaardag.

Al met al vind ik dat ik verwend ben, geen twijfel mogelijk.

Een paard houden is zowiezo luxe.

Ik kom net rond met het geld wat ik binnenkrijg

Blon_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:31

Mijn rijlessen krijg ik gedeeltelijk van mijn ouders *1x in de 2 weken rijles prive 1 uur* het licht er een beetje aan wat ik koop, het ene krijg ik van mijn ouders het andere niet.
Mijn wedstrijd kleding heb ik bv zelf betaalt..

Ik vind dat ik bij de eigenaar van d epaarden veel meer verwend wordt..

Het paard waar ik mee zou gaan starten wordt waarschijnlik vandaag verkocht en nu mag ik het nieuwe paard uitzoeken! als ik me maar aan stokmaat leeftijd en prijscatagorie houd..

dat noem ik wel verwend..

gallupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:24

als kind heb ik nooit een eigen pony gekregen, alhoewel het vast iedere x op mijn verjaardag en sint/kerst verlanglijstje stond
reden daarvan was dat mijn ouders absoluut niets van paarden af wisten en het dus niet zagen zitten om een 9 jarige dan een pony te geven.
Wel zijn ze altijd héél geinteresseerd geweest en komen kijken naar les en wedstrijden.

daarintegen mocht ik dus wel zoveel als ik wilde rijden op de manege en bosritten maken wat ze in principe meer gekost heeft als dat ik er zelf 1`zou hebben gehad.
Ik ben dus wel verwend kun je wel stellen!
Het eerste wat ik dus gekocht heb toen ik samen ging wonen was een eigen paard hahhaha...
En mijn man dus ook paardengek gemaakt.

Nu heb ik dan zelf een dochter van 10jaar en die heb ik dus wel een pony gegeven op haar 4e verjaardag.
en vanaf die tijd altijd een vervolgpony qua maat.
Momenteel dus een grote D pony.
Bij haar Cpony heeft ze wel van ons bij moeten dragen bij de aankoop.
Gewoon omdat ze dus wel moet beseffen dat het een luxe is om er dus 1 te hebben.
Het geld hebben wij apart gezet, en niet gebruikt maar dat weet zij niet hihihi
Ja voor de rest betalen wij dus wel alles, qua zadel hoofdstel stalling lessen etc etc...
Komt natuurlijk ook omdat wij, haar ouders, ook gek zijn van paarden!

Dus ja, ik vind mezelf altijd en nog steeds verwend door mijn ouders, en dito voor mijn dochter!!!
Maar wel met de kanttekening: dat we er dus wel respect voor hebben en geen snobs zijn!!!
Laatst bijgewerkt door gallupy op 13-06-06 10:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:25

Shalimar schreef:
Chrissetje schreef:
Ik ben ook verwend.

Echt aardig van ze.

Serieus Maar werken hoort bij het leven. Ben je ook werkelijk van plan om nooit te gaan werken?

Serieus.
Nee hoor,maar voor áls het mis zou lopen.
Aangezien ik naar NHB Deurne ga en er in de paardensport nogal weinig te vinden is.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:03

Ik denk niet dat je snel van jezelf zou zeggen dat je verwend bent. Misschien zijn er enkele van ons (voel je vooral niet aangevallen) die een Z paard onder hun kont geschoven krijgen, met een trailer en je naam erop van pappie met teveel geld, maar dat zullen er weinig zijn hoor! De meeste sparen netjes of werken gewoon.
Als je verwend was zat je niet achter bokt.nl, dat was natuurlijk ook té goed voor je dan.

Quatrohorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:16

Ik ben niet verwend, verwen me eigen wel koop allemaal leuke spullentjes voor mijn pony's

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:38

R_ChiChi schreef:
Ik denk niet dat je snel van jezelf zou zeggen dat je verwend bent. Misschien zijn er enkele van ons (voel je vooral niet aangevallen) die een Z paard onder hun kont geschoven krijgen, met een trailer en je naam erop van pappie met teveel geld, maar dat zullen er weinig zijn hoor! De meeste sparen netjes of werken gewoon.
Als je verwend was zat je niet achter bokt.nl, dat was natuurlijk ook té goed voor je dan.

