Volwassenen met pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Volwassenen met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 15:23

Nou ik moet zeggen dat ik bij mijn pony wel heel vaak zand heb gehapt. Die was zo verschrikkelijk vliegensvlug :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 15:39

Ik reed vroeger een shetlander kruising, daar lag ik meer naast dan erop :')

Ik heb vandaag zonder zadel een rondje buiten gestapt. Ik heb een prolite besteld, hoop dat dat voor nu het zadel probleem oplost. En anders zit er niks anders op dan een nieuw zadel te kopen

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:03

Zertab schreef:
Vanmorgen met de Haflinger op pad geweest :)

Hoe hard gaan jullie pony's?
Vandaag was de maximum snelheid 23,5 km

Met mijn toen oude dame van 20+ was de max gemeten snelheid 38.6 km/h. Ik verwacht dat haar dochter nog wel sneller is, maar die is niet bosmak :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 16:38

Myrthee_ schreef:
Zertab schreef:
Vanmorgen met de Haflinger op pad geweest :)

Hoe hard gaan jullie pony's?
Vandaag was de maximum snelheid 23,5 km

Met mijn toen oude dame van 20+ was de max gemeten snelheid 38.6 km/h. Ik verwacht dat haar dochter nog wel sneller is, maar die is niet bosmak :')

De pony waar ik nu op rijd is ook 20+ en heeft ook nog 1,5 jaar stil gestaan

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:35

Ik heb de gratis Equilab en geen topsnelheid helaas _O-

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 17:44

denisesilver schreef:
Nou ik moet zeggen dat ik bij mijn pony wel heel vaak zand heb gehapt. Die was zo verschrikkelijk vliegensvlug :')

Haha herkenbaar, kop naar beneden, rug rond en 180 graden draaien. Compleet kansloos ben je dan _/-\o_

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:13

Met mijn pony van 1.35 is de topsnelheid rond de 43 km/u geweest in galop :) Maar als we een mak galopje buiten doen zit dat rond de 20 tot 25 km/u.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:29

Oke voor mijn gevoel ging ze harder en was het geen mak galopje. Maar weet ook niet in hoeverre mijn horloge goed zit. Hij staat op fietsen namelijk (paardrijden heb ik helaas niet als app erop en dan verander ik de naam)

Daarom laat ie ook zien dat ik iets van 500 kcal verbrand heb, I wish :+

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 19:46

Ik heb mijn 21-jarige IJslander eens geklokt op 38 km/h. Dat voelde aan als vliegen :D

En dat voor een dropje van 1.37 met een ruiter van 1.67
Afbeelding

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:09

Ik heb de meeste buitenritten met equilab gevolgd en die klokt geen maximumsnelheid, maar de keren dat ik de andere app heb gebruikt, was mijn maximale snelheid 29,8 km/h :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:17

Team IJslander 8-)

Mijn merrie is 1m34 en ik ben zelf 1m73.

Heb nog nooit echt bewust zo hard mogelijk gereden. Dit was van een buitenrit laatst.

Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze welsh gaat graag mee als handpony het bos in. We hadden een leaser maar die kon haar niet echt helemaal aan, zijn daardoor gestopt. Dus weer hard op zoek naar iemand!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 20:45

Ik wil niet weten hoe hard mijn Arabieren op topsnelheid kunnen :+

Hou helemaal niet van racen.

Wat vallen betreft, ik heb met pony's soms juist het idee dat je er makkelijker naast ligt, omdat ze zoveel sneller en wendbaarder zijn. :')

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:00

Hier ook een ponyruiter! Pony is 1.52 en een kruising tussen een KWPN’r en een New Forest pony. Heb ook echt bewust voor dit maatje toen gekozen, een paard voelt meteen zo serieus haha.

Afbeelding

Aan topsnelheden doen wij overigens niet, ben niet zo’n held haha.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:00

Nog iemand met een pony hier :wave:
Geen dag is saai met een pony, of het ligt aan die van mij _O-

Ik heb een 6 jarige haflinger ruin van 1,50m. Zelf zadelmak gemaakt en doorgereden 3 jaar geleden.
Wij doen echt van alles en nog wat. Heerlijk allround!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:25

SandraWierda schreef:
denisesilver schreef:

Haha herkenbaar, kop naar beneden, rug rond en 180 graden draaien. Compleet kansloos ben je dan _/-\o_

Die Welsh ging gewoon heel hard rennend zigzaggend op de bakrand af. Ja, dan ga je gewoon rechtdoor :+

Gefeliciteerd met je verjaardag Marjan!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:48

:')
Kaula schreef:
Hier ook een ponyruiter! Pony is 1.52 en een kruising tussen een KWPN’r en een New Forest pony. Heb ook echt bewust voor dit maatje toen gekozen, een paard voelt meteen zo serieus haha.

