Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:14

Ah dus alleen slanke mensen mogen strakke kleding dragen? :D

Want anders ben je een rollade en is het geen gezicht ?

Ik vind het niet praktisch maar snap wel dat het mode is. Vind het lang niet zo lelijk als die dure caps met een diameter van 40 cm. Je lijkt wel een champignon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:30

MarlindeRooz schreef:

Zal vast een hele UO zijn maar een echt veel te zwaar iemand in een strakke bodysuit vind ik inderdaad geen gezicht. Maar dat vind ik ook voor turnpakjes en en badpakken etc. Ik vind sowieso echt veel te zware mensen niet mooi.

Er is natuurlijk een groot grijs gebied waar een klein rolletje je niet meteen een rollade maakt.
En als je echt veel te zwaar bent moet je eigenlijk helemaal niet meer op een paard stappen vind ik. Maar dat zal ook wel een UO zijn.

Ik vind dat we erg doorslaan in dat bodyshaming en bodypositivity gedoe. Een gezond BMI met een normaal vetpercentage zou normaal moeten zijn, zeker als je op een paard wil zitten.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:33

HEEL tof! Ik zou bijna weer gaan rijden! Ik vond juist de flubbers over mijn rijbroek niks.

Ik weet in ieder geval zeker dat ik mijn buik netjes zou aanspannen/ inhouden als ik zo rond zou rijden :D !

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:38

Het steekt met jumpsuits zo nauw of de lengte bij je lichaam past... Te lang is niks en te kort is nog erger. Ik hoef niet om de haverklap naar het toilet, maar aan- en uitkleden lijkt me een uitdaging. En ik kies mijn kleding ook uit op het verdoezelen van de eerder genoemde 'steekkont'. :P Bovenaan plat en wel een holle rug met bolle billen. Geen gezicht. Ik pas dus ook voor deze wetsuit.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 08:47

MyChoice schreef:
Ik vroeg me al af of ze na het rijden gaat scuba diven, en dat dit dan makkelijk is om aan te hebben :')

Kan je in je pak plassen. lekker warm.

Bagheera_206

Re: Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:22

Er is maar 1 onesie die ik met paardrijden aan trek en dat is mijn rijoverall in de winter. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:26

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:

Zal vast een hele UO zijn maar een echt veel te zwaar iemand in een strakke bodysuit vind ik inderdaad geen gezicht. Maar dat vind ik ook voor turnpakjes en en badpakken etc. Ik vind sowieso echt veel te zware mensen niet mooi.

Er is natuurlijk een groot grijs gebied waar een klein rolletje je niet meteen een rollade maakt.
En als je echt veel te zwaar bent moet je eigenlijk helemaal niet meer op een paard stappen vind ik. Maar dat zal ook wel een UO zijn.

Ik vind dat we erg doorslaan in dat bodyshaming en bodypositivity gedoe. Een gezond BMI met een normaal vetpercentage zou normaal moeten zijn, zeker als je op een paard wil zitten.

Mensen veroordelen op hun uiterlijk omdat je zelf onzeker bent is echt nog veel lelijker dan wat vet. :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:34

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:

En dat al gezonde bmi omlaag brengen met ozempic?
Om in de slanke beeldvorming te passen?

Ik denk dat dat meer doorslaan is, en het bodypositivity beeld voor de wat vollere mens dus hard nodig is.

Wat zeker niet wegneemt dat ik deze kleding voor iedereen mooi vind. Of dat je een paard passend bij gewicht moet rijden, of niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:38

MarlindeRooz schreef:
Mensen veroordelen op hun uiterlijk omdat je zelf onzeker bent is echt nog veel lelijker dan wat vet. :j

Ik weet niet of dit bedoeld is als een gemene steek onder water maar ik veroordeel niemand. Ik geef mijn mening over wat ik wel of niet mooi vind. En ik heb het niet over ‘wat vet’. Ik heb het over veel te zware mensen. En daarbij ben ik zelf niet onzeker, mocht je dat bedoelen. Ik trek gerust die bodysuit aan, ik kan hem prima hebben.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:40

Te zwaar op een paard is sowieso geen gezicht omdat het voor het paard een no go is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:43

DuoPenotti schreef:
En dat al gezonde bmi omlaag brengen met ozempic?
Om in de slanke beeldvorming te passen?

Ik denk dat dat meer doorslaan is, en het bodypositivity beeld voor de wat vollere mens dus hard nodig is.

Wat zeker niet wegneemt dat ik deze kleding voor iedereen mooi vind. Of dat je een paard passend bij gewicht moet rijden, of niet.

