ZZGP Selectie Ermelo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magique

Re: ZZGP Selectie Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:18

Negro: door een dierenarts verprutst en niet meer in staat om in de ring te acteren (Fout van Da)
Osmium: een kapotte nek kan niet meer aan de teugel *
Metall: pees-blessure aan het voorbeen staat momenteel in Zweden Peesblessure kan ieder paard overkomen
Kennedy :het slijmvlies van de lagen is zo beschadigd dat er geen bit meer in kan *
Pyriet: ondanks training door Hinneman niet geschikt voor de dressuur bevonden geen blessure dus
Rousseau: kaken kapot gereden is aan het revalideren *

* Zijn typisch veelal blessures die aan de ruiters te wijten zijn lijkt mij ....Werd Kennedy niet voor het laatst gereden door Mr Gal? Sommige dingen vallen meteen weer op zijn plaats Haha!

Lijstje zegt toch ook weer genoeg over hoe die beesten gereden zijn, Niet ieder beest accepteert ruk en trekwerk, zeker Ferro's niet (spreek uit eigen ervaring)

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:28

Magique schreef:
Lijstje zegt toch ook weer genoeg over hoe die beesten gereden zijn, Niet ieder beest accepteert ruk en trekwerk, zeker Ferro's niet (spreek uit eigen ervaring)

Pennyalarm *o/* Knipoog

Wel lekker makkelijk allemaal, ik kan me wat dat betreft wel vinden een post van Aimee hier in dit topic.

Zijn ze misschien stuk gegaan omdat er dingen gedaan moesten worden waar het paard het talent gewoon niet voor heeft? Kan je de ruiter daar dan wel de schuld van geven, zijn de eigenaren dan blind? Nee hoor die zien ik ook wel dat het laatste "eruitgetrokken" moet worden, maar it's all about the money niet waar Knipoog

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:38

Wouter24 schreef:
Zijn ze misschien stuk gegaan omdat er dingen gedaan moesten worden waar het paard het talent gewoon niet voor heeft?

Schei toch uit; geen talent om zich te laten rukken in zijn mond zeker?
Als er paarden zijn met talent voor het echte werk zijn het de Ferro's wel, stuk voor stuk super galop met een draf waar je wat mee kan.
Het zijn geen paarden nee waar je iemand op moet zetten die de draf eruit trekt, zal geen namen noemen Haha!

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:42

Magique schreef:
Als er paarden zijn met talent voor het echte werk zijn het de Ferro's wel, stuk voor stuk super galop met een draf waar je wat mee kan.

Waarom dan uit zoveel dekkingen zo weinig aan de top? Sorry was een open deur natuurlijk Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:47

Wat is de top?
Er lopen er minstens 4 GP rond zeker niet verkeerd, toch?

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:59

Ik zag dat Jiska van de Akker goed gepresteerd heeft in Ermelo heeft iemand haar zien rijden?

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:52

ik zie ook vriendin van mij erbij staan *LOL*

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:29

CGJ12 schreef:
Och, dat vind ik wel meevallen.
DVB scoort toch best verdienstelijk in alle klassen.
Zo'n Radar blijft natuurlijk een uit de kluiten gwewassen New-Forest, en dat valt het mij allemaal nog niks tegen.
Ik vind het best knap.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:37

Ik ben eigenlijk helemaal geen Ferro fan, maar ik zag Paddox met Marijke Folmer in Ermelo op de zaterdag, en ik moet toch wel zeggen dat ik dat een errrrrug goed paard vind!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:43

pukpaleis schreef:
Negro: door een dierenarts verprutst en niet meer in staat om in de ring te acteren
Osmium: een kapotte nek kan niet meer aan de teugel
Metall: pees-blessure aan het voorbeen staat momenteel in Zweden
Kennedy :het slijmvlies van de lagen is zo beschadigd dat er geen bit meer in kan
Pyriet: ondanks training door Hinneman niet geschikt voor de dressuur bevonden
Rousseau: kaken kapot gereden is aan het revalideren
Paddox: meer dan gemiddeld succesvol op zz-licht niveau
Rhodium: de belofte en hoop voor de toekomst succesvol in hengsten-competitie op Z niveau

Toch leuk voor die dieren dat het HENGSTEN zijn.......
Wat zou er mee gebeurd zijn als het ruinen waren.....