Waarom zou je dan niet achter Bokt zitten?

Ik heb een pony die 3 x Z springen en 1 x Z2 dressuur heeft gelopen onder m'n kont, een vrachtwagen, 3 andere pony's en ik woon op een pensionstal.
Maar waarom zou ik me té goed voelen voor Bokt?

Of was jouw opmerking sarcastisch bedoelt?
Laatst bijgewerkt door Sizz op 13-06-06 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:41

ja ik ben verwend.. heb mooie spullen, 3 paarden en krijg overal spullen voor.. maar ikgedrag me niet verwend en vraag alleen om iets als ik het nodig heb, shabrakjes enz.. koop ik of zelf ok ik krijg ze (dat vaker )

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:44

Ja ik vind me niet verwend... Ik heb dan 1pony gehad en 1 shetlander.. shet was gratis van vriendin gekrege die hem bij de slacht had gered, en me pony was niet veel geld...
Ik krijg dan geen zakgeld of wat dan ook, dus me ouders betale alles, ook shabrakjes... maar ik werk vaak bij me pa en krijg daar geen geld voor en dat wil ik ook niet, want ja ik heb 2 schatten van paardjes gehad.. en daar ben ik ze eeuwig dankbaar voor! Later wil ik me ouders terug betale! En dat zeker wete!

Kijk ik heb ook een trailer gekrege, een 2de hands, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste...
Me vader kan de trailer ook gebruiken om er dingen mee te vervoeren voor zijn bedrijf.. Ik heb die trailer toen gehad omdat ik elke keer naar de kliniek moest met me pony en om elke keer 1 te hure was een heel gedoe!

Ok me ouders betale alles, stalling hoefsmid, spullen voor me 2 schatten.. Ik ben nu druk aant zoek voor werk, om alles zelf te kunne betalen! en dat ik dan niet meer van hun profiteer

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 17:55

Skitter schreef:
lotjj92 schreef:
ik ben wel verwend.. altijd als ik in mijn hoofd krijg dat ik dat moet hebben wil ik het ook!.. veel moet ik wel zelf betalen maar als ik bijv een dressuur zadel wil omdat ik voor geen meter op een vzh zadel kan rijden.. krijg ik dat! en ik heb een duur paard.. en mijn zus ook.. en we hebben er nog 2.. njah ik krijg veel van mijn moeder vind ik..

Jeetje, dat je dit er gewoon echt ZO neer zet..Je bent zeker erg trots dat je alles krijg wat je hartje begeert.

Echt zo van 'ik heb lekker en duur paard en krijg wat ik wil..' Ja dit is een typisch voorbeeld van verwendheid....En ik word er misselijk van.

het is toch niet arrogant bedoelt.. inprincipe moet ik altijd alles zelf betalen.. als ik een cap wil moet ik zelf het zien te betalen anders krijg ik het niet.. het enigste wat ik kreeg is zo'n paard.. njah kom op ey paarden zijn gewoon duur! en ze wilde een goed betrouwbaar paard njah dan kom op je op een prijs

monica12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:00

nee niet echt... ik krijg weleens wat maar niet een pony ofzo; daar hebben wij het geld echt niet voor..!!! en van mij zakgeld(jes) lukt dat ook nooit!!!
maarja; ik zeg maar zo: geld maar niet gelukkig en ik zit op paardrijden en dat is een best dure sport

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:09

Ik vind mezelf wel verwend. Paard hebben we gekregen, zadel hoofdstel, alles erbij, alles wordt ook betaald, behalve 'extra's' als sjabrakjes enzo. Lessen worden ook betaald, maar ik heb 1 keer in de 3 weken ongeveer privéles, dat moet ik wel zelf betalen, maar daar werk ik dan ook voor. Maar buien de paardenwereld om ben ik ook best verwend. Kleding hoef ik niet zelf te betalen, en studie hoef ik ook niet zelf te betalen. Studiefinanciering mag ik dan ook zelf houden (ik zit nu nog op de havo, maar als ik naar het hbo ga dan). Dus ik ben redelijk verwend denk ik
Sommigen hoeven het uitgaan niet zelf te betalen, dat moet ik wel, vind ik trouwens ook wel normaal

CindySarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:13

Best wel

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 01:44

Verwend zijn maakt niet uit.. Je ouders bepalen zelf wel wat ze je willen geven en wat ze je niet willen geven. De naam 'verwend' word je door anderen gegeven. Het belangrijkste is, dat je het weet, degene respecteerd die je uiteindelijk verwend, en dat je je niet boven andere stelt die niet zoveel hebben als jij.

