Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 16:36

MyWishMax, ik heb idd ook bij Petra de training gevolgd nadat Mando langs de weg richting Rotterdam Airport aan de kletter was gegaan. Losgerukt met het trailerladen... dikke doei en daar ging hij. _O-

Ik laad nog steeds met 2 lijnen alleen leg ik die neer en ik kan als het moet alleen laden.

TS moet investeren in een goede sessie/instructeur want je heb er jaren plezier van.

Mando moest vorige week ineens naar de kliniek, en had 3 jaar niet op de trailer gestaan.
Niets geen problemen, hij liep er zo op en vorige week weer naar de kliniek en hij liep er ook zo op.

Het is echt goud waard als je je paard goed kan laden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:49

Bielsje schreef:
Jolliegirl schreef:
En uiteraard heb ik het idee dat iedereen geheimhoudingsplicht heeft...en niet mag vertellen hoé zij dit dan doet..want dan is ze haar baan kwijt natuurlijk..

...
Het hele gezeur om de prijs door "iedereen" snap ik ook echt niet. Hoeveel mensen kunnen een paard in 1 sessie zonder stress op de kar krijgen als er problemen zijn én geven garantie? Voor mij de prijs dubbel en dwars waard. Ik krijg ook niet het geld dat Max Verstappen krijgt om een rondje over het circuit te rijden.

Ik heb er ook zat in 1 keer op de trailer gekregen, sommige zelfs binnen 10 minuten. En ik gaf ook dezelfde garantie en no-cure no-pay. Maar ik rekende geen 350,- per uur, dat vond ik nou ook weer een beetje overdreven.

Maar feit is dat ik wel diverse trainingen en opleidingen heb gehad en veel ervaring heb inmiddels. Ga eens na hoeveel geld dat bij elkaar heeft gekost en daar mag best voor betaald worden. Zelfde als die monteur in de garage, die vragen ook een leuk uurtarief.

Mensen vinden het wel normaal om dik voor een uur priveles te betalen een aantal maanden zodat ze naar een wedstrijd kunnen.
Maar trailerlaadtraining om op die wedstrijd te komen (en weer thuis) mag dan niks kosten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:02

Mensen hebben keuze toch? Ze nemen jou of ze nemen iemand van 350 euro per uur of ze nemen iemand nog goedkoper dan jou dan weer. Wonen ze naast een paardenhandelaar dan vragen ze de buurman even en zijn ze ws meteen gratis klaar. En nee die slaan meestal niet, maar kennen wel een paard. Hoe dan ook hebben we het hier over luxeproblemen en ik heb daar geen moeite mee dat dat voor betaald moet worden. Eigen keuze om het wel of niet te doen. En bij wie, En je verhongert er niet van om het niet te kunnen doen. Het probleem met de prijs lijkt in dit geval meer op als iets van: Ik zou haar er ook wel graag bij willen hebben maar ze is me te duur dus ze moet voor mij maar goedkoper worden. Duuuuuuh. Ik wil ook wel graag in Natan lopen maar Natan is te duur. Dat ligt niet aan Natan die krijgt zijn geld wel. Dat ligt aan mij. Als je luxe wilt moet je nog even harder werken en de paarden misschien wegdoen, kan ik ook een Natan kopen toch? We zijn megaverwend in dit land alleen hebben we het zelf nog niet door.We willen allemaal voor een euro bij Anky lessen en als dat niet kan zijn we boos op Anky.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:11

Pikeur schreef:
Shenavallie schreef:
Maar je hoeft toch niet gelijk de huur of hypotheek voor de hele maand voor haar te betalen? Ik vind het ook belachelijk veel geld. Als ze 50 Euro (max!) per uur had gevraagd en een x-bedrag per kilometer voorrijkosten, dan zou het veel schappelijker zijn geweest.

50 euro is echt veel te weinig voor een zzper met zulk gevaarlijk werk.

