pony gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:05

DuoPenotti schreef:
Heh wat flauw... Dat wondermiddel werkt voor alles... -O-

Zal ik hem nu ook wel krijgen...

Oh oeps :evaw:

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:05

MARAAAA schreef:
nog geen reactie en nog niet gelezen

Je ouders zullen wel er wel mee moeten instemmen, denk ik.
Ik neem aan dat je niet achter hun rug om opeens met een pony thuis komt?
Nog afgezien van het feit dat geen normaal mens een pony verkoopt en meegeeft aan een kind. :)

Maar als het met deze pony niks wordt, kunnen je oma's en je tante helpen zoeken naar een goede pony.

MARAAAA

Re: pony gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 20:35

mijn ouders weten ervan ook dat ik een bod heb gedaan

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:49

En wat zeiden ze???

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 20:50

Wat een heerlijk topic!
Ik voel me een beetje teruggaan, naar mijn 12-jarige ik, die dit soort wilde plannen had/ zou kunnen hebben.

Maar aangezien er toen nog geen internet was (omg ik voel me nu echt oud!) kwam ik niet verder dan de boer laten weten dat ik zijn paard in de tuin (formaat postzegeltuintje) zou zetten, als hij hem ooit zou verkopen :') :j

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal verder afloopt!

(Goede raad heb je al genoeg gehad, heb ik niets meer aan toe te voegen)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 23:27

Ik vind het ook wel lief. Dat magisch denken wat kinderen van die leeftijd nog hebben.
Ik gun je echt een pony maar niet eentje waarmee je gaat verongelukken.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 23:44

Weet je wat spat is? Hier ook zo optimist op stal gezien die voor 2 duizend euro dacht een gezond paard te kopen. Paard bleek zo erge spat te hebben dat hij met een gekke draai tijdens het spelen zijn been brak..

Lekker met je shetjes verder gaan zoek een leuk verzorgpaard maar als een gezond paard aankopen al geen mogelijkheid is hoe ga je zo brokkenpiloot als dit dan onderhouden?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 00:51

Over 2 maanden start Ts een Go fund actie op om de dierenartskosten te betalen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 07:29

Hebben jouw ouders een idee van hoe hoog de dierenarts kosten kunnen oplopen?
Ik heb laatst - voor relatief eenvoudige behandeling - op een week tijd evenveel uitgegeven aan de dierenarts als wat ze voor jouw “droompaard” vragen.
Je zegt dat er nog veel andere dingen zijn die je met een paard kan doen behalve rijden. Dat klopt, maar heb je er wel eens bij stil gestaan dat zelfs poetsen of je paard op de weide zetten soms niet haalbaar is?

In hoeverre heb je er rekening mee gehouden dat de verkoper misschien niet helemaal eerlijk is en de situatie mooier voorstelt dan ze in werkelijkheid is? (Dat gebeurt helaas vaak omdat ze hun paard anders niet verkocht krijgen)

Wat ga je doen als het tussen dit paard en de schapen of jouw Shetlanders niet klikt ?

Lees je eerste bericht in dit topic nog eens. Op welke manier voldoet dit paard aan de wensen die je daarin opgesomd hebt?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:10

Percy schreef:
Ik vind het ook wel lief. Dat magisch denken wat kinderen van die leeftijd nog hebben.

Precies dit. Ik heb toen ik 12 was ook nog weleens een topic geopend waarin ik beweerde dat ik dé nieuwe maar nog onontdekte Anky was aangezien ik geen eigen pony had, en of iemand me kon sponsoren. :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 09:30

Soepblik schreef:
Percy schreef:

Precies dit. Ik heb toen ik 12 was ook nog weleens een topic geopend waarin ik beweerde dat ik dé nieuwe maar nog onontdekte Anky was aangezien ik geen eigen pony had, en of iemand me kon sponsoren. :+

Ik heb als 12 jarige ook op een paard gereageerd. Of ze hem niet voor minder dan 10K (vraagprijs) wilde verkopen, want ik zou hem een heel goed huisje geven. Ik weet alle details nog en zelfs zijn naam.. een schimmel PRE hengst :=

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:14

Toen ik 11 was had ik voor 25 gulden (ja echt lang geleden :D ) een shetlandveulentje gekocht bij een boer en mijn vriendinnetje zou hem dan met Sinterklaas voor de deur zetten en wegrennen.
Mocht van mijn ouders geen pony en dit leek me de ideale oplossing, want een "gegeven" paard konden ze toch niet in de (doe maar) mond kijken.
Uiteraard is het hele plan mislukt .... Vriendinnetje durfde niet dus ik heb voor niets de hele dag in spanning gezeten.
Heb 8 jaar moeten wachten. Toen ik 19 was had ik meer gespaard (en beetje geërfd) en is het na hele serieuze gesprekken met mijn ouders, en bijbaantjes naast school wel gelukt.

