Jury's nu strenger dan 'vroeger'?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re: Jury's nu strenger dan 'vroeger'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:18

Te veel stelling Pling

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:19

Als je moet van hand verandere rijd je recht naar k he (duh :p) Nou volgens de jury had ik quincy niet omgesteld in de juiste stelling,, Dat ik bij wijze van spreken dat beestje met buitenstelling door e hoek reed.. En daar kreeg ik een 5 voor op uitgestrekte draf. Alleen de hoek was niet goed.. Nouja, zal er de volgende keer om denken, maar ben er zeker van dat ik niet een bocht om ga als quincy naar buiten kijkt, en achter niet lekker buigt.. maja.. Tong uitsteken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:24

Ach als jury ben je soms creatief met het geven van commentaar... veel verder dan: stelling verkeerd, zwaait uit, taktfout e.d. komt men niet... voordeel hiervan is wel dat (mits goed gebruikt) de boodschap wél overkomt!
En als ik "lievertjes" in de baan heb, moeten die juist extra hun best doen...hahaha... nee hoor. Soms verwacht ik heel wat van een combinatie en dan blijkt bij het punten tellen dat er maar 150 punten ofzo zijn weggegeven.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 10:33

missmuts schreef:
Te veel stelling Pling

Haha! dat zal het idd wel geweest zijn, maar ik vind jouw formulering dan toch wel een stuk duidelijker dan 'verbuigt' Haha!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:09

Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijn Verward Je moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt. Wanneer je paard al bokkend en met z'n kop omhoog in galop aanspringt, snap je heus wel waar die 4 of 3 voor is... toch?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:16

GeJe schreef:
Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijn Verward

Ik hoop niet dat je nu denkt dat ik het verschil niet snap.... Knipoog

Te veel stelling is niet 'verbuigen', maar als de ruiter de term 'verbuigen' niet snapt, dan ga ik er van uit dat zij verbuigen zien als 'te veel stelling', vandaar dat ik het zo noem.

Citaat:
Je moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt.

Volgens mij heb ik dat nu juist gedaan. Het klopt niet, maar de ruiter snapt het nu wel.

HILDAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:22

GeJe schreef:
... verzorging van de proef....??? Nou ja zeg, hier heb ik nog nooit van gehoord... volgens mij Hildaa heb je dat toch echt verkeerd begrepen Knipoog

Zo heb ik het op de curcus geleerd!
Staat in het cursusboek!

HILDAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:25

CGJ12 schreef:
HILDAA schreef:

of het haar zit bijvoorbeeld gewoon losjes in een staart en niet in een knoetje geef ik een 7 en zet ik er meestal bij waarom.[/u]

Dit soort redenaties kan ik bar slecht volgen.
Jij geeft een Coby- knoetje dus een hoger cijfer dan een vlecht. En hoe doe je dat dan met meisjes die zeer kort haar hebben? Krijgen die dan een 6?

Dan ga je dus in mijn ogen in de schoenen van God staan.
Ik hou het maar standaard bij een 7 (toch 70%) en de rest rijd je er maar bij!

Ik had het niet over het verschil tussen een vlecht, coby knoetje of kort haar! Ik had het over losjes in een staart.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:34

Pfff die verzorging, gelukkig telt dat niet meer vanaf het M (toch?). Ik moet bekennen dat ik tot nu toe alleen 8-en heb gehaald, maar soit, een 7 kan ik me ook wel voorstellen. Al is die 8 wel lekker Haha!.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:36

HILDAA schreef:
Staat in het cursusboek!

Meen je niet! Is dat een cursus van kort geleden dan? Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd en ik vind het ook nergens op slaan. Zoiets beoordeel je bij "het gereden zijn in het algemeen" zou ik zeggen.

HILDAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 11:40

GeJe schreef:
HILDAA schreef:
Staat in het cursusboek!