En een hoefsmid dan? Die doet ook 'gevaarlijk' werk en vraagt ook geen torenhoge bedragen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:15

Rizette schreef:
Mensen hebben keuze toch? Ze nemen jou of ze nemen iemand van 350 euro per uur of ze nemen iemand nog goedkoper dan jou dan weer. Wonen ze naast een paardenhandelaar dan vragen ze de buurman even en zijn ze ws meteen gratis klaar. En nee die slaan meestal niet, maar kennen wel een paard. Hoe dan ook hebben we het hier over luxeproblemen en ik heb daar geen moeite mee dat dat voor betaald moet worden. Eigen keuze om het wel of niet te doen. En bij wie, En je verhongert er niet van om het niet te kunnen doen. Het probleem met de prijs lijkt in dit geval meer op als iets van: Ik zou haar er ook wel graag bij willen hebben maar ze is me te duur dus ze moet voor mij maar goedkoper worden. Duuuuuuh. Ik wil ook wel graag in Natan lopen maar Natan is te duur. Dat ligt niet aan Natan die krijgt zijn geld wel. Dat ligt aan mij. Als je luxe wilt moet je nog even harder werken en de paarden misschien wegdoen, kan ik ook een Natan kopen toch? We zijn megaverwend in dit land alleen hebben we het zelf nog niet door.We willen allemaal voor een euro bij Anky lessen en als dat niet kan zijn we boos op Anky.

Nou dat. Ik vind het persoonlijk een typisch ''nieuwe paardeneigenaren probleem''.
De meeste paarden zijn prima te laden, veel eigenaren zijn zelf gewoon niet handig genoeg. Wil je die handigheid wel krijgen zul je mee moeten kijken met iemand met ervaring en moeten oefenen. Net als met alles in het leven...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:23

Shenavallie schreef:
Maar je hoeft toch niet gelijk de huur of hypotheek voor de hele maand voor haar te betalen? Ik vind het ook belachelijk veel geld. Als ze 50 Euro (max!) per uur had gevraagd en een x-bedrag per kilometer voorrijkosten, dan zou het veel schappelijker zijn geweest.

Pikeur schreef:

Gevaarlijk werk kan ik het nu niet vinden. Het is geen zadelmak maken (waar minder voor wordt gevraagd per sessie). Dus als je mij vraagt: Is het veel? Ja het is best veel. Maar als je dat ervoor kan krijgen, waarom zou je het niet vragen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:28

Het bericht gemist van de vrouw die dodelijk verongelukt is met laden?

Deze trailer laad mensen worden er vaak genoeg pas bij gehaald als er flink gesteigerd word en zo.
Dus in die zin kan er ook wel wat mis gaan.

Maar wat ze vragen moeten ze zelf weten. Is het over de top vraagt niemand haar.
Maar blijkbaar is ze zo goed dat mensen het er voorover hebben.

Hier laden ze met als kosten wat eigen tijd en snoepjes :P

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 08:56

Shenavallie schreef:

En een hoefsmid dan? Die doet ook 'gevaarlijk' werk en vraagt ook geen torenhoge bedragen.[/quote]
Bekappen kost hier 45 euro, en daar doet de hoefsmid echt geen uur over. Dus die krijgt (terecht) meer dan 100 euro per uur.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 09:00

Als iemand gewoon netjes wit werkt dan is 50 euro per uur al wat ze kwijt zijn aan verzekeringen, daar verdienen ze helemaal niks aan. Pas daar boven wordt het loon, en als er dan ook nog reiskosten bij komen en alles is gestegen qua prijs dan wordt het plaatje al heel anders. Dat is misschien handig om te weten. ;-)

Daarnaast als iemand heel goed is en er veel vraag naar is dan snap ik wel dat de prijs stijgt. Het beste is om gewoon zelf goed genoeg te zijn/ worden zodat je het zelf kunt. En dat is soms best een investering waard. :)

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:14

Shenavallie schreef:
Pikeur schreef:

En een hoefsmid dan? Die doet ook 'gevaarlijk' werk en vraagt ook geen torenhoge bedragen.

Er zit al een verschil in dat je een trailerlaad persoon erbij haalt op het moment dat je een probleem hebt, een hoefsmid niet hoop ik :'). Ik ken hoefsmeden die zeggen, paard is niet te doen dus zoek maar een ander. Die vrijheid hebben ze, ik kan ze er alleen maar om waarderen, maar het is dan dus een keuze.

