Twijfel bij aankoop paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:56

Claudia1707 schreef:
Update: Dit paard gaat het toch niet worden. Na het proefrijden heb ik de eigenaresse de dag erna gebeld en aangegeven dat de dierenarts over twee weken kon keuren. Zij gaf aan dat er andere geïnteresseerden waren die al volgende week wilden keuren en dat ze het paard het liefst vóór de kerst verkocht. Het paard zou al gekeurd zijn, maar de keuringsgegevens waren niet meer beschikbaar. Ik wil geen paard kopen zonder keuring van eigen dierenarts dus daarmee houdt het voor mij op. Achteraf ben ik er ook niet super verdrietig om merk ik!

Ach, jammer dat het zo gaat maar gelukkig zijn er nog veel meer paarden te koop. En wie weet loop je dan net wel tegen die ene aan die alles heeft wat je wil.

anjali

Re: Twijfel bij aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Wat is een mooi hoofd. Velen vinden een Arabisch hoofd met dish het einde, dat vind ik juist niet mooi, ik zie liever een echt ramshoofd.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:43

Ah dan is het voor je besloten en ik ben er dan zelf altijd van overtuigd dat het dan dus ook niet de bedoeling was. Dan wacht er ergens een ander paard op jou!
Ik hoop dat jullie elkaar snel gaan ontmoeten, veel succes met de zoektocht.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:52

Zo zie je maar weer, hopelijk komt het juiste paard vanzelf op je pad!

Hier moest ik overigens ook wel even slikken toen ik mijn merrie op ging halen (had haar alleen van foto's en video's gekocht). Ik wist wel dat ze pigmentvlekken rond haar ogen en neus had, maar toen ik haar in het echt zag vond ik het wel veel extremer ogen en ook echt niet mooi. Nu vind ik het juist heel leuk en ik moet ook zeggen dat sommige plekken wel echt veel minder opvallend zijn dan in het begin.

Niet de meest duidelijke foto, maar je kan het wel redelijk goed zien zo.
Afbeelding

Nu is het zo, de vlekken op de neus zijn echt minder (in de zomer zijn het mini vlekjes) en ook rondom de ogen valt het wel minder op, maar ik vind het dus ook echt wel schattig.
Afbeelding

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:55

Karakter en dat het bij je past is het allerbelangrijkste .
Als t hoofd dan iets groter is of mega oren .

Heb zelf nu een waar ik qua uiterlijk opslag verliefd op was , afstamming is helemaal leuk.
Haar verleden minder leuk .
Met proefrijden ging het helemaal niet zo soepel . Maar ze voelde ondanks alles heel vertrouwd.
Heb haar 8 maanden inmiddels en we worden elke dag meer en meer een team .

Het allerbelangrijkste bij aankoop is dat je het moet voelen in je hart en niet enkel in je hoofd .

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:05

goldenarrow schreef:

Hier moest ik overigens ook wel even slikken toen ik mijn merrie op ging halen (had haar alleen van foto's en video's gekocht). Ik wist wel dat ze pigmentvlekken rond haar ogen en neus had, maar toen ik haar in het echt zag vond ik het wel veel extremer ogen en ook echt niet mooi. Nu vind ik het juist heel leuk en ik moet ook zeggen dat sommige plekken wel echt veel minder opvallend zijn dan in het begin.

[ Afbeelding ]

Nu is het zo, de vlekken op de neus zijn echt minder (in de zomer zijn het mini vlekjes) en ook rondom de ogen valt het wel minder op, maar ik vind het dus ook echt wel schattig.
[ Afbeelding ]

Viltiligo..heb weleens gelezen dat dit met koper tekort te maken kan hebben, of het klopt weet ik niet. Het ziet er wel apart uit.

Anjali, ik vind zo'n dish ook niet mooi inderdaad..maar echt een extreem ramshoofd ook niet. Klein beetje is niet erg.

