Paard is na verkoop gaan luchtzuigen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Re: Paard is na verkoop gaan luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Verstandig om de rechtsbijstand in te schakelen. Hoe het juridisch zit durf ik ook niet te zeggen, maar ik denk dat je als particulier vrij sterk staat.

Het paard in zo'n korte periode maagzweren hebben gekregen van de stress en daarom zijn gaan luchtzuigen. Ik snap de handelaar wel dat hij probeert dat TS het paard terugneemt, want als ik de reacties in dit topic lees zijn er genoeg die het paard wel terug zouden nemen.

c_alsemgeest

Re: Paard is na verkoop gaan luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

Zeker als hij van 24/7 a 12/7 buiten komt en dan opeens op een stal staat waar dat niet zo is.
Dan hebben ze al de stress van de verhuizing, weinig buiten en mogelijk minder ruwvoer er overheen en dan heb je zo ellende te pakken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:41

Ik ben geen jurist en heb ook geen ervaring hiermee, maar ik denk dat de handelaar geen poot heeft om op te staan. Zoals in dit stuk van de paardenadvocaat te lezen is, maak je alleen kans als het stalgebrek binnen 3 dagen naar de verhuizing is geconstateerd. Volgens de openingspost is TS pas na 8 dagen gebeld. Het betreft een handelaar, dus die weet dondersgoed dat je een stalgebrek moet melden zodra je het ziet, dus het is zeer aannemelijk dat het gebrek bij de handelaar is ontstaan. Denk dat ie met hele dikke bewijslast moet komen wil hij hier iets mee kunnen.

https://www.paardenadvocaat.nl/posts/st ... nsing-174/

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

JessicaD88 schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik hem zo helemaal niet willen verkopen. Lijkt me echt niet fijn voor het paard. En als je weet dat hij stress heeft dan snap ik niet dat je hem niet terug neemt en vanuit jou een ander huis zoekt. Ze staan toch buiten, dan kan er wel een bij toch?

Zucht. Lees nou toch eens. Die discussie is net afgesloten. Ts heeft aangegeven dat dat door haar situatid geen optie is. Leuk dat jij dat niet wilt, maar soms heeft iemamd geen keus. We weten nils van ts..wie weet is ze zelf wel dakloos. Denk je dat ze bij het leger des heils ook prima vinden dat er ook een paard bijkan? Ik denk niet dat het zo ernstig is bij ts, maar echt...hou nou tich eens op om te zeggen dat iets wel kan als de pedsoon zelf zegt dat het niet kan.