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:09

Is dit nou weer een Ferro/ Gribus topic of gaan we nog on topic en vergelijken we de punten eens tussen de diverse jury's.

Want dat lijkt ook op de hippiade van dit jaar!

En ik altijd maar denken dat je de idiote verschillen achter je laat als je ZZGP gaat starten.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:56

amondi schreef:
Is dit nou weer een Ferro/ Gribus topic of gaan we nog on topic en vergelijken we de punten eens tussen de diverse jury's.

En ik altijd maar denken dat je de idiote verschillen achter je laat als je ZZGP gaat starten.

Natuurlijk zit bij de ZZGP het "creme de la creme" van onze juryleden in Nederland. Maar ook hier zitten mensen tussen die niet op basis van wat ze kennen maar wie ze kennen daar terecht zijn gekomen. Kijk maar eens naar de lijst van de lijst met nieuwe nationale juryleden. (of zijn die nog candidaat?) Kan je van allemaal toch niet zeggen dat die op basis van eigen prestaties en/of kennis van zaken geselecteerd zijn. Wel op basis dat ze dicht bij het vuur zitten. Van een aantal weet ik dat die zelf nog nooit verder zijn gekomen dan Z of Z2 basis. Terwijl de criteria volgens mij waren dat je zelf natioaal
gereden diende te hebben.

Het merendeel van het nationale jurycorps is overigens goed maar die andere .....

Daarnaast zullen verschillen altijd blijven want op elk onderdeel maar 1 punt verschil geeft onderaan de streep die enorme verschillen, terwijl ze het toch min of meer met elkaar eens zijn.

Overigens zijn die verschillen wel leuk: hebben we weer wat om over
te praten!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:04

amondi schreef:

De instroom van enkele nieuw jury's heeft enkele "missers'" opgeleverd.
Dat klopt.
Wat daar aan gedaan gaat worden is nog niet geheel bekend, maar de ZZGP is op de hoogte. Geloof me.........

........maar de ouders gooien niet zo snel de eigen jongen uit het nest. Zelfs al zijn het "achterblijvertjes". Dat mogen de sterkste jongen doen....... Haha!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:09

Die ouders zouden er goed aan doen om die kids nog van zwembandjes te voorzien en zeker niet los te laten zwemmen.

En idd, op alle punten 1 verschil en je zit al op -30 of +30. Maar een eenvoudige Z jury was dan allang gezakt. Dit was wel een selectie, die profs en zeer goede amateurs mogen toch wel verwachten dat de jury's bekwaam zijn en niet op naam zijn geselecteerd!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:22

Magique schreef:

Ging het over de kwaliteit van Gribaldi zelf dan Verward

Over Grib als vaderdier toch?

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:26

amondi schreef:
Die ouders zouden er goed aan doen om die kids nog van zwembandjes te voorzien en zeker niet los te laten zwemmen.

En idd, op alle punten 1 verschil en je zit al op -30 of +30. Maar een eenvoudige Z jury was dan allang gezakt. Dit was wel een selectie, die profs en zeer goede amateurs mogen toch wel verwachten dat de jury's bekwaam zijn en niet op naam zijn geselecteerd!

Deze juryleden zijn niet op naam geselecteerd maar door hun zitting in regiobesturen, commissies en/of vriendjes zijn met, heel dicht bij het vuur zitten en zichzelf naar voren schuiven als candidaat.

Dit geldt nog steeds op alle nivo's bij de KNHS en waarschijnlijk voor alle disciplines (kan zelf alleen oordelen over dressuur en springen).