TS, als je het niet heel erg jammer vindt was het denk ik toch niet jouw paard.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:52

Toen ik een paard zocht, was het karakter het belangrijkste. Nadat ik met mijn eerste paard een miskoop had gedaan (ze was alles wat ik wou, maar niet wat ik nodig had) stond het karakter voorop.

Ik wou echter liever geen bonte en geen vos. Rara met wat ben ik thuis gekomen ;-)
In de zomer (toen ik ze kocht) lijkt ze wel vosbont. Maar eigenlijk is ze Wildkleur bruin bont.
Ik vond ze lelijk, maar het gevoel wat ze mij gaf was zo machtig.

En zij is echt mijn zielpaard geworden. Met haar durf ik weer alles aan. En heb inmiddels 2 bonte :+ veulens van haar.
Nu vind ik haar trouwens wel prachtig. Maar dat is gegroeid.

Laat je zeker niet tegen houden door de looks als de klik er is.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:55

Kopen… dit dier past… en als je als combinatie samen groeit klopt het plaatje straks ook. En zie je een wat lomper kopje niet meer…
Geloof me als je eenmaal een combinatie bent groei je samen en vorm je een eenheid waarbij jullie elkaar ‘mooier’ laat worden…

Edit… ik zie net dat dit paard het toch niet wordt… ik laat jet berichtje toch maar staan … voor de volgende die wellicht op je pad komt…
Laatst bijgewerkt door Neon op Gisteren, 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

Misschien even de reacties voor je lezen? De koop gaat niet door, en dat ligt niet aan TS.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

prompter schreef:
Misschien even de reacties voor je lezen? De koop gaat niet door, en dat ligt niet aan TS.

Ik had 3 pagina’s gelezen… dat vond ik wel genoeg :+

Maar als we toch tips mogen geven… misschien kun je dit ook wat vriendelijker zeggen ;)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:06

Ik bedoelde het niet onvriendelijk, nadeel van geschreven woorden :\

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:28

Elisa2 schreef:
goldenarrow schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Viltiligo..heb weleens gelezen dat dit met koper tekort te maken kan hebben, of het klopt weet ik niet. Het ziet er wel apart uit.

Anjali, ik vind zo'n dish ook niet mooi inderdaad..maar echt een extreem ramshoofd ook niet. Klein beetje is niet erg.

TS, als je het niet heel erg jammer vindt was het denk ik toch niet jouw paard.

Ja, ik ook. Sommige arabieren hier hebben het ook, die hebben we wel koper bijgevoerd, maar ik heb niet echt het idee dat het ook maar iets uit heeft gehaald. Dus daar zijn we inmiddels weer mee gestopt. Bij de arabieren is het niet echt een 'fout', maar het wordt absoluut niet graag gezien.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:32

Claudia1707 schreef:
Update: Dit paard gaat het toch niet worden. Na het proefrijden heb ik de eigenaresse de dag erna gebeld en aangegeven dat de dierenarts over twee weken kon keuren. Zij gaf aan dat er andere geïnteresseerden waren die al volgende week wilden keuren en dat ze het paard het liefst vóór de kerst verkocht. Het paard zou al gekeurd zijn, maar de keuringsgegevens waren niet meer beschikbaar. Ik wil geen paard kopen zonder keuring van eigen dierenarts dus daarmee houdt het voor mij op. Achteraf ben ik er ook niet super verdrietig om merk ik!