Ach daar gaan we weer. Ik wist wel dat ik afgefikt zou worden hierom en dat het weer persoonlijk moest worden.
Ik heb het niet over de wat vollere mens maar over echt veel te zware mensen met een te hoog vetpercentage. Een rolletje hier en daar is niet perse ongezond en of iemand daar zelf mee wil leven moet diegene zelf weten. Ik vind het niet mooi en doe er dan wat aan. En ik snap niet dat de manier waarop er toe doet. Wat maakt het nou uit dat ik mezelf uithonger, kapot sport of medicatie neem? Dat staat hier toch los van?
Ik vind te zware mensen niet mooi en zeker niet in een strakke bodysuit. En belast daar zeker een paard niet mee.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:46

Ach krijgen we dat weer.
Ben je een beetje voller trek lekker aan dat ding als je dat wil.
Bij mezelf met mijn bolle buikje die uitgelubberd is van de zwangerschap strepen ooit,en die wel eens over de afgrond komt kijken vind ik het gewoon geen smoel.
Ik vind mijzelf een rollade dan.
Wat een ander doet zal mij een worst wezen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:49

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ik weet niet of dit bedoeld is als een gemene steek onder water maar ik veroordeel niemand. Ik geef mijn mening over wat ik wel of niet mooi vind. En ik heb het niet over ‘wat vet’. Ik heb het over veel te zware mensen. En daarbij ben ik zelf niet onzeker, mocht je dat bedoelen. Ik trek gerust die bodysuit aan, ik kan hem prima hebben.

“Ik kan hem prima hebben”. Dikke mensen kunnen hem ook prima hebben.

Iedereen kan deze body suit hebben. Iedereen die hem leuk vindt en koopt kan hem prima hebben.

Het dragen van bepaalde kleding afkeuren bij een groep mensen is vooral een teken van iemand zijn eigen onzekerheid en bekrompenheid. Dat iemand zijn schoonheid afhangt van diens gewicht is een bekrompen wereldbeeld.

Vind het vooral sneu dat iemand zoveel waarde hecht aan uiterlijk. Je eigen uiterlijk onnodig aanpassen (zelfs met medische ingrepen) is iemand zijn eigen keuze.

Maar andere mensen onzeker maken en naar beneden halen is echt onnodig. Mensen krijgen problemen met hun zelfbeeld door opmerkingen als deze.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:56

Suzanne, je begint hier zelf over dus moet niet raar vinden als je ook weerwoord krijgt.

Nee ik vind dit ook niet mooi bij een vetrol of meer.
En dat mag je best vinden.
Dat is persoonlijke smaak.

Maar je begint zelf het door te trekken naar bodypositivity die doorslaat. En dat vind ik niet kloppen.

Hoe iemand aan een slank figuur komt zal mij worst wezen.
Maar als je tegelijkertijd gaat ouweh0eren over mensen met een maatje meer en zelf bij een gezond gewicht ozempic gebruikt, dan maak ik idd de opmerking dat bodypositivity voor de vollere mens idd nog hard nodig is. Want je zo in een schoonheidsplaatje willen wringen.. Dat is imo juist niet oké.

Dan denk ik zeker dat de opmerking van Marlinde de juiste was...
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-08-25 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 09:57

In dit topic gebeurt het neerhalen van andere mensen wel meer. Er wordt bijvoorbeeld een heel beeld geschetst van welke mensen dit nou dragen en dat dit bepaalde type mensen zijn welke aandacht nodig hebben. De mensen welke dit dragen zijn inderdaad bepaald type mensen; mensen welke dit voor hun zelf mooi en/of comfortabel vinden, geen verder oordeel nodig lijkt me. Het veroordelen van iemand op haar of zijn kledingkeuze in het algemeen hadden we wel in het jaar 1900 mogen laten. Ik vind het juist leuk als amazones wat tijd besteden aan een outfit welke ze mooi vinden of met hun paard matcht. Maar dat maakt mensen welke dat niks boeit niks minder, dat valt me ook niet op een negatieve manier op. Uiteindelijk gaat het om het rijden en samenwerking met je paard, zonder dat je dat paard onnodig hindert.

Cer

Re: Een wat? Een bodysuit als paardrij-ouffit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:19

Ik vind het heel jammer dat vrouwen het nog steeds nodig vinden andere vrouwen neer te halen betreffende kleding keuze / uiterlijk..

Dat iemand iets voor zichzelf niet mooi vind is helemaal prima maar om anderen te veroordelen op hun kledingkeuze is toch niet meer van deze tijd?

En dat gezeik over plassen :') .. er zijn meer soorten waar de outfit uit 1 deel bestaat.. plus, je hoeft t niet aan … +:)+

Eens met Nessie…

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:21

Wow, je mag van SuzanneF haar opmerking vinden wat je wil maar haar daarom beschuldigen van onzekerheid en bekrompenheid is er ook over en allesbehalve netjes!

