Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en wie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:14

Ik ben ook groom geweest, we gingen elke week met 2 vrachtwagens en 11 paarden op concours, was wel altijd stressen maar ook super gezellig!

anneliesdj

Re: Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:15

Ik rijd een paar paarden voor mijn buurjongen, hij gaat altijd mee op concours en ik kan erg goed met hem opschieten(is ook een vereiste).
Hij doet meestal het opzadelen e.d. zodat ik ondertussen mijn kleren in orde kan maken. Bovendien helpt hij met losrijden en geeft soms commentaar als er iets niet goed gaat of beter kan. Het uitstappen doe ik zelf en afzadelen help ik ook aan mee.
Ik vind het erg handig, hij heeft er verstand van en als hij het paard heeft opgezadeld hoef ik niet nog een keer alles te controleren omdat ik weet dat hij het goed doet. Ik heb voorheen ook weleens mijn vader mee gehad op concours maar dan moest ik vaak alles controleren, hij maakte nog weleens kleine foutjes.
Zelf 'groom' ik nog weleens als mijn zusje op concours gaat, mijn vader gaat dan ook altijd mee dus die helpt dan ook met op en afzadelen maar ik help haar met losrijden en geef tips hoe ze de proef/het parcours het beste kan rijden en waar ze op moet letten, daar heeft mijn vader ook niet zoveel verstand van.

Ik vind dat je erg veel gemakt kunt hebben van een goede groom, je kunt je in alle rust voorbereiden op je parcour/proef zonder dat je je zorgen hoeft te maken om het paard als hij bv vervelend is oid. Je groom moet er dan wel dezelfde ideen op na houden als jij met betrekking tot bv het harnachement of wanneer straf ik het paard, onenigheid op concours is wel het laatste wat je kunt gebruiken.

DAAHN_

Re: Wie van julile heeft een Groom voor op de wedstrijd en w

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:28

Mijn vader is er elke wedstrijd zowiso bij.
En 9 v/d 10 wedstrijden is m'n beste vriendin er ook bij.
Eerst had ze het niet zo op de paarden, maar ze is er mee besmet geraakt. Als ik het niet kan redden van school enzo als ik 'savonds een wedstrijd heb, gaat ze ook alvast t paard invlechten/wassen enz. Wel handig Zowiso helpt ze altijd met het klaarmaken v/d paarden enzo. Erg handig..
Maar andersom, ben ik er ook altijd als het kan bij haar gymwedstrijden.

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 16:56

Ik heb in ieder geval altijd mijn moeder mee als groom. Ben nog nooit alleen op wedstrijd geweest. We proberen toch altijd met minimaal 3 mensen op concours te gaan

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:54

Ik ben groom. 5 paarden. Voor een springamazone. We doen wel eigenlijk alles samen, maar toch is het altijd handig om iemand bij je te hebben. Ze vertrouwd me ook volledig met haar paarden. Ze laat me haar Z paard losrijden op een groot belangrijk concour. Dat vind ik toch wel een compliment...