Heel verstandig hoor. Of het nu waar is of niet (van de andere geïnteresseerden die eerder konden keuren) ik houd er sowieso niet van om daarmee onder druk gezet te worden. Vreemd van die zoekgeraakte keuringsgegevens. Die worden door de meeste dierenartsen toch wel heel wat jaren bewaard sinds ze digitaal zijn. Het is zoals het is en misschien ook wel beter zo. Met een beetje geduld komt er wel een passend paard op je pad.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:36

Elisa2 schreef:

Ja dat klopt. Vitiligo bij paarden is een pigmentstoornis, vaak gelinkt aan immuunsysteemproblemen.
Kopertekort kan hierbij een rol spelen. Daarvoor zou je zeewier kunnen bijvoeren om te kijken of dat effect heeft (zeewier is rijk aan essentiële mineralen zoals koper en zink (cruciaal voor melanineproductie) en andere sporenelementen, wat het een waardevolle natuurlijke aanvulling maakt voor de vacht- en huidpigmentatie en het immuunsysteem. Wel oppassen dat je niet over doseert.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Ik heb eigenlijk altijd een paard genomen op de ogen/uitstraling van binnenuit. Daarna pas naar het uiterlijk maar dat laatste deed er niet echt toe.
Altijd eerlijke paarden.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:50

Babootje schreef:
Claudia1707 schreef:

Heel verstandig hoor. Of het nu waar is of niet (van de andere geïnteresseerden die eerder konden keuren) ik houd er sowieso niet van om daarmee onder druk gezet te worden. Vreemd van die zoekgeraakte keuringsgegevens. Die worden door de meeste dierenartsen toch wel heel wat jaren bewaard sinds ze digitaal zijn. Het is zoals het is en misschien ook wel beter zo. Met een beetje geduld komt er wel een passend paard op je pad.

Mee eens dat je je niet onder druk moet laten zetten. We zitten nu vlak voor de feestdagen en dat is wel een nadeel. Ik snap echter ook dat mensen niet 2 weken een paard gaan vasthouden voor een keuring. Te vaak laten mensen uiteindelijk niks meer horen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Claudia1707 schreef:

Komt wel andere en nu weet je al weer meer wat je wilt dan met deze.

TNIE2021

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:51

Die andere komt echt wel en als je twijfelt over iets als keuring of iets anders zwaars, dan lekker laten gaan. Maar ik zou zelf wel over het uiterlijk heen stappen als alles (veel) klopt. Niet van warme bloed naar koudbloed maar wel van kleur en/of bouw.

Het is net zo als een hele knappe kerel, na een tijdje zie je het knappe niet meer waar wel andere kwaliteiten :-). Liefde en waardering groeit wel. Succes met zoeken

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:54

scrabbel schreef:
Mee eens dat je je niet onder druk moet laten zetten. We zitten nu vlak voor de feestdagen en dat is wel een nadeel. Ik snap echter ook dat mensen niet 2 weken een paard gaan vasthouden voor een keuring. Te vaak laten mensen uiteindelijk niks meer horen.

De feestdagen zorgen inderdaad voor vertraging. Ik belde gistermiddag voor een keuring en hoorde dat 30 december de eerste mogelijkheid was. Gelukkig heeft 'mijn' verkoper geen haast.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

Ik ben al iets ouder en heb mijn rug gebroken na een val van mijn paard waardoor ik mss iets anders tegen dingen aankijk dan wanneer ik jonger was?

Mijn droompaard is een paard waar ik een fijn en veilig gevoel naast en op krijg.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:52

Geeft mij altijd het gevoel van onder druk zetten als mensen daar mee beginnen. Als ik een paard zou moeten verkopen en ik had een goed gevoel bij iemand was mij dat waard om op te wachten.
TS voor jou heeft het zo moeten zijn, er zal vast een paard op je pad komen wat past.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:05

Lukasje schreef:
Ik ben al iets ouder en heb mijn rug gebroken na een val van mijn paard waardoor ik mss iets anders tegen dingen aankijk dan wanneer ik jonger was?

Mijn droompaard is een paard waar ik een fijn en veilig gevoel naast en op krijg.

100% mee eens na een zware femurbreuk.

