Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pieternel schreef:Heb ook wel eens zoiets gehad, zei de jury dat ie het zo niet had gezegd, zal dan wel verkeerd opgeschreven zijn. Makkelijk dat afschuiven he ? Nou dat moeten hun toch controleren als dat opgeschreven wordt ?Een woordje vergeten of net anders geformuleerd of opgeschreven in een zin kan natuurlijk veel uitmaken. En dan staat het soms heel raar als er super staat achter een slecht punt of kan veel meer achter een hoog punt. !!
Vaak is er natuurlijk met de oefening al veel mis en heb je daarom het slechte punt al te pakken, dan zetten ze er vaak wel wat bij, altijd nog beter dan een jury die een 3 of 4 geeft en er staat NIETS achter geschreven, dan weet je helemaal niet waarom je dat punt hebt gekregen of je weet het wel, maar wilt graag lezen wat de jury er voor commentaar op heeft.
Het blijven mensen he en iedereen kan een fout(je) maken toch ??![]()
En daar waar gewerkt wordt kunnen fouten worden gemaakt (of geschreven) Het blijft een jury-sport en dat geeft altijd discussies. Als je voor je gevoel lekker gereden hebt kan het oordeel van de jury dit gevoel zo de grond in boren, maar ja dat gebeurd zelfs op het allerhoogste niveau.
Het is natuurlijk zo, dat een bepaalde jury een bepaalde kijk heeft op hoe het volgens die jury eruit zou moeten zien. Tja en daar kunnen de opvattingen nou eenmaal over uiteenlopen. Meestal is het zo dat je veel ???? kunt plaatsen bij een juryoordeel, maar ja er komen nog meer wedstrijden en andere jury's, dus............. En dat wat door de ene jury als "negatief" commentaar opgeschreven wordt kan de andere keer weer positief zijn.
Het is voor de meeste die paardrijden en aan wedstrijden meedoen maar hobby, maar dat geldt natuurlijk voor die jury's ook![]()
![]()
Och we blijven er maar mee lachen, is wel het beste in veel gevallen.
UdieLover schreef:Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..
ilonaz schreef:UdieLover schreef:Wat ik ook had meegemaakt dat er bij iemand die ik ken op het papiertje stond; Paard doet de telgang. Terwijl dat paard dat niet eens kan..
officieel mag je dat er niet eens neer zetten, goede benaming is : paard stapt niet lateraal
RedFlame schreef:@ noukie idd "Mag meer" klinkt dan ook beter
Ilzjuh schreef:ik werd bij een gewone F proef afgestraft bij elk onderdeel omdat mijn paard niet aan de teugel loopt, nu is het zo dat de jury niet kan weten dat mijn paard daar extreem moeilijk mee is, maar om het nou per onderdeel af te straffen![]()
ik weet dat het bij officiele wedstrijden moet maar bij een F proef
missmuts schreef:Jij bedoelt waarschijnlijk: paard stapt lateraal of niet in (4-)takt.
RedFlame schreef:Ilzjuh schreef:ik werd bij een gewone F proef afgestraft bij elk onderdeel omdat mijn paard niet aan de teugel loopt, nu is het zo dat de jury niet kan weten dat mijn paard daar extreem moeilijk mee is, maar om het nou per onderdeel af te straffen![]()
ik weet dat het bij officiele wedstrijden moet maar bij een F proef
ik weet niet waar een F-proef mee te vergelijken is maar een jury kan er sowieso geen rekening mee houden hoe jou paard is/loopt (anders kwamen die winstpunten binnengestroomt). Maar als zo'n F-proef te vergelijken is met de B is het logisch dat je daar op afgerekent word, paard hoeft niet helemaal 'aan de teugel' te lopen maar wel nagefelijk, en niet kop in de lucht ofzo.