Ik kreeg mn paard, zadel, hoofdstel, trailer, hoofdstellen, mn ouders betalen de stal en de lessen. Ik zou niet weten wat ik zonder ze moest.
Ik zou zo niet op kunnen noemen wat ik nou heel erg graag wil hebben. Of wat ik heel erg nodig heb. En dat klinkt misschien heel erg 'verwend', maar het klinkt pas verwend als je je er niet bewust van bent. Het klinkt pas verwend als je de mensen niet respecteerd die je het geven.
Ik ben verwend, ik weet het, ik respecteer mn ouders HEEL erg, en ik stel me niet boven iemand anders omdat ik toevallig meer spullen heb.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:43

ondanks dat ik mijn e-pony zelf onderhoud en zelf alle spullen koop en daar dus ook voor werk vind ik mezelf toch wel verwend
bij ons staan de paarden gewoon thuis,we hebben nu een bak,weiland ect. dus ik voel me best verwend
Laatst bijgewerkt door taffy op 14-06-06 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

the_nollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:45

Ik noem het liever bevoorrecht. Verwend klinkt alsof alles waar je om vraagt gelijk geregelt wordt, wat bij mij dus niet het geval is. Vandaar, bevoorrecht een betere term in mijn geval.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:47

Op het gebied van paarden ben ik niet egt verwend;),, ik mag geen eigen paard van mijn moeder dus,, maar ja niks aan te doen

LoVeYouH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:54

inderdaad, ben het met angeliek eens die naam word je gegeven ze zeggen het tegen mij ook, maar bekijk het ook eens van de andere kant zoals najah dit is dat niet paardenvoorbeeld maar mijn ouders als ik uit ben geweest komen ze me halen rond uur of 3 warneer ik wil. maar ook uit belang dat ik anders niet terug kan ofz0w en ik ga ook niet in me eentje fietsen. of als het nou heel hard regent brengen ze me naar school en heb paarden niet de allerbeste maar wel lievets gekregen en zadels enz de rest van de onderhoud en heb ook nooit hoeven werken maar als ik meerdere dekjes wil ofzo dan moet ik dat wel zelf betalen.

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:40

Melletjuhh schreef:
studie hoef ik ook niet zelf te betalen en Studiefinanciering mag ik dan ook zelf houden (ik zit nu nog op de havo, maar als ik naar het hbo ga dan). Dus ik ben redelijk verwend denk ik

Maar dan is je studiefinanciering ook niet veel als je ouders alles betalen/goed verdienen....

En ja dat weet ik

Mijn ouders verdienen allebei onder de minimum, dus krijg ik geld om mijn opleiding te betalen, ik krijg dan ook elk maand zo'n 600 euro van IB Groep, maar ja daar gaat alles vanaf, huur, verzekering, ib groep, boodschappen, dan is dit niet eens zoveel geld..

wel grappig dat sommigen van jullie waarschijnlijk geen benul hebben wat dit soort dingen zelf betalen echt inhoudt...

Oh ja, en dingen betalen met je zakgeld, vind ik niet echt 'zelf betalen'.. kom op, jullie krijgen geld in je hand gedrukt, zo van hier, kun je dingen mee kopen, en dan koop je een dekje ofzo....vind je dat zelf betalen?? Pas als je een baan hebt en van dat geld spul gaat kopen, dat is pas echt ZELF betalen!

Pikeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:46

ik vind mezelf een beetje verwend... k krijg wel altijd merkrijbroeken enzo, maar als ik een nieuw shabrak/setje wil moet ik hem (meestal) wel zelf betalen...