Mijn paard ben ik toevallig tegenaan gelopen omdat hij op dezelfde stal stond als mijn jonkie. Ik mocht daar eerst een Haflinger rijden, maar dat klikte voor geen meter (door mij hoor, ik ben geen liefhebber van koudbloeden). Daarna mocht ik deze proberen, met enige reservaties wan hij kon hevig uit de hoek komen.
Paard heeft nog nooit een stap verkeerd gezet, is altijd súper voorzichtig met me, het klikt echt tussen ons. Twee maanden geleden heb ik hem gekocht.

Qua uiterlijk verre van mijn droompaard, ik ben gek op lichte kleuren, brede blessen, liefst kleine schattige oortjes en mijn droompaard is rond 1m60.
Mijn paard is zwartbruin, met een grote kol (ik hou echt niet van kollen), maar liefst 1m73 groot en hij heeft de bijnaam Meneer Langoor voor een reden :') Zo ongeveer lijnrecht het tegenovergestelde van mijn droompaard. Maar zijn karakter is top en ondertussen vind ik hem erg mooi, hij heeft een prachtig fijn hoofdje <3

Afbeelding

Ik vind het wel heel raar dat ze dat keuringsverslag niet kunnen voorleggen. Dat zou voor mij wel een rode vlag zijn. Heel verstandig dat je niet toegeeft op je eis hem opnieuw te laten keuren. Er komt vast nog wel een toppertje op je pad ;)

Sanano

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Toeval bestaat niet zeggen ze toch.
Maar ik vond ook als je een paard verkoopt komt er ook wel bij kijken aan wie, zo hebben wij een keer een pony verkocht en had ik hem goed kunnen verkopen maar die mensen waren absoluut niet geschikt voor hem, dan gaat het gewoon niet door.Ik wil hiermee niet zeggen dat jij ongeschikt was hoor!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

meggiemeg schreef:
Geeft mij altijd het gevoel van onder druk zetten als mensen daar mee beginnen. Als ik een paard zou moeten verkopen en ik had een goed gevoel bij iemand was mij dat waard om op te wachten.
TS voor jou heeft het zo moeten zijn, er zal vast een paard op je pad komen wat past.

Narcissa schreef:
Lukasje schreef:

100% mee eens na een zware femurbreuk.

Mijn paard ben ik toevallig tegenaan gelopen omdat hij op dezelfde stal stond als mijn jonkie. Ik mocht daar eerst een Haflinger rijden, maar dat klikte voor geen meter (door mij hoor, ik ben geen liefhebber van koudbloeden). Daarna mocht ik deze proberen, met enige reservaties wan hij kon hevig uit de hoek komen.
Paard heeft nog nooit een stap verkeerd gezet, is altijd súper voorzichtig met me, het klikt echt tussen ons. Twee maanden geleden heb ik hem gekocht.

Qua uiterlijk verre van mijn droompaard, ik ben gek op lichte kleuren, brede blessen, liefst kleine schattige oortjes en mijn droompaard is rond 1m60.
Mijn paard is zwartbruin, met een grote kol (ik hou echt niet van kollen), maar liefst 1m73 groot en hij heeft de bijnaam Meneer Langoor voor een reden :') Zo ongeveer lijnrecht het tegenovergestelde van mijn droompaard. Maar zijn karakter is top en ondertussen vind ik hem erg mooi, hij heeft een prachtig fijn hoofdje <3

[ Afbeelding ]

Ik vind het wel heel raar dat ze dat keuringsverslag niet kunnen voorleggen. Dat zou voor mij wel een rode vlag zijn. Heel verstandig dat je niet toegeeft op je eis hem opnieuw te laten keuren. Er komt vast nog wel een toppertje op je pad ;)

Die heeft inderdaad heel grote oren! (Zo kan hij je goed horen..... :D )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:33

meggiemeg schreef:

Als verkopers bij mij beginnen met er zijn nog meer geinteresseerden en je moet wel snel beslissen ben ik er al klaar mee. Dan houden z m maar. Een paard is geen black friday aanbieding. :D :D