Ook daar heeft de fusie dus geen redding gebracht. In tegendeel zelfs, door de wanorde die er heerst(e) zijn niet de juiste mensen geselecteerd voor allerlei funties. Ook het bloedgroepen verhaal (KNF,
NBVR en NKB) speelt daarin (nog steeds) een belangrijke rol.

En dit is geen mening maar een constatering van feiten!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:40

boute uitspraken, ik ben maar een leek op dit gebied en dat wil ik graag zo houden.
Dan kan ik tenminste niet gehindert, door enige kennis van zaken doorbokken.

Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat mensen graag naar vorengeschoven willen worden als jury.
Kan ik me wel leukere baantjes indenken.
Trainersplatform o.i.d, dan pas kun je echt je vriendjes bevoordelen en ze in een kader of talentenplan schuiven.

laborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:45

[
Citaat:
quote="CGJ12
De instroom van enkele nieuw jury's heeft enkele "missers'" opgeleverd.
Dat klopt.
Wat daar aan gedaan gaat worden is nog niet geheel bekend, maar de ZZGP is op de hoogte. Geloof me.........

........ Haha!

Heb jij "insite information"?

Want dan zit ook jij dicht bij het "vuur""! Bloos Pling

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:42

amondi schreef:
Trainersplatform o.i.d, dan pas kun je echt je vriendjes bevoordelen en ze in een kader of talentenplan schuiven.

Het trainersplatform oefent zelfs sterke druk uit op de jury's om de "juiste" mensen in de kopgroep te plaatsen, en om bepaalde mensen onder de 63% te houden........... Ja

Dat noemen ze dan geen "druk uitoefenen", maar het "bijscholen" van jury's on-the-spot......

Maar ik heb nu niet gelijk het idee dat het dan gaat om het bevoordelen van vriendjes. Zo moet je dat niet zien. Het betreft veelal gewoon een verschil van inzicht...
De mensen van het trainersplatform / bondscoaches weten wel ongeveer welke combinaties in het buitenland hoog beoordeeld worden, en welke minder hoog. Dan is het wel verrekt handig dat dezelfde combinaties in Nederland óók op die volgorde gepunt worden........ Ja

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:50

Ah, juist. En omdat die combinaties al jaren van te voren vast staan, moeten de anderen gewoon achteraan aansluiten.

Je hebt denk ik gelijk, dan snap ik ook opeens de ponykaders( niet allemaal maar er zitten er tussen)
Daar "rijden" kinderen in, die nog nooit een pony ook maar zadelmak hebben gereden. Of een buitenrit zullen maken, maar wel z.g. tot de top van nederland horen. Maar ondertussen doen ze niks anders dan meeliften.

En dat je gelijk hebt blijkt dus ook wel uit het feit dat het geen drol uitmaakt wie die pony's rijden, ze worden gewoon doorgeschoven naar de volgende totdat ie dood neervalt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:05

amondi schreef:
Je hebt denk ik gelijk, dan snap ik ook opeens de ponykaders( niet allemaal maar er zitten er tussen)
Daar "rijden" kinderen in,
die nog nooit een pony ook maar zadelmak hebben gereden.

Of een
buitenrit zullen make

n, maar wel z.g. tot de top van nederland horen. Maar ondertussen doen ze niks anders dan meeliften.

Dat lijkt me ook totaal niet relevant.
Je moet de combinaties uitzenden die op het EK het hoogst gaan scoren.
Of ze nu meeliften of zelf sturen maakt (me) geen ruk uit.
75% en een gouden medaille is het doel.
De zeer ervaren bondscoaches weten drommels goed welke combinaties waarschijnlijk hoog gaan eindigen.

Zadelmak maken en buitenritten zijn andere takken van sport (springen / endurance Haha!)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:17

Heb je ook gelijk in, maar het betekent wel dat je je geen illusies moet gaan maken dat jury's naar je kwaliteiten en je proef gaan zitten kijken en beoordelen.

