Dressuur moet meer op het publiek gericht worden.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:36

Is toch gezellig zo'n kluppie, bij elkaar? Kunnen jullie haar allemaal troosten nadat ik gisteren een beetje op haar heb gemopperd..

on-topic: Ik ben er nog niet helemaal uit... ik zit ook vaak in vervoering en stilte te kijken. Maar een beetje meer 'lossigheid' zoals bij de springpaarden is ook niet helemaal verkeerd. Maar dat heeft meer met de 'algemene ontwikkeling' van de paarden (die padaula dus echt totaal niet heeft) te maken, dan hoe ik een kur op muziek zou willen bekijken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 19:29

Horsedances schreef:
Ik ben even een hele grappige Pd2 van Marlies en Coby op het Internet aan het zetten. Marlies was toen ongeveer 6 of 7 jaar.

Tja, knap gereden van Coby en we wisten al dat Marlies al zeer jong de ideale leerpony onder de kont geschoven kreeg.
Waarvoor diende deze video-link? Ik hoop niet om meer sympathie voor Marlies te oogsten of nieuwe Marlies-fans te werven, want dan is die missie (in mijn geval) flink mislukt....

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:55

Aimee schreef:
Tja, knap gereden van Coby en we wisten al dat Marlies al zeer jong de ideale leerpony onder de kont geschoven kreeg.
Waarvoor diende deze video-link? Ik hoop niet om meer sympathie voor Marlies te oogsten of nieuwe Marlies-fans te werven, want dan is die missie (in mijn geval) flink mislukt....

Daar pak je de koe bij de horens aimee! Knipoog

Dat kan ook niet zo moeilijk zijn, om met een ruim assortiment opgeleide paarden toevallig in verschillende EK teams terecht te komen. Scheve mond
Vaak denk ik bij mezelf: Zou marlies ook zo "goed" zijn als ze de mogelijkheden had die ik vroeger had? Als ik toen toch ten minste 5 lichte tour paarden op stal had, zou ik toch ook al verschillende ek`s gereden hebben (daarbij nog eens het idee dat als het ff niet gaat meteen mams erop gaat of je gewoon een ander paard pakt)!
(dit zal wel weer een eeuwige discussie opleveren, wat NIET mijn bedoeling is) maar ik zeg wel waar het op staat.

wendela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 20:49

Aimee schreef:

Het valt mij op Aimee dat jij altijd commentaar hebt op Coby!!!Dat was al dat ik daar nog trainde . Waarom heb jij zo'n afkeertegen de van Baalen's.Volgens mij heb jij nog niet zoveel gemaakt in de sport ,ken je hun niet persoonlijk en ben je volwassen?nou ik vind je een onvolwassen persoon en volgens mij heb jij zelf nog niets bereikt.Ik zou dat eerst gaan doen en pas daarna mag je je grote mond open trekken.Volgens mij ben je gewoon jaloers.En oh ja haal even dar olympische teken bij je naam vandaan.Want met dat slappe gepraat van jou zul je dat nooit bereiken.
VOOR DE ANDERE LEZERS SORRY MAAR IK MOEST DIT EVEN KWIJT TEGEN MEVROUW AIMEE.En jullie moeten eens niet denken dat alles je zo aan komt waaien, want dat is echt niet zo hoor.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 21:08

Ook ik had dit al gelezen, maar ik vond het echt niet waard om er op te reageren. Sommige mensen zullen nu éénmaal altijd toestenbord-rijders blijven.

Theo

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:11

wendela schreef:
En jullie moeten eens niet denken dat alles je zo aan komt waaien, want dat is echt niet zo hoor.

Gelijk heb je wendela, maar wees eerlijk. Om daadwerkelijk een grote kans te maken op een ek-team plaats, ben je gewoon aangewezen op iemand met veel geld die een opgeleid paard voor je koopt, of iemand die opgeleide paarden voor je klaar heeft staan. HELAAS Scheve mond
Bekijk nu eens op objectieve wijze hoeveel er de laatste jaren in de jeugdteams zaten, die hun paard/pony ZELF (dus niet dat doordeweeks de trainer/moeder/vader/ of wie dan ook erop gaat zitten, en alleen op wedstrijden met de eer lachen) hebben opgeleid tot dat niveau, dat is meer uitzondering dan regel hoor!
Dus blijkt het altijd nog een stuk makkelijker te zijn om met een paard/pony weg te rijden waar alle knopjes al op zitten, dan bij 1 waar je het zelf aan moet rijden...

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 21:42

wendela schreef:
.En jullie moeten eens niet denken dat alles je zo aan komt waaien

Zei het meisje waar al het nodige is aangewaaid Haha!

