Rugpijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 17:38

@little zie nu dat er ook typfouten instaan vanwege autocorrect. Maar met verdiept betekend niet beleerd. Ik weet niet hoe je dat onderzoekt in bloed/haren/vel/enz enz ik ben geen laborant nog DA. Ik weet wel wat het is.

Ik doe enorm mijn best. En fouten kunnen gemaakt worden. Het weglachen vindt ik enorm spijtig dat dit zo overkomt. Ik bedoel het beste met mijn paarden.

Dekens heeft iedereen zijn mening over. Elk jaar is dit een grote discussie onder paardeneigenaren. Waarom ik geen heb oplegd? Al meermaals aangehaald, en meermaals nagevraagt aan mensen die haar kennen en ook zelf paarden houden. Als het regent en ze stond buiten. (Een bui, niet hele dagen in de regen) kreeg ze er zowiezo eentje op, altijd al.

Ik ga hier nu niet meer op reageren.

prugelpiet

Re: Rugpijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 22:56

En dan vragen mensen zich af waarom Bokt dood bloed. :roll:

Ga je haar behandelen met meso therapie, TS? Ik ben wel benieuwd naar de resultaten daarvan.

Dekens is soms best een lastig puzzel verhaal, zowel qua pasvorm als wat je op moet doen. Er is een centraal deken topic op bokt (waar doorgaans erg behulpzaam en vriendelijk gereageerd word) mocht je daar meer vragen over hebben.

ingvdh

Re: Rugpijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 23:33

Mijn ervaring is wel dat oudere paarden steeds meer moeite krijgen zich ‘s winters goed warm te houden.
Een deken is dan zeker geen overbodige luxe en kan voorkomen dat ze verkrampen van de kou.

Wellicht toch iets om aan te gaan denken. De meeste knappen er van op.

Het is vaak echt een puzzel om alles in balans te krijgen en houden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 08:06

Ninx schreef:
Ts reageert prima….. natuurlijk is het even schrikken wanneer iedereen over je heen lijkt te vallen, maar vervolgens licht ze alles netjes toe.

Gevoelsmatig zou ik toch liever willen dat die hele bovenlijn (rug) echt goed ontspannen en gespierd is voordat ik weer ga rijden.
Een dier correct over de rug rijden is niet heel makkelijk.
Dan is het fijn wanneer het dier helemaal fit, pijnvrij en ontspannen is voordat je er weer op stapt.

Zelf zou ik nu investeren in een aantal weken of maanden lessen op de grond. Rechtrichten, lange lijnen, longeren; wat het beste bij jullie past.
Als ze dan niet meer reageert op die rug en beter in haar spieren zit zou ik weer gaan rijden.

Veel succes!

Mee eens , mijn merrie heeft op deze manier wel echt gewenst effect bij gehad, heel veel werk aan de winkel met de juiste hulp.