Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrthee_ schreef:Zertab schreef:Vanmorgen met de Haflinger op pad geweest
Hoe hard gaan jullie pony's?
Vandaag was de maximum snelheid 23,5 km
Met mijn toen oude dame van 20+ was de max gemeten snelheid 38.6 km/h. Ik verwacht dat haar dochter nog wel sneller is, maar die is niet bosmak
SandraWierda schreef:denisesilver schreef:Nou ik moet zeggen dat ik bij mijn pony wel heel vaak zand heb gehapt. Die was zo verschrikkelijk vliegensvlug
Haha herkenbaar, kop naar beneden, rug rond en 180 graden draaien. Compleet kansloos ben je dan
Kaula schreef:Hier ook een ponyruiter! Pony is 1.52 en een kruising tussen een KWPN’r en een New Forest pony. Heb ook echt bewust voor dit maatje toen gekozen, een paard voelt meteen zo serieus haha.
[ Afbeelding ]
Aan topsnelheden doen wij overigens niet, ben niet zo’n held haha.
denisesilver schreef:Nou ik moet zeggen dat ik bij mijn pony wel heel vaak zand heb gehapt. Die was zo verschrikkelijk vliegensvlug
Gigixponys schreef:Ik heb op een welsh B leren rijden en daar lag ik de eerste maanden ook elke week af. Ze was zo wendbaar. Heel vaak ging zij rechts en ik links. Of ze deed een sliding stop..
Uiteindelijk werd ze wel liever voor mij.
Mijn topsnelheid is 28.4 km/u.
Toen ging pony er vandoor.Hij stopt wel altijd op het einde van het pad gelukkig. Maar wij hebben ook niet echt van die paden waar je eens goed kan doorgaloperen. Het is altijd maar max. 300 meter ofzo.
FleurSandro schreef:Mijn vorige haflinger ging over de 40km/hWas wel standaard altijd hetzelfde pad en een goede ondergrond. Hij ging steeds harder en harder en harder. De tranen rolde over mijn wangen heen
Hij begon vaak het pad ervoor al met druk doen, omdat hij wist dat hij op het volgende pad mocht gaan. Ook hij stopte altijd netjes aan het eind.
Mijn huidige haflinger is (nog) niet zo snel, die snapt vaak nog niet echt dat hij voluit mag gaan. Hij haalt volgens mij de 25km/h nog niet eens