Meen je niet! Is dat een cursus van kort geleden dan? Zo heb ik het in ieder geval niet geleerd en ik vind het ook nergens op slaan. Zoiets beoordeel je bij "het gereden zijn in het algemeen" zou ik zeggen.

Ik heb de curcus 3 jaar geleden gedaan. Het stond er maar heel klein in maar onze curcusleider wees ons erop, anders had ik het ook niet gelezen. Ik moet zeggen dat ik het ook niet erg zwaar meetel hoor, je kijkt toch vooral naar de combinatie.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:47

Anoukie schreef:
Nou CGJ, jij bent jury, die uitspraak over die voorlezer klopt dus ook niet Knipoog. Misschien begrijp jij het niet helemaal en moet je even terug op jury-opfris-cursus Haha!?

Schijnheilig

Met de jury-pet op mag het natuurlijk niet.......... (maar ik kan natuurlijk best iets door de vingers zien...Knipoog)
Met de ruiter/trainer/voorlezer-pet op is véél meer geoorloofd........ Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:49

Missouri schreef:

Silly wassen en vlechten duurt alles bij elkaar ongeveer 2 uur (het is een schimmel en ze heeft een hekel aan stilstaan Knipoog ).

Gewoon goed vastzeten en de stoomcleaner er op............. Nagelbijten / Gniffelen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:50

GeJe schreef:
En als ik "lievertjes" in de baan heb, moeten die juist extra hun best doen...hahaha... nee hoor. Soms verwacht ik heel wat van een combinatie en dan blijkt bij het punten tellen dat er maar 150 punten ofzo zijn weggegeven.

oh.......... vandaar........... Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:51

GeJe schreef:
Veel mensen (ook jury's) roepen "stelling, buiging...blablabla... maar gebruiken die begrippen door elkaar. Als een paard met te veel stelling wordt gereden, hoeft 'ie niet verbogen te zijn Verward Je moet juist proberen om he commentaar zo te geven dat je er als ruiter wat mee kunt. Wanneer je paard al bokkend en met z'n kop omhoog in galop aanspringt, snap je heus wel waar die 4 of 3 voor is... toch?

"iets tegen de hand"........ Schijnheilig

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 12:58

hooii ik vind dat dit niet helemaal kloptmijn pony loopt ook bijna nooit aan de teugel met wedstrijden omdat ze dan teveel ziet.en toch heb ik nu in een half jaar 9 wintspunten.alleen door netjes op de letters te rijden en het er gewoon netjes uit te laten zien.1 keer is wel op mijn coupon geschreven dat ze nagevelijk MOET lopen stond er.en 2 keer is eht gebeurd dat de pony's die aan de teugel liepen die kregen vaak meer punten terwijl ze neit netjes reden. dus daar geef ik je wel gelijk in!

Groetjes Dionne

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:12

Lilol0v3r, lees je de volgende keer je bericht even na op spel- en typfouten Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:16

Lielle schreef:
Lilol0v3r, lees je de volgende keer je bericht even na op spel- en typfouten Ja

......... en dan naam ook......... Frusty

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:21

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:

"iets tegen de hand"........ Schijnheilig

"Verzet" lijkt me ook duidelijk Knipoog

Een jury had bij een vriendin er op geschreven: "Knap blijven zitten!"
hihihi, dat vond ik ook wel aardig Haha!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:34

BrittJl0ver schreef:
Die vrouw reed schouderbinnenwaarts ipv travers in de Z2.

Heb ik laatst ook gedaan Schijnheilig
Ik mocht van de jury dat onderdeel overnieuw doen, en volgens mij heeft hij niet eens -2 gegeven. T erge was dat ik t zelf niet in de gaten had, ik kwam langs de auto..en toen zei die: ja volgens mij was dat niet de bedoeling he...rijd maar overnieuw. Vond ik wel heel aardig Lachen

Ik weet niet of de jurering strenger is dan vroeger..zo oud ben ik nog niet Knipoog maar ik vind dat er over het algemeen heel reeel gepunt wordt Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 13:44

Wanneer je paard al bokkend en met z'n kop omhoog in galopaanspringt, snap je heus wel waar die 4 of 3 voor is... toch?