Het gaat hier om een kledingstuk gemaakt om paard te rijden en ik ben van mening dat eens je een bepaald % (jouw gewicht tov gewicht paard) overschrijdt, je uit diervriendelijkheid niet meer op het paard moet kruipen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:23

Lukasje schreef:
Wow, je mag van SuzanneF haar opmerking vinden wat je wil maar haar daarom beschuldigen van onzekerheid en bekrompenheid is er ook over en allesbehalve netjes!

Het gaat hier om een kledingstuk gemaakt om paard te rijden en ik ben van mening dat eens je een bepaald % (jouw gewicht tov gewicht paard) overschrijdt, je uit diervriendelijkheid niet meer op het paard moet kruipen.

Maar ookal heb je zelf een gewicht waarmee het voor het paard niet meer diervriendelijk is dan kan je alsnog deze outfit dragen zonder ermee te rijden.
Al valt te betwijfelen of de fabrikant het levert op in die maten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:24

Kan het onderwerp gewoon weer terug naar of je het een leuk pakkie vind of niet. Ipv het geëmmer over wie wat wel of niet moet dragen/mag rijden/lelijk is.

MarlindeRooz

Ik was op mijn onzekerst in m’n leven toen ik super slank was. Met prima borsten en een flinke kont. Formaatje waar mensen operatie voor ondergaan.

Weet je waarom? Omdat andere mensen daar toen opmerkingen over maakten. Vieze mannen maar ook onzekere (oudere) vrouwen hadden altijd een mening over mijn lijf. Platte buik en vrouwelijke vormen? Dan ben je een prutsmuts als je wat straks draagt.

Het is toch nooit goed. Heb je het “perfecte” lijf dan is er alsnog commentaar. Dan trek je aandacht met zo’n pak en doe je het voor de mannen. Ben je te zwaar dan is het walgelijk en niet om aan te zien.

Niet passende kleding vind ik ook lelijk. En ik hou bijvoorbeeld niet van skinny jeans. Maar ik verbied niemand ze te dragen. En ga die mensen ook niet openlijk belachelijk maken of afbranden om hun uiterlijk.

@ Lukasje
Iemand van 1.60 kan met maat 46 nog prima binnen de maximale belasting van een paard passen. Maar die is dan wel dik / obees.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 17-08-25 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Lukasje, wie beweerd dat laatste anders?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:30

Mondy schreef:
Kan het onderwerp gewoon weer terug naar of je het een leuk pakkie vind of niet. Ipv het geëmmer over wie wat wel of niet moet dragen/mag rijden/lelijk is.

Dit lokt de beginpost letterlijk uit met vragen als ‘is dit alleen voor een bepaald lichaamstype’ en ‘Wie gaat erin rijden’ na het eerst in haar ogen bizar te noemen. Die discussie is daarin wel te verwachten, maar het in waarde laten van elkaar en elkaars keuzes wordt al vanaf de eerste pagina achterwege gelaten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:39

Nessie schreef:
Mondy schreef:

Dit lokt de beginpost letterlijk uit met vragen als ‘is dit alleen voor een bepaald lichaamstype’ en ‘Wie gaat erin rijden’ na het eerst in haar ogen bizar te noemen. Die discussie is daarin wel te verwachten, maar het in waarde laten van elkaar en elkaars keuzes wordt al vanaf de eerste pagina achterwege gelaten.

Klopt helaas. Al is het nu alleen maar dit..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:39

Ik veroordeel niemand. Ik zeg alleen dat ik het niet mooi vind. Volgens mij mag dat gewoon. Ik vind sowieso mensen met echt overgewicht niet mooi. En al helemaal niet als ze zo’n pakje aantrekken. Mijn mening.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-25 10:42

Suzanne F. schreef:
Ik veroordeel niemand. Ik zeg alleen dat ik het niet mooi vind. Volgens mij mag dat gewoon. Ik vind sowieso mensen met echt overgewicht niet mooi. En al helemaal niet als ze zo’n pakje aantrekken. Mijn mening.

Maar wat heeft jouw mening dat je mensen met overgewicht sowieso niet mooi vind in vredesnaam te maken met dit topic.
Wat heeft elke reactie die te maken heeft over alles behalve dit pak ermee te maken.
Je mag zeker je mening erover hebben, moet die ook altijd maar gedeeld worden vraag ik me af.

Maargoed ik zeg niks over iemand wat ik face to face ook niet zou zeggen. En al helemaal niet als die er niet meteen iets aan kan veranderen.