Om echt door te breken is een kruiwagen geen must, die vallen toch wel door de mand ....

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:14

Tjonge jonge, wat een afgunst.
De meesten van jullie weten al dat ik een grote fan van Marlies ben, haar rijkunsten bewijst ze zelf.
Daarbij heeft ze zich in mijn ogen nog meer bewezen van haar feeling omdat ik in een jaar ongeveer 8% vooruit ben gegaan -> van niks tot een teamplaats, door haar trainingen!!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:29

Nou heb alle 3 de stukjes bekeken.. Ik vond alleen het bij het eind stuk de mensen wat hinderlijk maar verder niet hoor.. Ik had ook niet het idee dat het paard er verschrikkelijk afgeleid door werd..
Het is maar waar je je als ruiter druk om maakt.. Je kan niet van zoveel mensen verwachten dat ze allemaal stil zijn.. Scheve mond

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 11:26

Nistria schreef :

Citaat:
Tjonge jonge, wat een afgunst.

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Het zijn wel altijd dezelfde, ik heb meer dan 1500 reacties gekregen vanuit de hele wereld, maar alleen hier weer dan kinnesinne.

En tsjonge tsjonge wat was die Anjonette toch een dure pony.

Theo

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:26

Goh, het stinkt hier weer naar jaloezie zeg, jammer hoor Scheve mond
Gaat er iemand nog naar de vriendenclinic van Van Baalen morgen?
of zitten al de jaloerse mensen volgende week bij Bartels?
of is dat dan hetzelfde verhaal --> ze hebben veel meer kansen gehad dan wij. Nou boehoehoe Huilen ...wat een ramp Tong uitsteken
Ik kan er tenminste van genieten.
jammer dat er niet meer on-topic gereageerd wordt (goed zo Obelix).
de voorgaande discussie was veel interessanter, dan deze calimero Zij zijn groot en ik is klein!'zij zijn groot en ik is klein' acties.

dit is eigenlijk het reageren niet waard

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:38

lindaB schreef:
Gelijk heb je wendela, maar wees eerlijk. Om daadwerkelijk een grote kans te maken op een ek-team plaats, ben je gewoon aangewezen op iemand met veel geld die een opgeleid paard voor je koopt, of iemand die opgeleide paarden voor je klaar heeft staan. HELAAS Scheve mond
Bekijk nu eens op objectieve wijze hoeveel er de laatste jaren in de jeugdteams zaten, die hun paard/pony ZELF (dus niet dat doordeweeks de trainer/moeder/vader/ of wie dan ook erop gaat zitten, en alleen op wedstrijden met de eer lachen) hebben opgeleid tot dat niveau, dat is meer uitzondering dan regel hoor!
Dus blijkt het altijd nog een stuk makkelijker te zijn om met een paard/pony weg te rijden waar alle knopjes al op zitten, dan bij 1 waar je het zelf aan moet rijden...

Petra van Esch

Krackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:06

Magique schreef:
Zei het meisje waar al het nodige is aangewaaid Haha!

Om echt door te breken is een kruiwagen geen must, die vallen toch wel door de mand ....

Dat is dus niet waar dat het Wendela is aan gewaaid want ze heeft het nooit echt gemaakt .
Ze heeft 1x maar in een A team gezeten en verder nada.

Maar wat een jaloezie Lovers

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:36

Jaloezie, Afgunst Verward

Nou denk het niet, ik heb het eerder te doen met mensen die al op een voorbewerkt paard in een kader wordt opgenomen, neemt toch de nodige (psychische) druk met zich mee ......
Kan veel respect hebben voor mensen hebben zoals b.v. Tommie Visser, Edward Gal, Antoinette Falandt, Nistria etc. die door keihard werken zijn geworden zoals ze nu zijn en bij wie geen kant en klaar paard stond.
Dat noem ik talent.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 13:40

Correctie;
Antoinette's vader heeft kruiwagens vol hoor Knipoog
Ze zal er zelf niet minder hard om gewerkt hebben, maar financieel gezien heeft zij meer ruimte dan de andere die jij noemt.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:12

Citaat:
Ik heb liever een doodse stilte tijdens een proef en daarna een daverend applaus als blijk van waardering dan een onrustige omgeving.....
Idd 1 iemand die bonkend een houten tribune afstampt is zeer hinderlijk. Al heb je nog zo'n braaf paard, t blijft hinderlijk

Hier ben ik het helemaal mee eens, als het stil is kunnen sommige mensen zich beter concentreren denk ik.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:19

Magique schreef:
Jaloezie, Afgunst Verward

Nou denk het niet, ik heb het eerder te doen met mensen die al op een voorbewerkt paard in een kader wordt opgenomen, neemt toch de nodige (psychische) druk met zich mee ......
Kan veel respect hebben voor mensen hebben zoals b.v. Tommie Visser, Edward Gal, Antoinette Falandt, Nistria etc. die door keihard werken zijn geworden zoals ze nu zijn en bij wie geen kant en klaar paard stond.
Dat noem ik talent.

