Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
orionneke schreef:ranna schreef:Gewoon een kwestie van goed voorbereiden en niet met een paard op wedstrijd gaan dat er nog niet klaar voor is.
Hier zit nog een fout in!! Er bestaan ook paarden die alles kennen maar op vreemd terrein kijkerig/bang/gespannen/aanstellerig zijn....... Moeten wij gewoon maar GEEN wedstrijden gaan rijden dan???
Ik ben maar gestopt met indoor rijden want elke keer is het de vraag hoe het gaat. Als je dan in het M2 zit wordt je daar niet vrolijker van en je voelt je knap voor banketstaaf staan en onbegrepen.
Denk dat sommig emensen met een soort van hobbelpaard maar eens zich af moeten vragen HOE zij zich zouden voelen.....
Ik heb maar voor mijn eigen waarde gekozen om hem thuis te houden en thuis te genieten van zijn kwaliteiten ipv elke week maar verantwoording af te leggen en opmerkingen te horen als: ging niet zo goed he als je ergens in de 130 punten hebt......omdat hij niet rond ging en zo gespannen was dat je geen fatsoenlijke proef meer neer kunt zetten!
panache schreef:hoe beginnen ze dan een A/B proef??:O
benneton schreef:
Maar, zoals Wim Ernes het heel grappig zei:
Als Anky niet meer kan halthouden om te groeten, hoeft heel nederland het opeens niet meer ..
En daar heeft ie wel een punt natuurlijk![]()
Marije1984 schreef:Denken jullie echt dat het makkelijker wordt?? Ik denk dat het nivo gelijk blijft en misschien wel moeilijker.
Fitzroy schreef:Dressuur is de natuurlijke gangen van het paard verbeteren. Dit kan met elk paard. Als het rijtechnische belangrijk is, dan klopt het dat dit het uitgangspunt van de dressuur is.Hoe komen jullie erbij dat de persoonlijke smaak van de jury gaat tellen?
Er wordt zometeen naar kwaliteit v.d. paarden en het rijtechnische gekeken. Ik neem aan dat iedere jury een kwaliteitsvol dressuurpaard nog wel van een krabbelend paard kan onderscheiden. Heeft dus niets met persoonlijke smaak te maken. Wel wordt het verwacht ik moeilijker om met een niet-dressuurgefokt paard (zoals bv. Fjorden, Tinkers enz) nog boven in te eindigen.
Op zich is daar niets mis mee. Ik vind dat als je eenmaal besluit om serieus de dressuursport te gaan beoefenen, je daar ook een geschikt paard voor moet kopen.
Je gaat toch ook niet met een basketbal handballen om maar een voorbeeld te noemen
Fitzroy schreef:Germie, zoals ik hierboven al zei wordt ook de kwaliteit van de gang beoordeeld in de zuiverheid van de gangen. Dus een kwalitatief betere draf krijgt logischerwijs een hoger cijfer dan een krabbelende gang.
Maar dat is dan het verschil tussen een 6 of 8. Zuiver = zuiver.
Een pasje onregelmatig bij het verruimen wordt overigens bij het desbetreffende onderdeel verrekend en niet bij de zuiverheid in het algemeen. De zuiverheid moet beoordeeld worden op de rechte lijn bij een normaal arbeids- dan wel verzameld tempo.
Urielle schreef:En denk je dat je scores met dat paard omhoog gaan bij de nieuwe proeven? De basis van het goed gereden zijn is de ontspanning en die is met een angsthaas ook niet voor elkaar. Met de nieuwe proeven zal dat dan dus niet al te veel verbeteren.
Fitzroy schreef:Fitzroy schreef:Germie, zoals ik hierboven al zei wordt ook de kwaliteit van de gang beoordeeld in de zuiverheid van de gangen. Dus een kwalitatief betere draf krijgt logischerwijs een hoger cijfer dan een krabbelende gang.
Maar dat is dan het verschil tussen een 6 of 8. Zuiver = zuiver.
Een pasje onregelmatig bij het verruimen wordt overigens bij het desbetreffende onderdeel verrekend en niet bij de zuiverheid in het algemeen. De zuiverheid moet beoordeeld worden op de rechte lijn bij een normaal arbeids- dan wel verzameld tempo.
Ik zal mezelf nog maar eens quoten van de blz. hiervoor, speciaal voor Germie![]()