En daarbij betaal ik mijn hoefsmid 70 euro voor een half uurtje gok ik? Het zou waarschijnlijk binnen 20 minuten kunnen als hij wil... Die betaal ik voor zijn vakmanschap, net als een goede lader. Verder heeft hij een werkgebied dat niet heel Nederland is, dus hij kan meer op een dag doen.

En even in het algemeen; laadproblemen kunnen echt door de stomste dingen ontstaan... Nooit heb ik een probleem gehad, ook niet met dit paard. Tot ik hem 24/7 buiten heb gehad en toen weer naar stal haalde en daarna wilde laden. Ik zag hem bijna denken, no way dat ik dat ding in ga zodat je me weer buiten neer kunt zetten :')
Was ik alleen geweest de 1ste keer laden dan was het waarschijnlijk goed gekomen maar helaas voelden stalgenoten zich verplicht te helpen en liep het helemaal uit de hand tot verwondingen aan toe... In de periode erna waren er veel ervaren paardenmensen die hem er wel even op zouden zetten, van mijn zelfvertrouwen was niets meer over dus ik liet het ze proberen... Helaas was het enige resultaat dat mijn paard staatsgevaarlijk werd en helemaal niemand kreeg ook maar meer dan 1 hoef op de klep.
Het is me iedere dag nog iedere cent meer dan waard dus!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:19

Hier gelukkig een paard dat fijn laadt, maar ik heb vroeger ook wel eens op wedstrijd in de zeikregen gestaan met een paard dat met geen mogelijkheid mee terug wilde. Als iemand op dat moment had gezegd dat ze het voor €350 voor altijd konden oplossen had ik 'm direct afgegeven en was ik gaan pinnen _O-

Als ze haar werk zo goed doet als beweert wordt (ik ken haar niet) kan ze aan ieder paard dat niet laadt slechts één keer wat verdienen. Genoeg instructeurs die tig keer terugkomen voor €50-75 en ook genoeg paardeneigenaren die zulke bedragen wel uitgeven aan een nieuwe cap, therapiedeken (die vast niet werkt), supplementen of een stapel nieuwe dekjes.

@TS, ik kan maar één ding adviseren en dat is er een instructeur bij halen waar jij vertrouwen in hebt zodat die je verder kan helpen.

Kabayo

Re: Trailer laden letterlijk onmogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:21

Het gaat nu alleen maar over 1 persoon en haar fantasie prijzen, maar niet meer over de vraag van Ts..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:30

DuoPenotti schreef:

De berichten gemist van mensen die van hun paard vallen en verongelukken? Of van mensen die een trap in het gezicht krijgen. Eigen paard, van n ander, op een manege.. brave paarden, lastige paarden. Ga maar door.

Nee deze opmerking is niet zo zinvol.

Alles met paarden is gevaarlijk.

Iedereen hier over een hoefsmid; vergeten jullie de opfokken en jonge paarden?
En ook iemand die trailer laden komt helpen kan zeggen 'joh dit is mij te gek, zoek maar n ander'

Wat een bijzondere vergelijkingen....

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:33

Wat een vergelijking met de hoefsmid hier.. De hoefsmid is iedere zoveel weken weer nodig, heeft daardoor altijd werk en een vaste klantenkring.
Trailerladen is een eenmalig probleem en blijkbaar lost zij dit ook in één keer op in 95% van de gevallen.. Zij is dus afhankelijk van paarden met een laadprobleem, geen idee hoeveel dat er zijn, maar vast geen tientallen per week en wellicht niet eens iedere dag werk hierdoor.
Daarbij is trailerladen ook wel iets unieker werk dan wat de hoefsmid doet.. En een heel vervelend probleem als je je paard er niet meer op krijgt of het iedere keer een groot gevecht en bron van spanning is..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:20

Cioccolato schreef:
DuoPenotti schreef:

De berichten gemist van mensen die van hun paard vallen en verongelukken? Of van mensen die een trap in het gezicht krijgen. Eigen paard, van n ander, op een manege.. brave paarden, lastige paarden. Ga maar door.

