Paard verkopen of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:38

Aan het lopen houden is niet hetzelfde als manegewerk. Het werk moet aangepast worden aan het paard en ruiter. Een goed schema qua bewegen , aangepast aan het paard is totaal iets anders dan manegewerk.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 15:08

Mocht je toch Frankrijk nog overwegen. die van mij gaat naar Lizy, die nu vol zit , maar ik heb getwijfeld tussen hun en een andere stal daar die ook echt prima is en waar ook Bokkers staan of jaren gestaan hebben ( tot hun paard overleed).
Ik ben er vorige maand nog geweest dus kan je informatie geven als je wil.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 16:59

Rizette schreef:
Aan het lopen houden is niet hetzelfde als manegewerk. Het werk moet aangepast worden aan het paard en ruiter. Een goed schema qua bewegen , aangepast aan het paard is totaal iets anders dan manegewerk.

Ik zou ook niet kiezen voor een manege bij een paard met artrose. Rijden, zolang het kan, is zeker goed maar dan wel met beleid en liefst ook met een ruiter die weet wat hij doet en hoe het aan moet voelen. Ik zou een paard ook liever meer rechtuit laten gaan dan cirkeltjes lopen. Natuurlijk is het niet zo zwart/wit, maar ik zou zelf dit niet als oplossing zien.

Gelukkig heeft TS al een oplossing gevonden! :)

Bij mij is het net andersom. Vier gezonden paarden en ik in de kreukels waardoor ik niet meer voldoe aan het oorspronkelijke plan. Maar gelukkig willen ze mij nog wel houden. ;)

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:04

Hahaha die is goed

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 17:27

Niet fijn in de kreukels, beterschap dan maar!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:29

Jessix schreef:
Rizette schreef:

Ik zou ook niet kiezen voor een manege bij een paard met artrose. Rijden, zolang het kan, is zeker goed maar dan wel met beleid en liefst ook met een ruiter die weet wat hij doet en hoe het aan moet voelen. Ik zou een paard ook liever meer rechtuit laten gaan dan cirkeltjes lopen. Natuurlijk is het niet zo zwart/wit, maar ik zou zelf dit niet als oplossing zien.

Gelukkig heeft TS al een oplossing gevonden! :)

Bij mij is het net andersom. Vier gezonden paarden en ik in de kreukels waardoor ik niet meer voldoe aan het oorspronkelijke plan. Maar gelukkig willen ze mij nog wel houden. ;)

Haha das idd minder… maar ik weet nog een TS die een leuk bijrijdt paard zoekt