[ Afbeelding ]

Aan topsnelheden doen wij overigens niet, ben niet zo’n held haha.

Wow die lijkt wel 180 :') hoe groot ben jij?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:29

_suus19_ schreef:

:') 1.62 haha. Valt dus echt hartstikke mee, maar hij is gewoon nogal rond. Toen ik hem kocht als 4-jarige heb ik overigens nog de vraag gesteld of ik er niet een beetje te groot voor was haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:03

Ik heb een D-pony van 31 jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:52

denisesilver schreef:

Dit klinkt zo herkenbaar :')

Ik lag in de eerste 5 ritjes op mijn pony er 3x af, in de 4 jaar ervoor nog nooit van mijn paard afgevallen. Wat je zegt, ze draait vliegensvlug, doet haar hoofd tussen de benen en je hebt niets meer voor je.

Ontzettend leuke pony's komen er voorbij! Blij om te lezen dat ik niet de enige met een zadelissue ben, ik neem alle merken die hier genoemd worden ook mee in mijn verdere zoektocht.

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:50

Ik heb op een welsh B leren rijden en daar lag ik de eerste maanden ook elke week af. Ze was zo wendbaar. Heel vaak ging zij rechts en ik links. Of ze deed een sliding stop..
Uiteindelijk werd ze wel liever voor mij.

Mijn topsnelheid is 28.4 km/u.
Toen ging pony er vandoor. :') Hij stopt wel altijd op het einde van het pad gelukkig. Maar wij hebben ook niet echt van die paden waar je eens goed kan doorgaloperen. Het is altijd maar max. 300 meter ofzo.
Laatst bijgewerkt door Gigixponys op 16-02-25 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:50

Kaula schreef:
_suus19_ schreef:

:') 1.62 haha. Valt dus echt hartstikke mee, maar hij is gewoon nogal rond. Toen ik hem kocht als 4-jarige heb ik overigens nog de vraag gesteld of ik er niet een beetje te groot voor was haha.

Is mooi uitgegroeid dan!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:18

Gigixponys schreef:
Ik heb op een welsh B leren rijden en daar lag ik de eerste maanden ook elke week af. Ze was zo wendbaar. Heel vaak ging zij rechts en ik links. Of ze deed een sliding stop..
Uiteindelijk werd ze wel liever voor mij.

Mijn topsnelheid is 28.4 km/u.
Toen ging pony er vandoor. :') Hij stopt wel altijd op het einde van het pad gelukkig. Maar wij hebben ook niet echt van die paden waar je eens goed kan doorgaloperen. Het is altijd maar max. 300 meter ofzo.

Ja hier ook, geen echte lange rechte stukken.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:26

Mijn vorige haflinger ging over de 40km/h :+ Was wel standaard altijd hetzelfde pad en een goede ondergrond. Hij ging steeds harder en harder en harder. De tranen rolde over mijn wangen heen _O- Hij begon vaak het pad ervoor al met druk doen, omdat hij wist dat hij op het volgende pad mocht gaan. Ook hij stopte altijd netjes aan het eind.

Mijn huidige haflinger is (nog) niet zo snel, die snapt vaak nog niet echt dat hij voluit mag gaan. Hij haalt volgens mij de 25km/h nog niet eens :')

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:51

FleurSandro schreef:
Mijn vorige haflinger ging over de 40km/h :+ Was wel standaard altijd hetzelfde pad en een goede ondergrond. Hij ging steeds harder en harder en harder. De tranen rolde over mijn wangen heen _O- Hij begon vaak het pad ervoor al met druk doen, omdat hij wist dat hij op het volgende pad mocht gaan. Ook hij stopte altijd netjes aan het eind.

Mijn huidige haflinger is (nog) niet zo snel, die snapt vaak nog niet echt dat hij voluit mag gaan. Hij haalt volgens mij de 25km/h nog niet eens :')

Zo is Marnix ook exact! Hij weet dondersgoed waar hij wel en niet hard mag en vaak na zo’n galop is hij zijn ei kwijt :) Hij vindt het heerlijk om even te mogen gaan.