Nee deze opmerking is niet zo zinvol.

Alles met paarden is gevaarlijk.

Iedereen hier over een hoefsmid; vergeten jullie de opfokken en jonge paarden?
En ook iemand die trailer laden komt helpen kan zeggen 'joh dit is mij te gek, zoek maar n ander'

Wat een bijzondere vergelijkingen....

ja is wel zinvol, want er werd gesteld dat het niet gevaarlijk is.

En waarom quote je niet alles? Dat is tegenwoordig wel in zeg, die halve dingen quoten.
Wat ik erbij schreef was niet zonder reden.
Zo haal je de hele context weg!

DuoPenotti schreef:

Deze trailer laad mensen worden er vaak genoeg pas bij gehaald als er flink gesteigerd word en zo.
Dus in die zin kan er ook wel wat mis gaan.

Maar wat ze vragen moeten ze zelf weten. Is het over de top vraagt niemand haar.
Maar blijkbaar is ze zo goed dat mensen het er voorover hebben.

Hier laden ze met als kosten wat eigen tijd en snoepjes :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:21

Weet je, ik had er vooral als klant naar gekeken maar vind het wel een goed argument voor die prijs. Zij lost het inderdaad voor een groot deel in 1 keer op en heeft dus maar 1 keer werk. Terwijl je bij veel anderen meerdere lessen nodig hebt a 70 euro per uur. Ik vind het ook veel geld maar snap het nog iets beter zo.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:28

DuoPenotti schreef:

Nee niet gemist, maar hoe vaak komt dat voor?
Het is altijd wel aan te raden - altijd als je met paarden werkt - een cap op te zetten en op te blijven letten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:31

Alweer zo'n halve quote....

Nee gelukkig niet vaak.
Het is ook niet vaak dat de smid dood geslagen word... Of de zadelmakmaker zijn nek breekt.
Maar het risico is wel groter bij paarden die niet meer braaf zijn.
Zeker letsel oplopen is daardoor groter en een goede verzekering dan ook wel heel verstandig.
En dat is ook niet gratis.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:48

Omdat de rest er niet toe doet. Het is geen zinvolle opmerking.

Het ging erom dat het gevaarlijker is dan een hoefsmid oid.
Dus nee. Hele paarden houden is gewoon gevaarlijk en alle beroepen erin.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:51

Jij vind het geen zinvolle opmerking, dat is wat anders....

Ik vond mijn hele bericht meer zeggen dan 1 zin...anders had ik enkel 1 zin geschreven :)*

Cioccolato schreef:
Omdat de rest er niet toe doet. Het is geen zinvolle opmerking.

Het ging erom dat het gevaarlijker is dan een hoefsmid oid.
Dus nee. Hele paarden houden is gewoon gevaarlijk en alle beroepen erin.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:02

mavantos schreef:
Hier gelukkig een paard dat fijn laadt, maar ik heb vroeger ook wel eens op wedstrijd in de zeikregen gestaan met een paard dat met geen mogelijkheid mee terug wilde.

Dat kan ook zeker een reden zijn dat ze niet de trailer op willen, gek genoeg :D :D
Wij hebben t ook gehad; zouden op wedstrijd, maar het hoosde echt van de regen en hij wilde niet. Iets te lang geprobeerd en aangedrongen, het lukte niet.
Daarna was het bal. Het is een karakterpaard en ging het gevecht gewoon aan. Zette je meteen buiten spel door zich direct tegen de zijkant van de trailer te plakken, accepteerde geen enkele druk meer, liep overal doorheen en ging het gevecht aan. Alles haalde hij uit de kast.
Nu moet ik wel zeggen dat hij nooit uit "eigen keuze" de trailer op liep, maar altijd wel met enig aandringen ging. Leuk vond ie het niet. Maar dat was natuurlijk wel al een veeg teken.