Ze kijken dus naar hoe je in de wereld kunt scoren.
En dus zullen ze de grote namen altijd boven janboerenl*l moeten zetten. Want die kan niet scoren in het buitenland en cvb wel.
*note* cvb is alleen een voorbeeld heeft niets met haar persoonlijk te maken.( voor ik de hele fanclub over me heen krijg.)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:21

Wouter24 schreef:
Zijn ze misschien stuk gegaan omdat er dingen gedaan moesten worden waar het paard het talent gewoon niet voor heeft?

Dan heb je mijn post totaal verkeerd begrepen! Ik stel juist dat de Ferro's meer talent hebben dan bijv. de Gribs, maar dat dat er alleen uitkomt met kundig rijden. Rijkunst, geduld en tijd is over het algemeen waar het aan ontbreekt en dan maak je een Ferro kapot. Niet omdat bij de Ferro zelf het talent ontbreekt, juist niet!
Kapot getrokken kaken en lagen geven imo alleen maar het bewijs dat ik daarmee in de goede richting zit.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:27

Kijk hieronder, jury H haalt het niet in zijn hoofd om die Sambertino naast of boven de Jazz of Ferro te plaatsen, die heeft geen kans in het buitenland. Terwijl ze voor de rest echt wel op 1 lijn zitten. Maar dat het zo gebeurt wil nog niet zeggen dat ik het ermee eens ben. Al rijdt dat mens( grapje, moet kunnen) op een ezel, als ze bij de beste rijdt moet je haar daar ook plaatsen.

Nr Combnr Amazone/ruiter Paard Vader H C TT %
1 317882OB Brucher, Laurine Ofrie Ferro 199 203 402 64.84
2 377740BS Sterrenburg, Marcel Beuke Jazz 194 204 398 64.19
3 248985OB Bouwdewijns, Dorine Opium Peter 187 202 389 62.74
4 295861PM Mens, Ilona Pionier Sambertino 177 203 380 61.29
5 368888RH Hansen, Anouk Rhaps Julio Mariner 185 193 378 60.97
6 365593PB Bastings, Remy Pylottie W Jazz 183 194 377 60.81
7 298109PR Reverdink,Port-Au-PrincDon Primaire 191 185 376 60.65
8 380536OS Scholtens, On The RocksCorleone 183 192 375 60.48
9 329109JG Goes, Christianne Accountancy Jip Aram 183 191 374 60.32
10 276158OK Keijzer, Outside Jazz 181 191 372 60.00
11 295400OB Bax, Bart Olivi Jazz 192 177 369 59.52
12 257410NE Erp, Adri v Nearco Ircolan 183 184 367 59.19
13 340093JH Heuij, JaapJuultje HMichelanlo 180 180 360 58.06
13 256797ND Dijk, A Nicoroodnoot Iglesias 179 181 360 58.06
15 246131OT Tuss, Saskia Ontario TBalzflug 178 174 352 56.77
16 255286NG Grondsma, CNimro GH Ferro 175 173 348 56.13
17 373032BK Keet, Kirsten Bojar Bachus 177 165 342 55.16
18 302977OB Brink, Lorraine vd Orlandus Juventus 168 173 341 55.00
19 198587TH Kelder, Marjolein Thunder Stone Candyboy 164 173 337 54.35
19 352254NW Wezel, Yvette v Nocturnal Grey Contango 166 171 337 54.35
21 219138NH Hollander, Miriam No Mercy Belisar 166 160 326 52.58
22 205165SR Rijn, Eva v Valentijn Sit this O.O. 154 164 318 51.29

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:38

niemand Jiska van den Akker zien rijden??
Was erg benieuwd naar haar rijkunsten, ze heeft Imke Schellekens verslagen met de merrie mariola.
Ik vind het een knappe prestatie.