Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShannaY schreef:Ik ben voor (heb dit al eens in een ander topic vermeld) dat er voor jury's praktijk examens moeten komen.
Fitzroy schreef:Ik vind het zelf heel vreemd dat ruiters nooit van de gelegenheid gebruik maken om na afloop vd proef te vragen wat er aan schort en vervolgens achteraf wel gaan lopen mekkeren (al dan niet op een interforum)
Citaat:En geen reacties van deelnemers.
Fitzroy schreef:Sorry, ShannaY, ik bedoelde als de prijsuitreiking al geweest was. Misschien was ik niet duidelijk genoeg.
Dan weet je je punten al en dat geldt met name voor de mensen waarvan de punten tegenvallen. Niet lopen mekkeren maar naar de jury toegaan waarom er zo gepunt is.
Amondi, ik zag alleen 1 reactie van lielle dus dat valt nogal mee.
Verder geven alleen de juryleden aan dat er nooit iemand naar ze toekomt.
En geen reacties van deelnemers.
GeJe schreef:Da's een heel goed idee: een Real Life Judge/Rider Forum... zou iets voor een regionale bond kunnen zijn. En dan niet op een onmogelijk tijdstip ofzo, echte ruiters, echte paarden, echte proeven en dan met een open puntensysteem zodat iedereen gelijk ziet welke punten door wie gegeven worden... en dan nabespreken ofzo. Nadeel is alleen dat de mensen die toch altijd wat te zeuren hebben waarschijnlijk niet de moeite nemen om naar zo'n forum te gaan... maar goed. Euh... wie pakt die op?
Tyrza schreef:Gaan de ruiters uit dit topic na afloop van de proef wel eens verhaal halen bij het betreffend jurylid? En wat voor advies krijg je dan? Is dit bevredigend?
amondi schreef:http://members.home.nl/corrie.oosterom/
probeer deze eens, op de Blesse klikken. Geen idee of het werkt, dit heb ik maanden geleden in elkaar gezet.
amondi schreef:Goed idee.
Alleen bedoel je nu mij? ik heet corrie.
GeJe schreef:Da's een heel goed idee: een Real Life Judge/Rider Forum... zou iets voor een
regionale bond
kunnen zijn.
GeJe schreef:Wat Tyrza zegt is inderdaad handig: een proef vanaf de C, dan kan iedereen die deze proef zal gaan "beoordelen" vanuit hetzelfde gezichtsveld gaan punten. Ik zou zeggen: kom maar op met die speciale Bokt Dressage Judge & Rider Forum Video Presentation
CGJ12 schreef:GeJe schreef:Da's een heel goed idee: een Real Life Judge/Rider Forum... zou iets voor een
regionale bond
kunnen zijn.
Marije1984 schreef:Lijkt me ook een goed idee.
Een op de vraag van tyrza.
Ja ik ben 1 keer verhaal wezen halen. Dat was op een zomerconcours. Ik had daar 1e proef een 1e prijs met 169 (L1) trouwens
En de 2e proef (gelijkwaardig.) 140.
Ik ben naar tweede jury geweest verhaal te halen omdat de de beide proefen gelijkwaardige kwaliteit waren. Ik kreeg als antwoord dat het paard te netjes liep (lees: je hebt een boeren knol die op de voorhand gebouwd is, daar wordt je geen Z mee dus stop er nu maar mee.)
Toen ik vertelde dat ik bij de andere jury 169 puten en een opmerking van haar: keurige proef! en ik graag wilde weten waarom er dan zo'n groot verschil in zat. Werd mij de mond gesnoerd en is desbetreffende jury lid (was na wedstrijd) doodleuk in de auto gestapt om vervolgens doodleuk weg te rijden
Er zal nu waarschijnlijk wel een jury lid aankomen met een een of ander K*t smoesje waarom er zo'n groot verschil in zat.
Ik ken maar weinig jury's die leuk en goed kunnen jureren.
Je zal nu ook snappen waarom ik snel de ruiters verdedig.
Ik geloof er niet meer zo in....
De sport vindt ik geweldig, ik zal er ook nooit mee stoppen.
Wil ik er wel bij zeggen dat ik dus nooit op de wedstrijd over de jury klaag. Ik vindt dat rondweg onbeleefd zoals sommige ruiters tekeer gaan op de wedstrijd. Het moet ook leuk voor de jury blijven
Fitzroy schreef:Sorry, ShannaY, ik bedoelde als de prijsuitreiking al geweest was. Misschien was ik niet duidelijk genoeg.
Dan weet je je punten al en dat geldt met name voor de mensen waarvan de punten tegenvallen. Niet lopen mekkeren maar naar de jury toegaan waarom er zo gepunt is.
En geen reacties van deelnemers.