Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Als er nu geen OCD of OC op de foto's te zien is is er daar dus geen verborgen gebrek en geen reden om terug te brengen. Zeker niet omdat ze hem vanwege breuk willen terug brengen die bij hen ontstaan is en dat is dan geen verborgen gebrek.
superpony schreef:MyWishMax schreef:Als er nu geen OCD of OC op de foto's te zien is is er daar dus geen verborgen gebrek en geen reden om terug te brengen. Zeker niet omdat ze hem vanwege breuk willen terug brengen die bij hen ontstaan is en dat is dan geen verborgen gebrek.
Het gaat me niet om 1 specifiek ding. Het gaat erom dat TS tegen iedereen schreeuwt dat er absoluut geen verborgen gebreken zijn, terwijl ook zij dat helemaal niet zeker kan weten als er nooit röntgen zijn gemaakt.
Ze hebben de jaarling alleen maar bekeken.
Amiigo schreef:Er is dan toch ook geen sprake van een verborgen gebrek als TS niet op de hoogte zou zijn van het gebrek? Een gebrek wordt pas verborgen als TS al zou weten dat het dier bijv. een OCD zou hebben in die knie en dit verzwegen zou hebben.
Earth schreef:Man he, gaan jullie lekker? Het gaat al pagina's lang over een onderwerp wat niet van toepassing is voor dit topic. Stop eens met zeuren en doordrammen.
Earth schreef:Man he, gaan jullie lekker? Het gaat al pagina's lang over een onderwerp wat niet van toepassing is voor dit topic. Stop eens met zeuren en doordrammen.
Rocamor schreef:Als ik TS goed begrijp, heeft de arts gezegd dat "de gevonden afwijking" een rechtstreeks gevolg is van het ongeval.
Kennelijk is er in dat been verder geen verborgen gebrek aangetoond
Jillzie schreef:Nee komt met zekerheid door de val gelukkig. De twijfel is anders. Bij jonge paarden zitten de botten natuurlijk nog niet overal mooi aangesloten zoals bij een volwassen paard. Ze vragen zich dus af of dit 1 van de botjes is die zich sws nog moet sluiten of dat het toch een breukje is.
Jillzie schreef:100% geen verborgen gebrek. Ze ging zonder schade de trailer op, want ze heeft haar bekeken, daarna het contract getekend en betaald. Daarbij verklaarde ze dus dat ze in orde was. Aangekomen bij de dierenarts stond ze op 3 benen en had een zwelling en schaafwond op haar knie. Hieraan was dan ook wel duidelijk dat het net is gebeurd.
Jillzie schreef:. Het zit ook in die knie. Ze willen geloof ik over 2 dagen nog een foto maken om meer te weten. Ik weet niet hoeveel ik er van mee krijg, want ik heb kort en duidelijk laten weten dat ik niet bijdraag ik de kosten, omdat het risico voor haar is zoals is te lezen in het koopcontract. Ik heb overigens wel een eigen opfokstal, maar zelf had ik maar 3 eigen paarden en die zijn niet zakelijk en heb ook maar 1 paard verkocht nu. Andere 2 zijn niet voor verkoop. Dus ik ben gewoon een particulier verkoper.
Jillzie schreef:Is trouwens geen ocd. Dat is wel duidelijk op de foto
Jillzie schreef:Je snapt blijkbaar de uitleg niet. Zoals gezegd is het niet de twijfel of het er al zat of niet. Ze zien dat het nieuw letsel is, maar zijn nog niet zeker over de ernst van het letsel. Het kan zijn dat de banden er omheen een ruk hebben gehad waardoor het er uit ziet als een breuk. Daarom wachten ze 3 dagen om te wachten tot de zwelling weg is en het dan beter kunnen beoordelen
StalNollie schreef:Volgende keer als het dier nog niet volledig is betaald door koper en er alleen een aanbetaling is gedaan behoren de risico tot verkoper
Volgende keer beter geheel laten betalen en dan een maand in pension dan zijn risico inderdaad voor de eigenaar van het paard
_Lorette_ schreef:Ik snap niet dat er nu alsnog, na verduidelijking dat het gaat om een groeischijf, zo de nadruk wordt gelegd op de vraag of een verkochte jaarling al dan niet oc(d) heeft of een ander verborgen gebrek.
_Lorette_ schreef:Maar Babootje, dat is dan toch gewoon iets voor de huidige eigenaar om te laten onderzoeken? En dan, mocht de oorzaak ocd zijn, moet de eigenaar ook nog beslissen om er een zaak van te maken. Ik vind dat voor nu echt te voorbarig.
c_alsemgeest schreef:Maar stel dat er wat is:
Valt toch niet meteen onder een verborgen gebrek?
Als de verkoper er niks van wist altijd prima heeft "gelopen" als veulen en het paard is verkocht met de boodschap nog nooit gekeurd, is het toch aan de kopende partij onderzoek te doen voor de aankoop?
c_alsemgeest schreef:Maar stel dat er wat is:
Valt toch niet meteen onder een verborgen gebrek?
Als de verkoper er niks van wist altijd prima heeft "gelopen" als veulen en het paard is verkocht met de boodschap nog nooit gekeurd, is het toch aan de kopende partij onderzoek te doen voor de aankoop?