Nee hoor meneer, hoe gooit gewoon wat hoog op tijdens het aanspringen

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:49

Missouri schreef:
Over dat vlechten trouwens, ik rij ook een Haf. En REKEN maar dat het mooi wit en knoopvrij krijgen van die manen tien keer meer werk is dan mijn 'warmbloed'Silly even in te vlechten hoor.

Silly wassen en vlechten duurt alles bij elkaar ongeveer 2 uur (het is een schimmel en ze heeft een hekel aan stilstaan Knipoog ).
Harley wassen (en de avond van tevoren gaan zijn manen in de vlechten, omdat ze anders weer vies worden Tong uitsteken ) duurt ongeveer 3 uur... en die staat braaf stil Schijnheilig

Dus dat mensen die hun Haf niet vlechten minder werk hebben vind ik echt onzin. Ik weet zeker dat de Haf van van Baalen met zijn korte maantjes keurig ingevlochten sneller klaar is dan de onze!

hier ben ik het ook helemaal mee eens!!
de dikke en lange manen van een haflinger wassen en helemaal uitpluizen is veel meer werk dan een paar knotjes maken!!+ dat een haflinger vaan ook nog is een 3 keer zo dikke staart heeft als een kwpner en dat dus ook nog is veel meer tijd kost om die schoon te krijgen en uit te pluizen!
@karinvd beetje raar dat je dat dan minder waardeert!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:36

noussie schreef:
hier ben ik het ook helemaal mee eens!!
de dikke en lange manen van een haflinger wassen en helemaal uitpluizen is veel meer werk dan een paar knotjes maken!!+ dat een haflinger vaan ook nog is een 3 keer zo dikke staart heeft als een kwpner en dat dus ook nog is veel meer tijd kost om die schoon te krijgen en uit te pluizen!
@karinvd beetje raar dat je dat dan minder waardeert!

Is het dan zoveel moeite er ook nog even een hengstenvlecht in te maken? Dat staat toch veel verzorgder? Bovendien kom je dan niet met je handen in de knoop te zitten met de manen. Het is dus nog handiger ook! Haha! Bovendien heb je zelf voor een Haflinger gekozen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 21:12

KarinvdM schreef:
Is het dan zoveel moeite er ook nog even een hengstenvlecht in te maken? Dat staat toch veel verzorgder? Bovendien kom je dan niet met je handen in de knoop te zitten met de manen. Het is dus nog handiger ook! Haha! Bovendien heb je zelf voor een Haflinger gekozen.

Ik ben het wel met je eens, staat veel verzorgder. Er zijn er ook bij die paarden met ontzettend lelijke 'lange' manen hebben (dooie punten e.d.) en met knotten of desnoods een hengstenvlecht zie je dat niet. Tevens zie je de hals van het paard dan beter.

Bovendien is geen enkel paard geboren met kort getrokken, rechte manen... Dus wat is rastypisch voorstellen dan nog?! KWPN-ers hebben dan net zoveel recht om met lange manen de ring in te komen.

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:17

KarinvdM schreef:

het is minder moeite om er een hengstenvlecht in te maken dan om ze helemaal te wassen en uit te pluizen.
en dat het handiger is om niet in de knoop te komen is wel zo! al heb ik hier geen last van! als je gewoon je handen stil houd kan je ook niet in de knoop raken lijkt mij..
en verzorgder.. noujah das jou mening.. ik vind los juist heel mooi!
heb ook al van veel jury's complimentjes gehad en krijg vaak leuke reacties!
en ben blij dat ik voor een haffie heb gekozen! wordt ook door de meeste jury's goed gewaardeerd!