Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 13:47

Ik vind alle aanbiedingen in dit topic heel tof!
Hopelijk kunnen TS en een andere bokker elkaar blij maken :))

Popstra

Re: Is het reëel een bijrijdersvergoeding te vragen? -casus-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:00

Ik lees dit topic nu pas en vind dat je gebruikt word!
Enkel maar k*t klusjes mag doen en dan in ruil voor eens een paard te poetsen. Nou hiephoi zeg, je mag een paard poetsen.
Vind dat echt schandalig.

Ik heb ook iemand 5 dagen per week 3 uurtjes in de ochtend die de stomme klussen doet maar die betalen we gewoon netjes.
Zo hoort het ook.

Vind de dingen die jij moet doen TS dat daar minstens een paard verzorgen EN rijden wanneer jij zin hebt t.o mag staan!
Hoop dat je beter gaat vinden.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:09

Uitbuiting komt bij mij als eerste op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 14:25

Alles is wel gezegd. Aan iedereen die TS een plek kan en wil aanbieden: fantastisch dat jullie dat doen!

TS: ik hoop dat je een plek vindt waar je gewoon lekker met de paarden bezig kan zijn! Niet meer achterom kijken naar dat verschrikkelijke mens uit je beginpost hoor. Zelfs een gezond iemand zo uit buiten is al onvergeeflijk. Iemand die dan ook nog fysiek meer moeite heeft om actief te blijven zo behandelen… dan ben je geen mens meer. :\

Het ide van iemand die ment wat ik las vond ik wel leuk. :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-26 14:26

Ayasha schreef:
Alles is wel gezegd. Aan iedereen die TS een plek kan en wil aanbieden: fantastisch dat jullie dat doen!

TS: ik hoop dat je een plek vindt waar je gewoon lekker met de paarden bezig kan zijn! Niet meer achterom kijken naar dat verschrikkelijke mens uit je beginpost hoor. Zelfs een gezond iemand zo uit buiten is al onvergeeflijk. Iemand die dan ook nog fysiek meer moeite heeft om actief te blijven zo behandelen… dan ben je geen mens meer. :

Het ide van iemand die ment wat ik las vond ik wel leuk. :j

Ik heb inderdaad een tijd een meid met haar trekpaard geholpen zodat we samen konden mennen. Dat was super leuk!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:56

Oldebroek zal wel te ver zijn maar ook bij ons ben je van harte welkom. Hopelijk kunnen we in het voorjaar ook mennen (en er is een veulen onderweg)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 16:58

nikkel schreef:
Uitbuiting komt bij mij als eerste op.

Nou inderdaad.
Hier op stal zijn er zelfs een paar verzorgsters die ook klusjes doen, eigenlijk alleen qua verzorging van het paard en die worden er zelfs voor betaald :+
Een bijdrage leveren als verzorgster vind ik helemaal niet gek, maar ook nog klusjes moeten doen is wel dubbel op.
Ik zou of klussen, of betalen... niet beide.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 17:31

Wat een absurd verhaal dit. Goed dat je gestopt bent! Ik hoop dat je een leuke nieuwe eigenaar vindt die je je vitaminen Paard gunt!
Hier (Randstad) is bijrijderskosten of bijdragen in het onderhoud vrij normaal maar alleen als er wordt gereden.
En als je als verzorger echt een uitkomst bent voor de eigenaar, wordt maar zelden een bijdrage gevraagd, want er staat dan ook iets tegenover.
Ik zou al blij zijn met een verzorger een paar x per week voor mesten en in de molen zetten een paar x per week (en daar zelfs nog voor betalen) want ik sta nu op een stal waar we alles zelf doen en een dagje vrij is moeilijk te regelen.