TS ik vind je enthousiasme geweldig en hoop voor jou dat een grotere pony er ooit komt en nu bof je al ontzettend met je 2 shetjes en schapen. Lekker verder sparen dan komt het later beter, wat goed is het al.
En alle wijze raad in dit topic is echt goed bedoeld, zowel voor jou als voor de pony

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:33

Ik heb vroeger naar de eigenaar van Fjord Unique (die met veel roze en haar veulentje Evita) een mail gestuurd waar ze haar Fjord gekocht had, want ik wilde later ook zo een Fjord :')
Heb er inmiddels 3 nu := Dus het is zeker wel schattig, maar het lijkt deels ook satire en deels ook heel serieus. En als het dat laatste is, is het echt niet oke want dit paard kan echt beter ingeslapen worden ipv nog van her naar der gesleurd te worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:24

Oh ik heb ooit een pony hengst van 2 jaar te koop gehad voor niet al te veel geld, toen had ik ook een 12 jarige die hem wou kopen. Heb gelukkig aangedrongen op eerst telefonisch contact met de ouders, voordat we uberhaupt over bezichtigen en prijs gingen praten.
De 'koper' had alles al bedacht, stalling, geld gespaard enz. Gelukkig ouders wel kunnen overtuigen dat een 2 jarige hengst (incl hengstengedrag) geen goede match was voor een 12 jarige.

TS, ik gun je de wereld maar een kapotte pony (niet alleen de spat, maar ook alle andere problemen) proberen te kopen is echt zeer onverstandig. Doe het niet, dier is kapot. Eigenaar zou zijn/haar verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten laten hemelen in mijn ogen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:29

MarliesV schreef:
Oh ik heb ooit een pony hengst van 2 jaar te koop gehad voor niet al te veel geld, toen had ik ook een 12 jarige die hem wou kopen. Heb gelukkig aangedrongen op eerst telefonisch contact met de ouders, voordat we uberhaupt over bezichtigen en prijs gingen praten.
De 'koper' had alles al bedacht, stalling, geld gespaard enz. Gelukkig ouders wel kunnen overtuigen dat een 2 jarige hengst (incl hengstengedrag) geen goede match was voor een 12 jarige.

TS, ik gun je de wereld maar een kapotte pony (niet alleen de spat, maar ook alle andere problemen) proberen te kopen is echt zeer onverstandig. Doe het niet, dier is kapot. Eigenaar zou zijn/haar verantwoordelijkheid moeten nemen en moeten laten hemelen in mijn ogen.

Maar als je niet zo stellig was geweest hadden de ouders het dan goed gevonden?

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 11:55

Het probleem hier is dat mensen niet snel een goede hengst die veel geld kost gaan verkopen aan een 12-jarige, maar in het geval van een zieke pony oid, is de kans wel groter dat verkoper het dier toch aan een 12-jarige die zegt verliefd te zijn wil verkopen omdat de kans dat de kans dat je zo’n pony kwijtraakt gewoon niet zo groot is…

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:19

DuoPenotti schreef:
MarliesV schreef:

Maar als je niet zo stellig was geweest hadden de ouders het dan goed gevonden?

Geen idee en daar was ik denk ik niet achter gekomen. Ik vermoed, als ik hem als brave 2 jarige (koudbloed pony) had verkocht, dat het wel door was gegaan en dat ze later de gevolgen hadden ondervonden.
Onwetende ouders en 12 jarigen die denken qua paarden de wijsheid in pacht te hebben, zijn geen goede combi.

Ik ben ook bang idd dat een eigenaar van zo'n kapotte pony, eerder over gaat tot verkoop, dan ik bv zou doen. Aan de andere kant, dier staat er wel met een duidelijk en eerlijk verhaal op. Dus ik hoop dat ze door jonge meiden praat heen prikken.

En TS, nogmaals niet negatief tegen jou bedoelt he.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:06

Nou TS, heb je al reactie gehad?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:12

MARAAAA schreef:
mijn ouders weten ervan ook dat ik een bod heb gedaan

Dreamboy schreef:
Nou TS, heb je al reactie gehad?

ik ben juist naar beide wel benieuwd :j

MARAAAA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 17:18

hij heeft gezegd dat hij ziek is en dat hij zo snel mogelijk reageert

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:30

MARAAAA schreef:
hij heeft gezegd dat hij ziek is en dat hij zo snel mogelijk reageert

Spannend hoor.
Heb je al je hoop gevestigd op deze pony?
Of ben je ondertussen nog verder aan het zoeken?
Sommige handelsstallen verkopen paarden en pony's in lage prijsklasse.
Daar zou je nog heen kunnen bellen of ze wat hebben.
Dan bedoel ik stallen als stal Doorstap en zo, daar kom je dan toch op uit in de prijsklasse waar jij in zoekt.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:35

Nou Maraaa ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Weten je ouders al af van je plannen om een ziek paardje te kopen? Heb jij uitgelegd wat spat is? Willen zij ook genoeg centjes uitgeven voor de dierenarts? En misschien ook eraan denken wat je ermee wilt als het paardje niet meer beter wordt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:39

Stal Doorstap verkoopt op afbetaling, dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Heb je een bod gedaan op de C pony Maraaa?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:54

:)
Percy schreef:
Stal Doorstap verkoopt op afbetaling, dat lijkt me niet zo'n goed idee.

Heb je een bod gedaan op de C pony Maraaa?

Nee dat vind ik ook een slecht idee.
Gewoon een van de goedkoopste pony's cash betalen en kopen, bedoelde ik.
Het is ook een super slecht plan wat ik niemand zou aanraden, maar met wat ts wil uitgeven kom je toch op zoiets uit.

Dus ik neem aan dat haar ouders daar ook nooit mee akkoord gaan :)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:37

Staat doorstap niet bekent om ook niet al gezonde paarden? Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar op bokt staat daar wel wat over te vinden geloof ik.