Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Quidou schreef:volgens mij is er alleen echt nergens gezegd dat de proeven makkelijker worden, de bedoeling is om ze zo aan te passen dat het geen proeven meer zijn waarbij je wint als je netjes op de letter rijd (iig zo heb ik het begrepen)
Quidou schreef:hahaha, en het halthouden is er alleen in het begin uitgehaalt, je paard moet dus wel degelijk stil kunnen staan alleen 6 minuutjes later dan nu
GeaB schreef:Quidou schreef:hahaha, en het halthouden is er alleen in het begin uitgehaalt, je paard moet dus wel degelijk stil kunnen staan alleen 6 minuutjes later dan nu
Zeg maar 4 a 5 minuutjes later dan nu......de proeven worden in alle klassen aanzienlijk korter!
Lenn schreef:Precies QuidouSelenaV schreef:Maar makkelijker hmm, als die niet eens fatsoenlijk kan stilstaan wat doe je dan op wedstrijden.. Je kan ook thuis eerst wat verder oefenenen
Salinero kan ook niet stil blijven staan in de proef hoor
ellen82 schreef:Lenn schreef:Salinero kan ook niet stil blijven staan in de proef hoor
Vind ik eerlijk gezegd ook gewoon slecht...
alexandra15 schreef:en mag je kiezen t/m de l2 of je wilt lichtrijden of doorzitten? dit vind ik een goede regel!
amondi schreef:Toch zou het een idee zijn om de pony's niet te laten eindigen bij de Z2.
Vaak zie je 16 jarigen overstappen omdat er niks meer aan is, en anderen rijden 3 jaar achter elkaar dezelfde Z2 proeven!
Wie weet dat een tussenklasse( geschoold, eventueel, op duitse leest) een prachtige voorbereiding is voor het echte werk, de paarden!
talented schreef:GeaB schreef:
Zeg maar 4 a 5 minuutjes later dan nu......de proeven worden in alle klassen aanzienlijk korter!
Dat is ook echt iets belachelijks. De proeven worden ongeveer 25% korter dus dan is de KNHS toch ook haast verplicht om het inschrijfgeld met diezelfde procentuele afname te verlagen?
Suzy schreef:En waar ik ook nog eens aan dacht: als de proeven ineens zoveel korter gaan worden, wordt het ook natuurlijk een stuk drukker bij het inrijden. De tijd van inrijden blijft voor elke deelnemer hetzelfde en nu heb je tussen 8 deelnemers gemiddeld een uur zitten, nu zal dit aanzienlijk meer worden.
In de zomer misschien niet zo'n groot probleem, maar in de winter met de al vaak kleine inrij-plekken wordt het nu helemaal krapaan....
amondi schreef:Maar hoe komt het dan dat er zoveel jury's zijn die wel 100 x op een nascholing komen, waar ze verteld wordt dat rijtechnisch rijden voorop staat en vervolgens hun eigen gang bliijven gaan???
.