Heeft 1 van genoemde ruiters dan ouders of (schoon)familie die een inkomen van Jan Modaal hebben???
Volgens mij hebben alle genoemde ruiters de financiële mogelijkheden om een talentvol paard en goede instructie te kunnen veroorloven?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:46

Horsedances schreef:
En daarom geven Olympische juryleden als Maurel, Steiner, Gribbons etc.. zo'n hoge score (74+% en 79+%) aan dat rommelige geheel van die Fries ?! Haha!

Ik heb ik Athene geen enkel paard zulke pirouette's zien springen.

Theo

Sja Friezen he Haha! In 2008 doet Adel zijn debuut misschien wel op de spelen Knipoog

Wat een ontzettend mooie filmpjes!!! En ik vind het gejuich ook leuk. Alhoewel, ik weet niet hoe Ynz op geklap tijdens de proef gaat reageren *LOL*

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 14:51

Ragne schreef:
Goh, het stinkt hier weer naar jaloezie zeg, jammer hoor Scheve mond
Gaat er iemand nog naar de vriendenclinic van Van Baalen morgen?
of zitten al de jaloerse mensen volgende week bij Bartels?
of is dat dan hetzelfde verhaal --> ze hebben veel meer kansen gehad dan wij. Nou boehoehoe Huilen ...wat een ramp Tong uitsteken
Ik kan er tenminste van genieten.
jammer dat er niet meer on-topic gereageerd wordt (goed zo Obelix).
de voorgaande discussie was veel interessanter, dan deze calimero Zij zijn groot en ik is klein!'zij zijn groot en ik is klein' acties.

dit is eigenlijk het reageren niet waard

Morgen gaan we idd naar Van Baalen en zaterdag mag ik meedoen aan de Barokke Paardendag bij Bartels Bloos en jaloers? Ik zou niet weten waarop Tong uitsteken Ik ben hardstikke happy met mijn knol die ik helemaal zelf op M1 niveau gebracht heb Lachen gewoon proberen wat in je eigen mars ligt en het gras bij de buren zal altijd wel groener zijn...

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 15:25

Starbreeze schreef:
Morgen gaan we idd naar Van Baalen en zaterdag mag ik meedoen aan de Barokke Paardendag bij Bartels Bloos en jaloers? Ik zou niet weten waarop Tong uitsteken Ik ben hardstikke happy met mijn knol die ik helemaal zelf op M1 niveau gebracht heb Lachen gewoon proberen wat in je eigen mars ligt en het gras bij de buren zal altijd wel groener zijn...

me2 Knipoog OK dan!
trouwens ook dat van eigen paard op M1 niveau
en niet dat van Bartels...hoewel, je weet nooit he

nee, sommige mensen hier zijn nogal jaloers en reageren graag off-topic...wat ik nu ook doe trouwens Haha!

lindaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 16:33

Ik ben heeel blij dat ik nu de kans ga krijgen een opgeleid paard te rijden Haha!, voorheen reed ik ze allemaal zelf aan (waar ik overigens veel van geleerd heb) maar ben "helaas" genoodzaakt om echt een kans te maken, zo`n duur paard te kopen. (Ik wil die ervaring ook eens op doen)...

maar goed on-topic: ik weet zeker dat door de kur op muziek alleen al, dressuur veel meer publiekgericht is geworden. Het mystieke van de stilte met zo`n dansend paard heeft wel wat, het zou zonde zijn als door het geklap en gestamp van publiek mooie muziekale overgangen verloren gaan.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 20:04

Ik persoonlijk heb het ook graag stil op de tribune....
Wel met een hoop appplaus na afloop maar op het "moment supreme" graag rustig.....

Door dit topic krijg ik al visioenen van zangkoren op de tribunes Haha! Clown

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 09:20

Starbreeze schreef:
Morgen gaan we idd naar Van Baalen

Hey gezellig! Dan zie ik je vast nog wel!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 10:11

CarS schreef:
Door dit topic krijg ik al visioenen van zangkoren op de tribunes Haha! Clown

"Híj is een hondenl*l!"
".... is de h**r van paardenland!"

Zoiets? Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:00

Sjuimpje schreef:
"Híj is een hondenl*l!"
".... is de h**r van paardenland!"

Zoiets? Haha!

Wanneer moest jij ook al weer kur rijden Schijnheilig Haha! ? Wil best een retourtje Den Haag regelen voor een paar mensen hoor *LOL* Knipoog.