Hoedje --> verdienen of gewoon opzetten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:52

sjaantje"]
[quote="Feetje"][quote="Uums schreef:
Ik ken toch echt veel juryleden (in het nuchtere noorden, dat wel) die een hoedje in de B afraden, zo niet afstraffen.

Dit is dan wel heel oneerlijk, zolang het niet verboden is zou het niet aangerekend mogen worden qua punten vind ik...
[/quote]

Afstraffen is natuurlijk niet eerlijk, maar afraden vind ik heel logisch en ben ik het ook mee eens. Wat moet je in gódsnaam in de B met een hoedje???????? Verward
[/quote]

Opzetten ofzo Verward

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:07

Feetje schreef:
Opzetten ofzo Verward

Haha!
OK dan!

Ik vind het absurd hoor... Zou het zelfde zijn als we iedereen die in de B, L en M rijdt nu maar gaan verbieden om met een vierkant zadeldekje te rijden, die moet maar gewoon met een zadelvormig shabrack rijden...

Net zo dom, want waarom aan iemands tenue eisen stellen?
Net of die Engelse dopjes zo veilig zijn, sterker nog, die zijn nog onveiliger want die harde, lage rand in je nek heeft menig mens al een whiplash bezorgt.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:27

ik vindt dat je hem moet verdienen.
als je al in de b.l enz vindt ik het een beetje van "ja ik kan heel goed rijden"
dat vindt ik

Verow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:02

Taaclover schreef:
Ga je beter rijden van een hoedje? Nee!
Dus waarom moet je hem dan verdienen.

Ga je beter rijden van een medaille? Nee!
Maar dat moet je toch ook verdienen Knipoog

No offense, hoor, voel je vooral niet aangevallen of iets Haha! Maar dat is mijn mening.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:03

Maar je hebt wel bewezen de klasses B tot M2 gereden te hebben, dat moet de ruiters van b=blijven
Of L = levenslang nog maar doen Tong uitsteken

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:07

En toch hangt het ook van je leeftijd af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:08

Klopt, want bij de pony's mag het niet eerder dan de Z

maar ik heb het idee dat je dat niet bedoelde Haha!
maar wat je wel bedoelt weet ik niet Bloos

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:11

Gewoon, hoe je het wilt opvatten bedoel ik het.. (als je het tegen mij had Tong uitsteken)
Dusdat een kind van 12 niet met een hoedje gaat starten, terwijl een vrouw die Z heeft gereden opnieuw start met een andere paard in de L1 (dat mag dan als je z hebt gereden, dan mag je de B ovrslaan) misschien wel meteen een hoedje op zet.
het is gewoon een samenhang van alle omstandig heden. Lachen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:27

Voor mij nog steeds de vraag: waarom überhaupt een hoedje?

Ja, staat mooi. Ben ik het hartstikke mee eens. Maar al kan zo'n champignon op je hoofd een whiplash veroorzaken, als je zonder rijdt kan het je dood betekenen. En tuurlijk komt dit zelden voor, maar uitzonderingen bevestigen de regel. En was het nou dat je minder punten kreeg als je met een cap in de Z startte, maar nee...

Maar ik heb al eerder gezegd: als je je er lekker bij voelt en denkt dat het niets afdoet aan je veiligheid, mijn zege heb je. Ik zweer zelf alleen bij een goede cap. En dat is een mening dus daar valt niets tegenin te brengen Tong uitsteken

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:29

Hehe ja Effy Tong uitsteken
Ik rij ook altijd met cap.. Lachen
*Amen*

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:30

Haha!

Tygahno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:10

Ik heb met mijn vorige paard Z2 gereden en had vanaf de M een hoedje op.
Met mijn nieuwe paard ben ik in de B begonnen en toen reed ik met een cap. Onlangs ben ik L1 gestart, het was een indoor wedstrijd en ik ben toen met mijn hoed gestart. Binnenkort ga ik outdoor starten maar dan gaat echt wel weer mijn cappie op hoor Haha!

Het is wel zo dat ik zo snel mogelijk weer mijn hoedje op wil want nu kan het nog... Ze zijn bezig bij de "vereniging veilig paardrijden" om door te voeren dat je in de gehele basis je cap op moet dus ook in de Z en dat is natuurlijk helemaal niet erg en veiligheid staat natuurlijk voorop maar ik heb dat "dure" hoedje nu eenmaal in de kast liggen en wil hem dan nog wel even gebruiken voor dat deze regel ingevoerd wordt Tong uitsteken

Lesly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 23:12

Een hoedje is een afwerking van een kombinatie en zo dus niet geschickt voor een lagere proef, want in die proeven zitten beginnende ruiters met minder ervaring. Ik vind het trekt op niets. Clown dit is hoe het uitziet

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:12

Okay de een wil dit en de andere dat. De ene doet dit de andere doet dat. Je mag in de lagere klasse met een hoedje starten dus de gene die het wil die doet dat en wie dat niet wilt die doet het niet.

Klaar toch?

INkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:13

Zelfs in de Z heb ik nog nooit een hoedje opgehad Haha!
Waarom? Ik heb een vreemd hoofd waardoor de hoedjes vreemd op mn hoofd staan en om er een op maat te maken voor veel geld had ik zeker geen zin in! Haha! Naja dan maar met cap!
NU zit ik weer in de B en in de M dus nog even weer wachten op een eventueel hoedje Haha!