Er 1 iemand bij gehad, die hem wel met de voeten op de trailerklep kreeg, wel wat vooruitgang maar dat was het dan ook. Wel kwam bij het besef dat hij echt zelf moet kiezen de trailer op te lopen, wil je dit gedrag definitief oplossen, waarbij je natuurlijk wel grenzen aangeeft. En zijn we aan het oefenen geslagen. Eerst met herhalen van grondwerk (wijken voor druk). Als hij voor de trailerklep in de ankers ging, draaiden we ervoor weg en bleven we wegdraaien zolang hij dat deed, als hij maar voorwaarts bleef. Iedere voorwaartse intentie werd beloond. We maakten goede stappen; hij leerde dat hij er zelf op mocht lopen en er weer af tot alle spanning verdween. En hij weer leerde dat hij moest wachten met eraf lopen tot hij dat mocht. En als je nu vraagt hoe lang hebben jullie erover gedaan. Het was verbazend snel opgelost in een paar dagen tijd gedurende een uurtje per dag; hij wist natuurlijk al wel wat de bedoeling was. En sindsdien gaat hij makkelijker dan ooit op de trailer.

Wij hebben toen best wel goede tips opgedaan uit de filmpjes van Equilibrium op youtube. Geen longeerlijnen of hekken hoeven gebruiken, wel geduld, consequentheid, basisgrondwerk en tijd. En een trainingshalster. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:31

DuoPenotti schreef:
Ik vond mijn hele bericht meer zeggen dan 1 zin...anders had ik enkel 1 zin geschreven :)*

Maar iedereen kan je bericht gewoon teruglezen. Het is echt niet zinvol om alles te gaan herhalen, want het staat al op Bokt. Met de username en het zinnetje heb je als gebruiker genoeg informatie om terug te kunnen vinden waar iets een reactie op is, en wat de bredere context is. Dus niet alleen jouw hele bericht, maar ook waar dat weer een reactie op was, etc.

Ik begrijp dus niet zo goed waarom dit zo'n issue is. Als het gebruikt wordt om echt te misleiden of chaos te creeren is het nog weer wat anders, maar meestal is dat helemaal niet zo. Hier ook niet.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:58

Elisa2 schreef:
Als iemand gewoon netjes wit werkt dan is 50 euro per uur al wat ze kwijt zijn aan verzekeringen, daar verdienen ze helemaal niks aan. Pas daar boven wordt het loon, en als er dan ook nog reiskosten bij komen en alles is gestegen qua prijs dan wordt het plaatje al heel anders. Dat is misschien handig om te weten. ;-)

Daarnaast als iemand heel goed is en er veel vraag naar is dan snap ik wel dat de prijs stijgt. Het beste is om gewoon zelf goed genoeg te zijn/ worden zodat je het zelf kunt. En dat is soms best een investering waard. :)

Dit dus, ben zelf zzper in een andere sector dan wel, maar mensen denken soms maar dat alles winst is

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:12

Ik ben inmiddels vooral benieuwd wat ts nu gaat doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:48

het gaat altjd fout als er te veel druk bij komt kijken. en laat dat nu de crux zijn, die druk! Veel mensen beginnen te snel met dwang middelen omdat men dan toch geduld verliest of haastig gaat zijn of dat er bemoeials bij komen die het ,,wel even voor elkaar denkenn te krijgen,,

meeste mensen hebben nog nooit een paard uberhoupt leren wijken voor LICHTE druk voor voorwaarts, opzij en achterwaarts.
die achterwaarts kan je heel goed helpen bij trailer laden. echter moet je er gewoon de tijd voor nemen en dan liefst een hele ochtend of middag.

maar leer eerst het paard eens bij de minste druk te wijken. grondwerk dus met een touwhalstertje om en heel veel geduld en herhalen.

eer dat lukt ga je eens richting een trailer of iets met laad klep. daar laat je het paard stapje voor stapje naar voren komen. 1 stap is gelijk druk er af, rust en belonen en zo bouw je verder.
blijft het paard stokstijf in de ankers dan zet je hem flink achterwaarts en begin je weer opnieuw met die kleine stapjes. achterwaarts moet wat lastig zijn zodat ze beginnen te begrijpen dat voorwaarts loont. Dus ook niet weg laten keren van de klep naar links of rechts. Enkel voor of achterwaarts opnieuw en opnieuw

geen bemoeials er bij laten. alleen jij met je paard en een bult geduld. Dan komt je al een heel eind.