ruitje schreef:Dit topic laat wel zien dat het heel gezellig is om een pensionstal te runnen
Respect voor mensen met paarden aan huis, maar een volledige buiging voor mensen die pensionklanten hebben

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:DuoPenotti schreef:Ik begrijp echt de vijandigheid niet, van die mensen die het een ander niet gunnen.
Of zo kortzichtig zijn dat ze niet snappen dat dit kan....
Wij zij vijandig en jaloers en afgunstig maar jij noemt iedereen die niet bereid is om 25 jaar terug te gaan in de tijd om een onwijs betaalbaar huis met veel grond ff aan te schaffen meteen kortzichtig. Dat is uiteraard helemaal logisch en ook niet vijandig bedoeld![]()
Wat kan dan, in 2024 of 2025 een huis met genoeg grond in de Randstad aanschaffen om inclusief alle bijkomende lasten goedkoper uit te zijn dan die pensionstalling van € 400+? Of zelfs butien de Randstad maar wel met voldoende grond en faciliteiten. Je mag mij best uitleggen hoe dat kan![]()
Het kan wellicht in jouw specifieke situatie maar deze is niet van toepassing voor 95% van andere paardeneigenaren en ten tweede niet relevant tenzij iemand al grond heeft.
Het topic gaat overigens over stalgeld in 2025, niet over mensen die geen stalgeld betalen en het maar onzin vinden
Ayasha schreef:ruitje schreef:Dit topic laat wel zien dat het heel gezellig is om een pensionstal te runnen
Ik wil nooit een pensionstal.
Ayasha schreef:Goh op die grote stallen vormen vaak kleine groepjes die ook zuur doen dus dat schiet ook niet op. Als pensiongast is het op een grote stal wel makkelijker om je afzijdig te houden vind ik.
_Lorette_ schreef:Zijn hier bokkers die bij een (zéér) kleinschalige particulier op stal staan? Liefst in de regio tussen Zwolle en Apeldoorn?
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie betalen en wat je ervoor krijgt. Mag natuurlijk via pb. Ik heb nooit paarden in pension gehad, dus ik weet helemaal niks van gangbare prijzen. Het is natuurlijk complexer dan alleen faciliteiten, maar ook wat inbegrepen is bij de service, hoe het voerbeleid is, etc. Dus het blijft appels met peren vergelijken.
We hebben nooit pensionklanten willen hebben, maar als de kans bestaat dat ik straks één eigen paard heb. Dat is natuurlijk geen optie, vandaar dat het toch nog eens gaan overwegen. Maar dan de prijs… Ik ben bang dat we de paarden veel te duur houden om de kosten eruit te halen als je het wegzet tegen onze faciliteiten. Zeker met de hogere btw. En ik ben wel een beetje maf, maar het is niet de bedoeling dat ik de hobby van een ander ga bekostigen.![]()
Nu ik het zo opschrijf, denk ik dat een eigen topic een beter idee is.
Lieser schreef:Nog geen idee. Wij betalen nu 709 euro per maand voor stalling inclusief uitmesten en voeren, met een toeslag voor hooi (ipv kuil) en paddockservice. Oh, en een tweede zadelkastje. Ik ben benieuwd wat dat in 2025 wordt.
Fly_high schreef:Oke DP, iedereen is enorm jaloers.
De hele discussie begon trouwens juist doordat men "enorm geschrokken" moest reageren op de Randstad-prijzen, niet andersom. Met als voorgestelde oplossing dat men maar 20 jaar geleden een boerderij had moeten kopen.
Fly_high schreef:snoopydogy schreef:Wow wat een bedragen ik heb ze aan huis staan en hebben hooi van eigen land waar we een deel van verkopen ivm te veel voor eigen pony’s denk dat ik totaal 100 euro in de maand kwijt ben
Sorry voor een zuur bericht maar ik vind het zulke vreemde posts altijd, maandelijkse hypotheeklasten van een huis met genoeg land om paarden te houden zijn nog stuk hoger dan 500, 700 etc wat als schokkend wordt ervaren.
Wat is het punt dan, rekent men die kosten niet door of is eeen cruciaal onderdeel van het plan dat je maar ouders met eigen boerderij had moeten hebben
_Lorette_ schreef:Zijn hier bokkers die bij een (zéér) kleinschalige particulier op stal staan? Liefst in de regio tussen Zwolle en Apeldoorn?
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie betalen en wat je ervoor krijgt. Mag natuurlijk via pb. Ik heb nooit paarden in pension gehad, dus ik weet helemaal niks van gangbare prijzen. Het is natuurlijk complexer dan alleen faciliteiten, maar ook wat inbegrepen is bij de service, hoe het voerbeleid is, etc. Dus het blijft appels met peren vergelijken.
We hebben nooit pensionklanten willen hebben, maar als de kans bestaat dat ik straks één eigen paard heb. Dat is natuurlijk geen optie, vandaar dat het toch nog eens gaan overwegen. Maar dan de prijs… Ik ben bang dat we de paarden veel te duur houden om de kosten eruit te halen als je het wegzet tegen onze faciliteiten. Zeker met de hogere btw. En ik ben wel een beetje maf, maar het is niet de bedoeling dat ik de hobby van een ander ga bekostigen.![]()
Ayasha schreef:Seni schreef:Ik vermoed dat het overgrote deel van de pensionstallen teveel verdiend om in de KOR te mogen.
Dat zou nog wel eens vies kunnen tegen vallen.
Ik heb ze aan huis en ik vraag me af hoe pensionstallen aan €300 iets over houden.
Dorien66 schreef:Ayasha schreef:
Dat zou nog wel eens vies kunnen tegen vallen.
Ik heb ze aan huis en ik vraag me af hoe pensionstallen aan €300 iets over houden.
De KOR is alleen voor kleine zelfstandigen die minder dan €20.000 per jaar omzetten. Dus niet over houden, maar omzetten. Bij €300 per paard per maand zit je dus met 6 paarden al te hoog om in aanmerking voor de KOR te komen.
De vraag is dus wat je bedoelt met ‘kleine’
ivy_power89 schreef:Misschien goed om je wel in te lezenMaar mensen vergeten voor het gemak dan maar even dat een ondernemer btw moet áfdragen op zijn/haar verkopen. Ofwel de rekening die naar de klant gaat. En die gaat veranderen. Want ik geloof dat mijn pensionhouder 1/3e 0% btw heeft 1/3e 9% en 1/3e 21% heeft en begreep dat alles 21% wordt.
Maar pin mij er niet op vast want ik heb mij er niet volledig over ingelezen.