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:20

een hoedje moet je naar mijn idee ook verdienen. alleen ben zelf al meerdere malen Z geweest maar heb nog nooit met een hoedje gereden. staat zo raar met springen Haha! . Z dressuur ruiters verdienen een hoedje... maar wat verdienen de spring ruiters dan?! Knipoog

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 10:49

Dat is ook absurd, natuurlijk! Daar moet je mij ook niet op afrekenen, omdat ik het daar zelf helemaal niet mee eens ben. Een ruiter die er alles voor over heeft om er piekfijn uit te zien afstraffen omdat hij te 'bekakt' te paard zit vind ik ook onzin. Maar er zijn gewoon veel juryleden die een (te) hoog oordeel verbinden aan een eerste indruk. Dat zou idd alleen bij de verzorging mogen worden afgestraft, maar vaak is de eerste indruk zo bepalend dat het meetelt in de algehele puntentoekenning. Dat is niet alleen juryleden eigen, maar menselijk.

Zelf reed ik bijvoorbeeld op het laatst van mijn ponytijd op een E-pony, terwijl ik qua lengte mooier zou staan op een paard (hij stond er toch, we voelden elkaar goed aan en aangezien de aanschaf van een nieuw paard op mijn zeventiende financieel onhaalbaar was tufte ik fijn door met hem). Dat zou eigenlijk alleen mogen worden aangerekend bij het onderdeel 'combinatie ruiter & paard', maar er zijn juryleden die me zelfs letterlijk vertelden dat ze geen wp wilden geven omdat ze me wilden ontmoedigen om op een pony verder te gaan. Ik heb de laatste twee jaar van mijn ponytijd -naast de winstpunten- ontzettend vaak 154 of 155 punten gekregen, met een zes op de piekfijne verzorging.

Vandaar toen mijn telkens groeiende interesse in de schone kunst van het springen Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 11:50

Feetje"]
[quote="sjaantje"][quote="Feetje"]
[quote="Uums schreef:
Ik ken toch echt veel juryleden (in het nuchtere noorden, dat wel) die een hoedje in de B afraden, zo niet afstraffen.

Dit is dan wel heel oneerlijk, zolang het niet verboden is zou het niet aangerekend mogen worden qua punten vind ik...
[/quote]

Afstraffen is natuurlijk niet eerlijk, maar afraden vind ik heel logisch en ben ik het ook mee eens. Wat moet je in gódsnaam in de B met een hoedje???????? Verward
[/quote]

Opzetten ofzo Verward
[/quote]

Ja duh, lekker flauw . Vind het gewoon idioot als je in de B met een hoedje rijdt. Iedereen zijn eigen mening en zijn eigen smaak, maar ik vind het niks.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:53

Eigenlijk vind ik dat je zoiets verdienen moet, maar.......
mijn cap is een beetje verkleurd en ziet er niet echt zwart meer uit, maar dan ben ik wel zo ijdel om iets zwarts te willen, en zo'n nieuwe cap staat zo lomp in de dressuur Schijnheilig .
Een hoedje vind ik wel superchique, maar als ik anderen zie rijden in de B/L dan staat het toch wat verwaand Bloos

Toch maar eens een andere cap kopen Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:56

peggel schreef:
een hoedje moet je naar mijn idee ook verdienen. alleen ben zelf al meerdere malen Z geweest maar heb nog nooit met een hoedje gereden. staat zo raar met springen Haha! . Z dressuur ruiters verdienen een hoedje... maar wat verdienen de spring ruiters dan?! Knipoog

Meestal hogere geldprijzen Tong uitsteken Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:35

Ik vind een hoedje bij het Z horen, je moet hem dus verdienen. De mijne blijft nog even in de kast liggen, ik zet hem pas weer op als we Z zijn!

Vora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:08

Ik vindt dat het hoedje bij de Z hoort. Ik heb met mijn oude paardje ook Z gereden en hem niet eerder op gedaan dan dat ik echt Z was. Nu wacht ik ook tot ik Z start.
Je ziet ze soms in de L al rijden met hoedje en dan zijn het ook nog vaak ruiters die niet eens fatsoenlijk op hun paard kunnen zitten en een L proefje nog niet door kunnen sturen. Geen gezicht dus.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:34

Een hoedje 'hoort' pas in de Z.
Als ik L of M rijd dan zet ik ook geen hoedje op.. Ik vind het echt zo'n ''kijk-mij-eens-ik-heb-Z-gereden-iets'' als je er in de lagere klassen mee start..
En als je dan tóch je hoedje opzet en je rijdt een ontzettende kloteproef, dan zou ik me echt niet prettig voelen.. Geef mij dan maar een capje
En idd wat Vora zegt: Je ziet ze soms in de L al rijden met hoedje en dan zijn het ook nog vaak ruiters die niet eens fatsoenlijk op hun paard kunnen zitten en een L proefje nog niet door kunnen sturen.

naiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 09:47

Laats was het hier op concours zo dat alle mensen met een hoedje een 8 kregen voor verzorging en de mensen zonder hoedje/ met cap een 7.

Ik weet niet ... toeval???

Ik kon via een kennis een nieuw jasje overnemen, hier was ook een hoedje bij en tja nu ga ik dus startten met een hoedje (in de L).

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:00

Ik vind het persoonlijk echt voor mijn gevoel bij de Z horen. Als je Z wordt dan ga je met een hoedje rijden. Zo heb ik het iig altijd gezien en in de B vind ik het indd als je een rotproef rijd geen gezicht. Bij de paarden vind ik het bij lagere klassen overigens beter passen dan bij de pony's in lagere klassen. Maarr ik vind het toch iets wta bij de Z hoort.