Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
missmuts schreef:Te veel stelling
GeJe schreef:Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijn![]()
Citaat:Je moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt.
GeJe schreef:... verzorging van de proef....??? Nou ja zeg, hier heb ik nog nooit van gehoord... volgens mij Hildaa heb je dat toch echt verkeerd begrepen
CGJ12 schreef:HILDAA schreef:
of het haar zit bijvoorbeeld gewoon losjes in een staart en niet in een knoetje geef ik een 7 en zet ik er meestal bij waarom.[/u]
Dit soort redenaties kan ik bar slecht volgen.
Jij geeft een Coby- knoetje dus een hoger cijfer dan een vlecht. En hoe doe je dat dan met meisjes die zeer kort haar hebben? Krijgen die dan een 6?
Dan ga je dus in mijn ogen in de schoenen van God staan.
Ik hou het maar standaard bij een 7 (toch 70%) en de rest rijd je er maar bij!
HILDAA schreef:Zo heb ik het op de curcus geleerd!
Staat in het cursusboek!
GeJe schreef:HILDAA schreef:Zo heb ik het op de curcus geleerd!
Staat in het cursusboek!
Meen je niet! Is dat een cursus van kort geleden dan? Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd en ik vind het ook nergens op slaan. Zoiets beoordeel je bij "het gereden zijn in het algemeen" zou ik zeggen.
Anoukie schreef:Nou CGJ, jij bent jury, die uitspraak over die voorlezer klopt dus ook niet. Misschien begrijp jij het niet helemaal en moet je even terug op jury-opfris-cursus
?
Missouri schreef:
Silly wassen en vlechten duurt alles bij elkaar ongeveer 2 uur (het is een schimmel en ze heeft een hekel aan stilstaan).
GeJe schreef:En als ik "lievertjes" in de baan heb, moeten die juist extra hun best doen...hahaha... nee hoor. Soms verwacht ik heel wat van een combinatie en dan blijkt bij het punten tellen dat er maar 150 punten ofzo zijn weggegeven.
GeJe schreef:Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijnJe moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt. Wanneer je paard al bokkend en met z'n kop omhoog in galop aanspringt, snap je heus wel waar die 4 of 3 voor is... toch?
Lielle schreef:Lilol0v3r, lees je de volgende keer je bericht even na op spel- en typfouten
CGJ12 schreef:GeJe schreef:Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijnJe moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt. Wanneer je paard al bokkend en met z'n kop omhoog in galop aanspringt, snap je heus wel waar die 4 of 3 voor is... toch?
"iets tegen de hand"........
BrittJl0ver schreef:Die vrouw reed schouderbinnenwaarts ipv travers in de Z2.
Missouri schreef:Over dat vlechten trouwens, ik rij ook een Haf. En REKEN maar dat het mooi wit en knoopvrij krijgen van die manen tien keer meer werk is dan mijn 'warmbloed'Silly even in te vlechten hoor.
Silly wassen en vlechten duurt alles bij elkaar ongeveer 2 uur (het is een schimmel en ze heeft een hekel aan stilstaan).
Harley wassen (en de avond van tevoren gaan zijn manen in de vlechten, omdat ze anders weer vies worden) duurt ongeveer 3 uur... en die staat braaf stil
Dus dat mensen die hun Haf niet vlechten minder werk hebben vind ik echt onzin. Ik weet zeker dat de Haf van van Baalen met zijn korte maantjes keurig ingevlochten sneller klaar is dan de onze!
noussie schreef:hier ben ik het ook helemaal mee eens!!
de dikke en lange manen van een haflinger wassen en helemaal uitpluizen is veel meer werk dan een paar knotjes maken!!+ dat een haflinger vaan ook nog is een 3 keer zo dikke staart heeft als een kwpner en dat dus ook nog is veel meer tijd kost om die schoon te krijgen en uit te pluizen!
@karinvd beetje raar dat je dat dan minder waardeert!
KarinvdM schreef:Is het dan zoveel moeite er ook nog even een hengstenvlecht in te maken? Dat staat toch veel verzorgder? Bovendien kom je dan niet met je handen in de knoop te zitten met de manen. Het is dus nog handiger ook!Bovendien heb je zelf voor een Haflinger gekozen.
KarinvdM schreef:Is het dan zoveel moeite er ook nog even een hengstenvlecht in te maken? Dat staat toch veel verzorgder? Bovendien kom je dan niet met je handen in de knoop te zitten met de manen. Het is dus nog handiger ook!Bovendien heb je zelf voor een Haflinger gekozen.